Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» گزارش داد که ترامپ تصمیم گرفته است که به برنامه مخفیانه سازمان سیا که تحت ریاست «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا و با هدف آموزش شورشیان میانه روی مخالف اسد آغاز به کار کرده بود، پایان دهد؛ شب گذشته نیز یک ژنرال ارتش آمریکا تأیید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است به نقشه سازمان سیا برای تجهیز و تعلیم گروههای معارض سوری پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک ژنرال ارتش آمریکا تأیید کرد که واشنگتن تصمیم گرفته است به طرح و برنامه «آژانس اطلاعات مرکزی» آمریکا- سیا (CIA)- برای تجهیز و تعلیم برخی از گروه‌های معارض سوری که در حال نبرد با «بشار اسد» رئیس جمهور کنونی سوریه هستند، پایان دهد.
این ژنرال ارتش آمریکا تأکید کرد که این تغییر در خط مشی هیچ ارتباطی با بهبود روابط با روسیه ندارد.
«ریموند توماس» ژنرال ارتش آمریکا و رئیس مرکز فرماندهی عملیات ویژه اظهار داشت که این تصمیم «برمبنای ارزیابی این برنامه» اتخاذ شده است.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که ژنرال ریموند توماس در همایش امنیتی «آسپن« (ASPEN) در ایالت کلورادوی آمریکا گفته بود که «دست کم طبق آنچه که در مورد این برنامه و تصمیم برای پایان دادن به آن می دانم، این تصمیم به هیچ عنوان به منزله دادن باج به روسها نیست».
طی هفته گذشته، منابع دولتی ناشناس در آمریکا به رسانه های متعدد خبری گفتند که تصمیم برای پایان دادن به برنامه تجهیز و تعلیم معارضان سوری تاحدودی به دلیل تمایل دولت ترامپ به برقراری روابط بهتر با روسیه گرفته شده است.
بنابر گزارش ها، ترامپ هفته ها پس از نشست خود با «مایک پومپئو» مدیر سیا و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی دستور خاتمه این برنامه را صادر کرد.
در همین زمینه، روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در گزارشی نوشت تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا جهت قطع کمک به مخالفان ضد دولتی در سوریه به معنای پیروزی «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در جنگ داخلی 6 ساله این کشور و همچنین پیروزی متحدان اسد یعنی روسیه و ایران است و در مقابل یک ناکامی و شکست در مسیر تلاش های آمریکا برای حذف اسد محسوب می شود.

یو اس ای تودی در ادامه به بیانیه «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه آمریکا در توئیتر پرداخت که نوشته است تصمیم ترامپ برای پایان بخشیدن به اجرای برنامه سیا در حمایت از مخالفان سوری، به معنای تسلیم بلاشرط آمریکا در مقابل اسد، روسیه و ایران است.
گراهام در توئیت خود نوشته است که این تصمیم ترامپ به معنای شکست مخالفان اسد و شرکای عرب دولت واشنگتن که حامی نیروهای مخالف اسد در سوریه هستند و همچنین ضربه ای برای جایگاه آمریکا در خاورمیانه خواهد بود.
گراهام نوشت: نگرانم که این سیاست (ترامپ برای پایان حمایت سیا از مخالفان سوری) نهایتا منجر شود که یکی دیگر از پایتخت های عرب یعنی دمشق به دست ایرانی ها بیفتد.این روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه استراتژی پوتین و اسد در سوریه این بوده است که جهان را مجبور کنند تا بین اسد و افراط گرایانی مانند القاعده و یا داعش یکی را انتخاب کنند،‌ نوشت تمرکز اقدامات نظامی آمریکا در سوریه تحت ریاست ترامپ، علیه داعش بوده است.
«اندرو تابلر» تحلیلگر مسائل سوریه در اندیشکده سیاست خاور نزدیک واشنگتن با تاکید براینکه همچنان مناطقی در سوریه هستند که خارج از کنترل دولت اسد قرار دارند و آمریکا درصدد حفظ نفوذ خود در این مناطق است، اعلام کرد که اگر برنامه سیا در حمایت از شورشیان سوری متوقف شود و جایگزینی برای آن تهیه نشود،‌ در این صورت این اقدام به معنای پیروزی برای ایران و روسیه در سوریه به حساب می آید.
تابلر می گوید: باید صبر کنیم و ببینیم چه طرحی جایگزین برنامه سیا می شود.
همچنین وبسایت نشریه «آتلانتیک» در مطلبی ضمن اجتناب ناپذیر خواندن سیاست قطع حمایت آمریکا از معارضان نوشت؛ ترامپ امیدوار است که با قطع حمایت از معارضان تعامل و اعتماد بیشتری را با روس ها برای ایجاد توافقات گسترده تر فراهم کند.
این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت؛ تصمیم ترامپ برای پایان دادن به برنامه حمایت از معارضان نشان دهنده نقطه پایانی منطقی از سیاست های آمریکا در سوریه است. در حالی که این تلاش ها تحت نظر باراک اوباما در نظر گرفته شده بود، اما همواره در تضاد با اهداف سیاست خارجی ایالات متحده بوده است؛ تضادی که ترامپ آن را مورد شناسایی قرار داده و سعی در پایان دادن به آن را دارد.
لازم به یادآوری است که دونالد ترامپ در نوامبر 2016 در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت که احتمال دارد حمایت از شورشیان سوریه را متوقف کند و ادعا کرد که ما نمی دانیم این افراد چه کسانی هستند و گفت که ایالات متحده به جای آن باید تلاش خود را روی شکست داعش متمرکز کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه افزود؛ تفاوت های محسوسی میان دیدگاه های اوباما و ترامپ وجود دارد؛اما آن ها نسبت به برنامه پنهان خود و یا اهداف آمریکا در سوریه بیشتر به نقش روسیه اهمیت می دهند. به نظر می رسد ترامپ اعتقاد دارد که روسیه می تواند در پایان دادن به خشونت ها در سوریه نقش مهمی را ایفا کند
آتلانتیک همچنین این اقدام دولت ترامپ را سرآغاز ایجاد همکاری های گسترده تر روسیه و آمریکا در سوریه قلمداد کرده است که می تواند منجر به حل و فصل سریعتر بحران سوریه شود. در واقع این امتیازی بوده که آمریکا به روسیه داده تا مسکو نیز از برخی از مواضع سفت و سخت خود در سوریه کوتاه بیاید. برچسب ها: آمریکا ، معارضان ، قطع حمایت ، آتلانتیک

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینفلوئنسرهای فضای مجازی (فعالان شبکه‌های اجتماعی که توانایی تاثیر بر گروه گسترده‌ای از مخاطبان را دارند) به سبک خاصی از دانشجویان آمریکایی که برای حمایت از فلسطین مورد سرکوب شدید پلیس و گارد ملی این کشور قرار گرفته‌اند، حمایت کردند.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

بنابراین گزارش، گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

همچنین مایک جانسون، جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفته بود و سعی کرد در جمع معترضان سخنرانی کند، در این سخنرانی هو شد.

جانسون در سخنرانی خود در دانشگاه کلمبیا مدعی شد که دانشجویان و برخی از اساتید کلمبیا از تروریسم حمایت کرده‌اند. او با ادبیاتی تند دانشجویان و معترضان را تهدید کرد که اگر به اعتراضات خودشان پایان ندهند، «گارد ملی» برای پایان دادن این تجمعات وارد عمل می شود.

رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه «حمایت از تروریسم» در تجمعات حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا، خواستار پایان دادن به این اعتراضات شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و برخی از دیگر دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای گذشته صحنه اعتراضات گسترده علیه جنگ غزه و حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • ژاوی: حمایت بازیکنان باعث شد در بارسا بمانم
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد