Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@00:16:19 GMT

۵۰ درصد درآمد موقوفات و بقاع متبرکه قزوین محقق شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۱۸۴۵۵

۵۰ درصد درآمد موقوفات و بقاع متبرکه قزوین محقق شد

قزوین- مسئول مالی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین از تحقق بالای ۵۰ درصد درآمد موقوفات و بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم توفیقی روز یکشنبه در نشست مسئولان مالی شهرستان های تابعه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با بیان اینکه سازمان اوقاف و امورخیریه همواره در شفاف سازی فعالیت ها و فرآیندهای مالی پیشگام بوده تصریح کرد: معاونت نظارت و بررسی دفتر مقام رهبر معظم انقلاب، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و خزانه داری کل کشور، پس از بازرسی از عملکرد مالی این سازمان و شفاف شدن امور مالی اظهار رضایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مسئول مالی اختصاصی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اشاره به اینکه ادعایی مبنی بر بی نقص و اشکال بودن در عملکرد خود نداریم خاطرنشان کرد: باید کارها و اقدامات مثبت دیده شود و از این اقدامات مثبت دفاع می کنیم برای نمونه مدیریت سنتی سازمان اوقاف با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه از ریل سنتی خارج شده است و یا تجمیع حساب های متعدد بانکی ادارات اوقاف و الکترونیکی شدن عملیات مالی از دیگر اتفاقات مهم سازمان اوقاف برشمرد.

وی با اشاره به اینکه با همکاری های ایجاد شده، سامانه حسابداری این سازمان مبتنی بر سیستم تعهدی از سبک سنتی به سبک مدرن ارتقا یافت، افزود: تمام درآمد یک موقوفه یا بقعه متبرکه براساس شیوه طراحی شده طبق وقفنامه یا دستورالعمل ابلاغی سازمان برای نیات واقف در محل موقوفه یا همان بقعه متبرکه هزینه می‌شود.

توفیقی ادامه داد: با استفاده از پیشنهادها و انتقادات مطرحه باید برای ارتقا مدیریت مجموعه و حسن انجام وظایف در حوزه امامزادگان، بقاع متبرکه و فعالیت‌های قرآنی بهره برداری کنیم.

وی در خصوص تحقق درآمد موقوفات اظهار داشت : در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ شاهد تحقق ۷۱ درصدی درآمد موقوفات شهرستان قزوین، ۸۰ درصدی موقوفات شهرستان البرز، ۱۱۱ درصدی موقوفات شهرستان تاکستان و ۱۰۷ درصدی شهرستان بوئین زهرا بودیم که در کل ۷۵ درصد درآمد موقوفات استان قزوین در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به برنامه ریزی انجام شده محقق شده است.

مسئول مالی اختصاصی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در خصوص تحقق درآمد بقاع متبرکه هم گفت : در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ شاهد تحقق ۶۹ درصدی درآمد بقاع متبرکه در شهرستان قزوین، ۸۰ درصدی درآمد بقاع متبرکه شهرستان البرز، ۱۰۹ درصدی درآمد بقاع متبرکه شهرستان تاکستان و ۱۱۲ درصدی درآمد موقوفات شهرستان بوئین زهرا بودیم که در کل ۷۶ درصد درآمد بقاع متبرکه استان قزوین در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به برنامه ریزی های انجام شده محقق شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۸۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد، گفت: با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی امروز ۱۴ اردیبهشت‌ماه، در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون ۱۱ دوره آزمون حفظ کل و حفظ ۲۰ جز برگزار شده است.

وی افزود: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم یک مرحله از مسیر اعطای مدرک است که مسیر سختی بوده و درصد کمی از شرکت‌کنندگان قبول می‌شوند و امسال شاهد پرشکوه‌ترین و پررونق‌ترین آزمون حفظ در تمام سال‌های گذشته هستیم .

قمی ادامه داد: تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این آزمون موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در سراسر کشور دو سوم بانوان و یک سوم آقایان هستند و حضور شرکت‌کنندگان در این آزمون نشان دهنده دغدغه آن‌ها در موضوع حفظ است تا تراز خود را بشناسند.

وی ابراز کرد: حفظ ترتیبی با توجه به معنا و ترجمه کار مبارکی است ضمن اینکه بزرگان توصیه به حفظ موضوعی دارند؛ چراکه راه حل مسائل مهم زندگی انسان‌ها در قرآن و در دل آیات وجود دارد.

قمی اضافه کرد: حفظ موضوعی، مقدمه حفظ کل است لذا حفظ آیات کاربردی مورد تأکید بزرگان دین است و با توجه به حضور ۱۲هزار و ۵۰۰ حافظ کل کشور در این آزمون نشان از شوق و اشتیاق آنان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معرفی آزمون‌های این دوره از طریق مراکز و موسسات قرآنی است، لذا با فراهم شدن شرایط این آزمون به صورت وسیع تر با تعداد شرکت‌کنندگان بیشتری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • فرار مالیاتی با دفتر ویترینی
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است