Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: در طرح شاماندهی قبور شهدای اصفهان، ادبیات و نوع حکاکی سنگ قبور مطهر شهدا هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد چراکه این نوع ادبیات، ادبیات تاریخ دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی است و باید ماندگار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ داریوش وکیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به بیاناتی از حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) فرمودند:«همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح ساماندهی سنگ قبور مطهر گلستان شهدای اصفهان با توجه به تأکیدات و درخواست‌های مکرر خانواده‌های معظم شهدا و نظرات مثبتی که از آنان دریافت شد، در حال اجراست.
برخی از قطعات گلستان شهدا فرونشست کرده است
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اظهار داشت: بنیاد شهید پیش از اجرای این طرح، فرم تأییدیه‌ای را از اکثر خانواده‌های شهدا اخذ کرده تا به مرور اقدام به نوسازی قطعات گلستان شهدای اصفهان کند.
وی با اشاره به مهم‌ترین دلایل اجرای طرح نوسازی سنگ قبور مطهر گلستان شهدای اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر بارندگی‌، آب روی بسیاری از قطعات گلستان شهدا جمع می‌شود که به همین دلیل برخی از این قطعات فرونشست کرده و نیازمند بازسازی است.
وکیلی با اشاره به نگرانی خانواده‌های معظم شهدا نسبت به فرسودگی مزار این عزیزان اذعان کرد: طرح ساماندهی سنگ قبور مطهر گلستان شهدا با نظر خانواده‌های معظم شهدا و با همکاری شهرداری آغاز شد.

سنگ قبور مطهر گلستان شهدای اصفهان با سبک فعلی صرفاً تعمیر می‌شوند
وی ادامه داد: در این طرح مقرر شده تا هر یک از قطعات با شرایطی که آب روی آن‌ها جمع نشود، ساماندهی شود و نکته قابل توجه این است که سنگ قبور مطهر شهدا تعویض نشده بلکه همین سنگ‌های فعلی در صورتی که شکسته باشد مورد تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان عنوان کرد: ادبیات و نوع حکاکی سنگ قبور مطهر شهدا هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد چراکه این نوع ادبیات، ادبیات تاریخ دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی است و باید ماندگار باشد.
وی یادآور شد: قاب تصویر مزار شهدا با توجه به اینکه بعضاً دچار پوسیدگی و یا شکستگی شده نیز در این طرح مورد تعمیر، بازسازی و رنگ‌آمیزی قرار گرفته و مجدداً در همان مکان نصب خواهد شد.
وکیلی تصریح کرد: در روزهای اخیر شائبه‌هایی مبنی بر تخریب و از بین بردن خاطرات خانواده‌های شهدا مطرح شد که صحت نداشته و بنده به شدت تکذیب می‌کنم.

گلستان شهدا باید با همین سبک و فضای کنونی حفظ شود
وی تأکید کرد: گلزار شهدای اصفهان به عنوان یک نماد فرهنگی و به عنوان جایگاهی که مردم عزیز ما در آن مراجعه و حضور پیدا کرده و زائر گلستان شهدا هستند، مکانی برای راز و نیاز و گرفتن حاجات است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اظهار کرد: گلستان شهدای اصفهان باید با همین سبک و فضای کنونی حفظ شود چراکه جایگاهی فرهنگی برای عموم مردم شهر اصفهان دارد.
وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان همواره درصدد فراهم آوردن بهترین خدمات رفاهی و تجهیز بهترین امکانات برای زائران گلستان شهدا بوده است.
وکیلی در پایان ضمن تقدیر از تیزبینی مردم شهیدپرور اصفهان متذکر شد: امیدوارم همه ما بتوانیم با همدلی و همراهی با مردم گام مؤثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که همان فرهنگ اهل بیت(ع) است، برداریم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی کبیر از اسفند ۱۴۰۲ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود که برای دور دوم اجرا از ۱۷ اردیبهشت در تئاتر هامون به صحنه می‌رود.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولیپور، فرزانه سیری، محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

پیش‌فروش این اثر نمایشی و دیگر اطلاعات اجرایی به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6091077 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • پایان انتظار ۴۲ساله خانواده شهید در اصفهان
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند