Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@14:45:27 GMT

روحانی:دولت قادر نیست یک میلیون شغل ایجادکند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۷۱۸۶

روحانی:دولت قادر نیست یک میلیون شغل ایجادکند

روحانی گفت که ما سالانه 800 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم و سالانه یک میلیون 300 هزار نفر جویای کار هستند که در حال حاضر با محدودیت‌های موجود امکان جذب برای یک میلیون و 300 هزار نفر را نداریم. به گزارش جهان نيوز؛ عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز اعضای هیأت رئیسه و هیأت مؤسس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در این دیدار ضمن تقدیر از حضور اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس بر ادامه اینگونه جلسات تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روحانی گفت که ما سالانه 800 هزار دانشجوی فارغ‌التحصیل داریم و سالانه یک میلیون 300 هزار نفر جویای کار هستند که در حال حاضر با محدودیت‌های موجود امکان جذب برای یک میلیون و 300 هزار نفر را نداریم.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: رئیس جمهور با بیان اینکه اشتغال خالص ایجاد شده در سال‌هایی 94 و 95 بین 640 هزار تا 650 هزار در سال بود، افزود ایجاد اشتغال برای 900 هزار به بالا در سال نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و به ویژه در مورد سرمایه‌گذاران خارجی این نکته اهمیت دارد که باید به همراه خود تکنولوژی را نیز بیاورند.
عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی با اشاره به ارتباطات خود با رهبر معظم انقلاب گفت که علاوه بر مسائل کاری و بحث دولت، ارتباط و دوستی من با رهبر معظم انقلاب به 50 سال قبل باز می‌گردد و طی این مدت با رهبر معظم انقلاب رفت و آمد خانوادگی داشتم و در همه امور با ایشان مشورت می‌کنم و دولت متعلق به ایشان است و اگر دستوری بدهند حتماً اطاعت می‌کنیم.
وی افزود: رئیس جمهور اظهارداشت من به وزرا گفته‌ام که اگر مقام معظم رهبری از شما چیزی بخواهند آن را اجرا کنید و بعد به من اطلاع دهید.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: روحانی با اشاره به موضوع انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم افزود انتخاب اعضای کابینه کار بسیار سختی است و باید بگویم که 50 درصد وزرای دولت یازدهم در دولت بعد تغییر خواهند کرد و من همانطور که در انتخاب اعضای کابینه دولت یازدهم با رهبر انقلاب مشورت کردم در انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم نیز با ایشان مشورت خواهم کرد.
عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی گفت که رهبر معظم انقلاب نیز به سرمایه‌گذاری‌ خارجی در کشور تمایل دارند و در کشور باید از پتانسیل‌های خارجی همچون سرمایه‌های داخلی در کشور استفاده شود.
وی افزود: رئیس جمهور عنوان کرد که ما برای حل معضل بیکاری باید با قاچاق کالا مبارزه کنیم.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: رئیس جمهور با اشاره به موضوع موسسات مالی و اعتباری گفت که ما باید لایحه‌ای را بیاوریم که طبق آن مجوزهای موسسات مالی و اعتباری را تنها یک مرکز (بانک مرکزی) بدهد نه اینکه هر نهادی برای خود (وزارت رفاه، نیروی انتظامی و ...) مجوز بدهد و ما شاهد مشکلات فعلی پیش آمده در کشور باشیم.
عزیزی خاطرنشان کرد: روحانی افزود ما در دولت یازدهم از اقلیت‌های دینی و بانوان استفاده کردیم و در دولت دوازدهم نیز کار به همین شکل خواهد بود و توصیه کرده‌ایم که 2 هزار نفر از جوانان اعم از خانم و آقا در وزارتخانه‌ها به عنوان دستیار و مشاور به کار گرفته شوند.
وی افزود: در ابتدای این دیدار نیز تعدادی از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مطالبی را مطرح کردند.
عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس اظهارداشت: من در این جلسه تأکید کردم که رئیس جمهور و دولت به موضوع اشتغال و حمایت از تولید توجه ویژه داشته باشند و در این راستا به موسسات فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی توجه ویژه صورت گیرد.
عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز به این نکته تاکید کردم که واگذاری‌ها هسولتی نباشد و به معنای واقعی به بخش خصوصی واگذار شود و در مورد سرمایه‌گذاری‌ها نیز معافیت‌های مالیاتی و امتیازاتی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود. منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۷۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای هیأت دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان باسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

موافقت رئیس جمهور و دستور تشکیل کارگروهی به ریاست معاون اول

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

انتهای خبر/

کد خبر: 1229635 برچسب‌ها کرمانشاه هیات دولت سید ابراهیم رئیسی اشتغال

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی وزارت کار از تغییر لایحه تعیین دستمزد کارگران
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن در دولت سیزدهم ساخته شده است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد