Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: بهترین غذاهای سنتی ومحلی توسط برترین سرآشپزهای شمال کشور در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان ارایه می شود.

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی این استان در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ غذاهای بومی و منطقه‌ای استان‌ها و ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل هرمنطقه در بین مردم و خانواده‌ها و ترویج دوباره طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

او ادامه داد: این جشنواره در چهار بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسرها و دمنوش ها و نوشیدنی های سنتی بومی و محلی و با سه محور پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا و موسیقی و آیین های مرتبط با غذا برگزار خواهد شد.

کریمی در ادامه به غذاهای بومی محلی استان گیلان اشاره کرد و افزود: استان گیلان با غذاهای مرغ ترش، گمجه کباب، سیرابیج، انارپیچ، باقلا قاتوق و پیش غذاهای کال کباب، زیتون پرورده، بورانی، ترشی هفت بیجار و دسرهای دوشاب برنجی، دس حلوا، کاکا و نوشیدنی دوغ نعنایی در این جشنواره حاضر خواهد شد.

کریمی اضافه کرد: دیگر استان شرکت کننده در این جشنواره استان قزوین می باشد که با سه غذای اصلی قیمه نثار، شیرین پلو، یخنی، پیش غذای آش دوغ قزوین، آش امام، دیماج، دسرهای باقلوا، شربتی، اگردک و دم نوش و نوشیدنی سرکه شیره، دم نوش کاکوتی، دم نوش چهارگل در استان گلستان حضور خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان در پیان محورهای جشنواره را مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع‌دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، و موسیقی و آیین‌های مرتبط با غذا اعلام کرد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری مناسب برای توسعه گردشگری فراهم می‌کند. منطقه با غذاهایش شناخته می‌شود و گردشگران یکسفر را با خاطره‌هایی که از مناطق و غذاهای آن استان دارند یاد می‌کنند؛ بنابراین غذا در رشد گردشگری تأثیری انکارناپذیر دارد.

جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری برای اولین بار در استان گلستان و به میزبانی شهرستان گرگان با حضور هنرمندان چهار استان شمالی کشور شامل گلستان، مازندران، گیلان و قزوین با پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی از ۱۱الی ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۶ به‌مدت سهروز برگزار خواهد شد.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یاسر احمدوند رئیس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، پیش از ظهر امروز(یکشنبه  شانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳) در نشست خبری این رویداد پاسخگوی خبرنگاران بود.

 احمدوند در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا که از او درباره احتمال ارائه کتاب های بدون مجوز و مسئله دار در سامانه فروش مجازی کتاب پرسیده بود گفت: در بخش مجازی نمایشگاه کتاب، فروشنده کتاب ها یا ناشران هستند و یا کتابفروش‌ها؛ بنابراین  هرکسی نمی‌تواند هر کتابی را که دوست دارد بارگذاری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در این سامانه کتاب هایی بارگذاری می‌شوند که قبلاً از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز گرفته باشند.امکان این که کتابی خارج از این دایره در سامانه ارائه شود وجود ندارد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران افزود: با این حال نظارت لازم در این زمینه وجود دارد تا اگر تخلفی صورت گرفت با آن برخورد شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد