Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس گفت: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در گنبدکاووس اجرا می‌شود تا کارآموزان بتوانند در محیط کار واقعی قرار گرفته و تجربه لازم را بدست آورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، یحیی عباسی، ظهر امروز در افتتاح رستوران آناج به مناسبت روز ملی مهارت در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: هدف اصلی ما در حوزه فنی و حرفه‌ای اشتغال پایدار و آموزش عملی دانش آموختگان در کنار آموزش‌های علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس افزود: سعی و تلاش داریم نیمی از آموزش‌ها علمی بوده و 50 درصد بقیه آموزش‌ها از طریق عملی و آموزشگاه‌های سطح شهرستان به صورت کارآموزی باشد تا فرد بتواند در محیط کار واقعی قرار گرفته و تجربه لازم را بدست آورد.

وی تصریح کرد: در این طرح که امروز افتتاح شد، 8 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شدند که در گذشته در آموزشگاه صنایع غذایی فعالیت داشتند.

عباسی یادآور شد: در این ظرح همه مواد غذایی سرو شده به صورت کاملا بهداشتی و توسط کارآموزان تهیه و پخت می‌شود و غذاهای ارائه شده کاملا سالم و بهداشتی هستند.

وی تاکید کرد: این طرح‌ها سبب می‌شود تا مشکل ما پس از آموزش علمی حل شده و دوره های کارورزی پس از آموزش در این مکان‌ها به صورت عملی انجام شود و می‌توان گفت حوزه اشتغال و آموزش علمی در هم گره خواهد خورد.

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس گفت: در حال حاضر رشته‌های مهارتی در دانشگاه‌ها وجود دارد و متاسفانه کارگاه‌های موجود در دانشگاه متناسب با شرایط بازار نیست و یا کاربرد لازم را ندارد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند پلی برای فرد در جهت رسیدن به اشتغال و بازار کار باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 70 آموزشگاه خصوصی در سطح شهرستان فعال هستند که 11 آموزشگاه دو منظوره(هم خواهران و هم برادران) و 65 درصد از این آموزشگاه‌ها مختص بانوان و بقیه مخصوص آقایان است.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در حال حاضر در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان گنبدکاووس 16 رشته به صورت رایگان آموزش داده می‌شود که 12 رشته مرتبط آقایان و 4 رشته مرتبط با بانوان است.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به میزبانی کرج برگزار شد که تیم خوزستان دربازی فینال رشته ورزشی فوتسال با نتیجه ۲ برصفر تیم مازندران را شکست داد و جام قهرمانی را برای استان به ارمغان آورد.

علی محمد غیبی و مجتبی محمدیان از تیم خوزستان با به ثمر رساندن ۶ گل به صورت مشترک آقای گل مسابقات شدند.

محمدباقر پویانفر بازیکن خوش تکنیک و خلاق تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان به عنوان بهترین بازیکن مسابقات جام شهدای مهارت شناخته شد.

علی مجمد غیبی، محمد رشیدی، رحیم محمودی، مجتبی محمدیان، حسین رضاگاه، محمدباقر پویانفر، ماشاللله حیاتیان نسب، رضا رایگان، عبدالله حاجت، تورج احمدی و احسان اکبرزاده نفرات تسکیل دهنده تیم فوتسال اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان بودند.

مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۶ رشته فوتسال، والیبال، شنا، دارت، شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد.

۳۶۰ ورزشکار در ۲ بخش بانوان وآقایان مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه کشور به رقابت پرداختند.

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است