Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه یزد با بیان این که دشمن با تمام توان به مبارزه با حجاب در ایران برخواسته است، گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر راهکار رفع مشکل بدحجابی است . آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، آیت‌الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در تجمع بانوان محجبه یزد اظهارکرد: در ایران هم از زمان رضاشاه به دنبال ترویج بی‌حجابی بودند و مخالفت علما سبب شد که دشمن نتواند کارش را انجام دهد و این موضوع رسمیت پیدا کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: الان هم دنیا علیه ما این حرکت‌ها را دارد و به دنبال حذف حجاب از ایران هستند، و از تمام توان خود و با بهره‌گیری از فضاهای مجازی و ماهواره‌ها استفاده می‌کنند تا به این هدف خود دست پیدا کنند .
امام جمعه یزد با بیان این که بارها در نماز جمعه و مراسم‌های مختلف گفتیم و نسبت به مسئله حجاب تذکر دادیم، خاطرنشان کرد: بر اساس اعتقادمان نباید بپذیریم که معصیت صورت گیرد و عبادت خداوند ترک شود .
ناصری یزدی یکی از معصیت‌ها و آسیب‌هایی که امروز در جامعه ما وجود دارد بدحجابی است که علاوه بر سوق دادن خود فرد به گناه و جهنم، دیگر افراد جامعه را هم به گناه می‌کشاند .
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: علاوه بر بدحجابی مسائلی از جمله شایع شدن فساد و ارتباطات نادرست هم الان در جامعه ما وجود دارد که باید نسبت به رفع آن راهکار داشته باشیم .
وی در ارتباط با نحوه برخورد با این آسیب اجتماعی، خاطرنشان کرد: مهمتر از مسئله حجاب، بحث عفت، پاکدامنی و حیاست که باید در دختران و پسران ما حفظ شود و از بین نرود ولی دشمن به وسیله فضاهای مجازی به دنبال گرفتن عفت و حیا از جوانان ماست و زمانی هم که حیا و عفت از آنها گرفته شود، حجاب کنار می‌رود .
این مقام مسئول تصریح کرد: اصل موضوعی که ما داریم و در اسلام وجود دارد، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، اگر این اصل در جامعه پیاده می‌شد و به درستی آن را عملی می‌کردیم، خیلی از این موارد به وجود نمی‌آمد .
ناصری یزدی بیان کرد: بعضی از مراحل این دو فریضه به دولت‌ها و افرادی بر می‌گردد که صاحب حکم و حاکمیت و قضاوت هستند، برخی مراحل دیگر به جامعه به ویژه انسان‌هایی بر می‌گردد که بیشتر اطلاعات و آگاهی دارند .
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اگر ما این امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پیاده می‌کردیم، خیلی از مسائل حل می‌شد و جامعه به این مشکلاتی که الان دارد دچار هستیم نمی‌شد .
وی یکی از مراحل امر به معروف و نهی از منکر را مربوط به اشخاص دانست و افزود: هر یک از ما وظیفه داریم به صورت آرام و محترمانه به اطرافیان و دوستان خود تذکر دهیم و با نصیحت درست آنها را به سمت رعایت حجاب هدایت کنیم .
امام جمعه یزد گفت: الان فضاهای مجازی در جیب همه ما قرار دارد و کودکان و نوجوانان ما به راحتی با این فضاها در ارتباط هستند و در صورتی هم که بخواهیم به اجبار جلوی آنها را بگیریم، در پستوها به سراغ این فضاها می‌روند .
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر به صورت صحیح اجرایی شود، از هر 10 موردی حداقل چند مورد نتیجه می‌دهد .
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از راهکارهای این موضوع را توجه بیشتر به تربیت دینی دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: معلمان باید علم این موضوع را داشته باشند که بتوانند به درستی و متانت اقدام به ترویج مباحث دینی بین افراد جامعه کنند .
وی تصریح کرد: مسئولان فرهنگی لازم است که زمینه‌های لازم را فراهم نمایند تا جامعه به سمت دین‌داری، حجاب، عفت و حیا حفظ تشویق شوند و خودشان مشتاق به رعایت حجاب شوند .
در ارتباط با رعایت حجاب و عفاف و همچنین ضرورت مقابله با بدحجابی در جامعه بارها و بارها در نماز جمعه تذکرات لازم به مردم و مسئولان داده شده، همچنین به مسئلوان گردشگری استان در ارتباط با رعایت حجاب توسط راهنمایان تورهای گردشگری و همچنین نیروهای هتل‌ها و اماکن گردشگری تذکرات جدی و محکم داده شده است .
ناصری یزدی افزود: همچنین به برخی از بانوان استان یزد در راستای ترویج حجاب و عفاف در جامعه چادر از طرف دفتر هدیه دادیم و خواستار رعایت حجاب کامل توسط آنها شدیم .
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: مسئله بدحجابی مربوط به الان جامعه ما نیست و دشمن همیشه در تلاش برای گرفتن حجاب از جامعه ایران بوده و در طول سال‌های پیش از انقلاب افراد زیادی به دلیل مقابله با اقدامات ضد حجاب رژیم طاغوت در زندان‌ها شکنجه می‌شدند .
وی گفت: خود من چند سال در زندان عربستان به دلیل مبارزه با همین اقدامات ضد دین رژیم طاغوت شکنجه می‌شدم و شلاق می‌خوردم، این همه اقدامات برای این بود که در ارزش‌های دینی در جامعه ایران رعایت شود .
امام جمعه یزد در پایان با بیان این که مقابله با بدحجابی به این دلیل است که علاوه بر به فساد کشیده شدن خود شخص، دیگران هم به فساد کشیده می‌شوند، گفت: بحث حجاب به ویژه در اماکن عمومی از جمله بیمارستان‌ها، هتل‌ها، پاساژها، بازارها و ادارات و توسط نیروهای این اماکن باید رعایت شود .

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۸۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903434

دیگر خبرها

  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • ستاد حجاب از تکالیف شورایعالی انقلاب فرهنگی است | جزئیات جریمه قطعی بدحجابی
  • کسی که بخاطر ترس از مجازات حجاب را رعایت می‌کند، با کنار رفتن این موانع، کشف حجاب می‌کند
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم