Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز،استرچ مارک یا ترک پوست، خطوط قابل رویتی هستند که روی سطح پوست ایجاد شده و بدون رنگ و سایه مانند هستند. استرچ مارک معمولا روی شکم ایجاد می‌شود اما ممکن است روی ران‌ها، بالای بازو، باسن و سینه هم دیده شود.

گاهی استرچ مارک‌ها بخش وسیعی از بدن را می‌پوشانند. بارداری هم یکی از دلایل اصلی ایجاد ترک‌های پوستی است، اما افزایش یا کاهش وزن ناگهانی، رشد سریع، عوامل وراثتی، استرس و تغییراتی در وضعیت فیزیکی هم می‌توانند استرچ مارک ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوست از سه لایه‌‌ی اصلی تشکیل شده است: اپیدرمیس (لایه‌ی بیرونی)، درمیس (لایه‌ی میانی) و هایپودرمیک (عمیق‌ترین لایه). ترک‌های پوستی وقتی که بافت همبند، بیش از ظرفیت انعطافی‌اش کشیده می‌شود، در لایه‌ی میانی پوست شکل می‌گیرند.

با کشیدگی پوست، کلاژن ضعیف شده و چرخه‌ی طبیعی تولید کلاژن، مختل شده و آسیب می‌بیند. در نتیجه نهایتا، اسکارهای ظریفی زیر لایه‌ی بیرونی پوست ایجاد می‌شود. این ترک‌ها در ابتدا به صورتی یا قرمز می‌زنند اما به مرور زمان، یک خط نقره‌ای رنگ نازک روی سطح پوست نمایان شده و استرچ مارک بوجود می‌آید.

استرچ مارک ممکن است باعث شود احساس خوبی نسبت به ظاهرتان نداشته باشید، اما خوشبختانه راهکاری طبیعی برای کمتر کردن یا از بین بردن این خطوط وجود دارد.

۱. روغن کرچک

روغن کرچک که در درمان بسیاری از مشکلات پوستی کاربرد دارد ( چین و چروک، لکه‌های پوستی، جوش و ...)، می‌تواند برای درمان ترک‌های پوستی هم مفید باشد. کمی روغن کرچک روی ترک‌ها بمالید و با حرکات دورانی، ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. دور ناحیه‌ی مورد نظر را با یک پارچه‌ی نخی نازک بپیچید و با کمک یک بطری آب گرم یا پَد حرارتی، دست کم نیم ساعت به این قسمت کمی گرما دهید. این کار را به مدت یک ماه هر روز انجام دهید.

۲. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از درمان‌های بسیار خوب برای بسیاری از مشکلات پوستی است. خواص درمانگر و نرم‌کننده‌ی آن می‌تواند برای برطرف کردن استرچ مارک مفید باشد. می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را مستقیما روی ترک‌ها بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. همچنین می‌توانید یک چهارم فنجان ژل آلوئه‌ورا را با روغن ِ ۱۰ عدد کپسول ویتامین E و روغن ِ ۵ عدد کپسول ویتامین A ترکیب کرده و آن را روی پوست بمالید و ماساژ دهید تا خوب جذب شود. این کار را هر روز تکرار کنید.

۳. سفیده‌ی تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است. برای درمان ترک‌های پوستی شما فقط به سفیده‌ی تخم مرغ نیاز دارید که حاوی اسیدهای آمینه و پروتئین است. سفیده‌ی دو عدد تخم مرغ را جدا کنید. ناحیه‌ی مورد نظر پوست‌تان را با آب تمیز کرده و سپس یک لایه‌ی ضخیم از سفیده‌ی تخم مرغ را با یک برس روی پوست بزنید. اجازه دهید سفیده کاملا خشک شود و سپس با آب سرد آبکشی کنید. سپس کمی روغن زیتون به پوست بزنید تا مرطوب شود. این کار را حداقل به مدت دو هفته هر روز انجام دهید.

۴. آبلیمو

یک راه ساده‌ی دیگر برای محو کردن ترک‌های پوست، استفاده از آبلیموست. آبلیمو به طور طبیعی اسیدی بوده و برای درمان و کاهش استرچ مارک، آکنه و سایر اسکارا سودمند است. آبلیموی تازه را به آرامی با حرکات دورانی روی ترک‌ها بمالید و اجازه دهید دست کم ۱۰ دقیقه پوست‌تان با آبلیمو خیس بخورد و سپس با آب گرم آبکشی کنید. همچنین می‌توانید مقدار مساوی اب خیار را با آبلیمو ترکیب کرده و آن را به پوست‌تان بزنید.

۵. شکر

شکر سفید طبیعی یکی از بهترین درمان‌های ترک پوستی است. می‌توانید ازشکر برای لایه‌برداری پوست استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری شکر خام را با کمی روغن بادام و چند قطره آبلیمو ترکیب کرده و آن را روی استرچ مارک‌های‌تان بمالید. چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید، هر روز قبل از دوش گرفتن این کار را انجام دهید. این شیوه را یک ماه ادامه دهید تا ببینید که ترک‌ها روشن‌تر خواهند شد.

۶. آب سیب زمینی

آب سیب زمینی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که رشد و ترمیم سلول‌های پوستی را بیشتر می‌کنند. یک برش نازک از سیب زمینی جدا کنید، آن را بردارید و چند دقیقه آن را به آرامی روی ترک‌ها بکشید. حتما باید نشاسته‌ی سیب زمینی روی ناحیه‌ی مورد نظر را بپوشاند. اجازه دهید خشک شود و سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

۷. یونجه یا آلفالفا

برگ‌های یونجه یا آلفالفا حاوی هشت اسید آمینه‌ی ضروری است که برای سلامت عمومی پوست مفید هستند. همچنین یونجه سرشار از پروتئین و ویتامین‌های E و K بوده که می‌توانند پوست را تغذیه کنند. کمی پودر یونجه را با چند قطره عصاره‌ی بابونه ترکیب کنید تا خمیری یکدست و نرم درست شود. خمیر را روی ترک‌ها ماساژ دهید و این کار را روزی دو تا سه بار تکرار کنید.

۸. کره کاکائو

کره‌ کاکائو هم برای محو کردن ترک‌های پوستی بسیار موثر است. کره‌ کاکائو یک مرطوب کننده‌ی طبیعی بسیار عالی است که پوست را تغذیه کرده و ظاهر ترک‌ها را محوتر می‌کند. کره کاکائو را روزی دو بار و به مدت چند ماه روی ترک‌ها ماساژ دهید. همچنین می‌توانید نصف فنجام کره کاکائو را با یک قاشق غذاخوری عصاره‌ی جوانه‌ی گندم، دو قاشق چایخوری موم رنده شده و یک قاشق چایخوری روغن هسته‌ی زردآلو و روغن ویتامین E ترکیب کرده و آن را گرم کنید تا موم ذوب شود. می‌توانید ترکیب حاصل را در ظرفی که هوا به آن نفوذ نمی‌کند در یخچال نگهداری کرده و روزی دو تا سه بار آن را به ترک‌های‌تان بمالید.

۹. روغن زیتون

روغن زیتون حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌هایی است که مشکلات مختلف پوستی را درمان می‌کند، از جمله استرچ مارک. روغن زیتون بکر را کمی گرم کرده و روی ترک‌ها ماساژ دهید تا جریان خون در ناحیه‌ی مورد نظر بیشتر شده و خودتان ببینید که ترک‌ها چقدر کاهش پیدا می‌کنند. اجازه دهید روغن زیتون نیم ساعت روی پوست‌تان بماند تا ویتامین‌های A و D و E موجود در آن به خوبی جذب پوست‌تان شود. همچنین می‌توانید روغن زیتون را با سرکه و آب مخلوط کرده و به عنوان کرم شب از آن استفاده کنید تا هم پوست‌تان مرطوب بماند و هم لایه‌برداری شود.

۱۰. آب

حفظ آب بدن کمک می‌کند تا پوست‌تان در برابر آسیب‌های گوناگون مصون بماند و بدن‌تان نیز سم‌زدایی شود. همچنین با نوشیدن آب فراوان، پوست‌تان نرمی و انعطاف خود را حفظ خواهد کرد. کارشناسان می‌گویند نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز، بهترین راه هیدراته نگه داشتن بدن است، اما باز هم بستگی به خودتان دارد. بهتر است از نوشیدن زیاد قهوه و چای و نوشابه‌های شیرین و گازدار اجتناب کنید. راهکارهای ارائه شده می‌توانند به شما کمک کنند ترک‌های پوست‌تان را محو کنید اما ممکن است کاملا برطرف نشوند. اگر این موضوع خیلی برای‌تان اهمیت دارد، حتما از پزشک متخصص جهت درمان مناسب و موثر کمک بگیرید.

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۱۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کی و چگونه از تفریحات آبی کیش لذت ببریم؟

جزیره کیش یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ایران است که در آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد. این جزیره، دارای ساحلی زیبا و جاذبه های توریستی بسیاری است که در طی سال، گردشگران داخلی و خارجی زیادی از آن‌ ها دیدن می کنند. همچنین کیش دارای تفریحات آبی متنوع و فوق العاده مهیجی است که امتحان کردن آن‌ ها برای شما تجربه ای لذت بخش و منحصر به فرد خواهد ساخت.

اما اطلاع از زمان و چگونگی لذت بردن از تفریحات آبی کیش بدون شک می تواند سفر بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد تا در بهترین فصل از سال به این شهر سفر کنید. اگر می خواهید در بهترین فصل به جزیره زیبای کیش سفر کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید.

بهترین زمان برای لذت بردن از تفریحات آبی کیش

کیش یکی از شهرهای ساحلی و خوش آب و هوای ایران است که جاذبه های گردشگری متنوعی دارد. اگر قصد شما از سفر به این جزیره زیبا تجربه و لذت بردن از تفریحات آبی مانند غواصی، شنا روی آب و ... است، باید در بهترین فصل برای استفاده از این تفریحات به کیش سفر کنید. بهترین زمان برای لذت بردن از مهیج ترین تفریحات آبی کیش، فصل پاییز و زمستان و اوایل فصل بهار است.

شهر کیش در جنوب ایران قرار دارد و دمای آن نسبتا بالا است و رطوبت زیادی دارد، به گونه ای که در فصل پاییز و زمستان آب و هوای این شهر سرد و یخبندان نمی شود. اگر به تفریحات آبی کیش مانند غواصی، آفتاب گرفتن و ... علاقه مند هستید و می خواهید در طول سفر خود نهایت لذت را از این تفریحات ببرید، پیشنهاد می کنیم زمستان و اوایل فصل بهار را برای سفر به این جزیره نیلگون انتخاب کنید.

سفر به کیش در فصل بهار

جزیره کیش در فصل بهار جذاب ترین و بهترین آب و هوا را دارد؛ زیرا دما در این فصل به حداقل می رسد و خبری از هوای گرم و مرطوب نیست، اگر جزو افرادی هستید که آب و هوای گرم و مرطوب را نمی پسندید، پس بهترین زمان برای شما اوایل فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه است. البته در اول فروردین ماه با آغاز سال جدید و ایام تعطیل گردشگران زیادی به کیش سفر کنند و این شهر بسیار شلوغ و پر جمعیت می شود. اما اگر شلوغی و جمعیت زیاد را دوست ندارید، می توانید اردیبهشت ماه را برای سفر انتخاب کنید؛ زیرا تعطیلات به پایان می رسد.

سفر به کیش در فصل تابستان

بدون شک گرم ترین فصل سال در کیش تابستان است، اما این گرما برایتان آزار دهنده نخواهد بود؛ زیرا تفریحات آبی و جشنواره های فوق العاده جذابی در این فصل برگزار می شوند که تجربه ای بی نظیر را برای شما به ارمغان می آورد. روزهای تابستان این جزیره طولانی هستند، پس شما می توانید تمام تفریحات مهیج آبی را تجربه کنید. یکی از مزیت های سفر در فصل تابستان به جزیره کیش، قیمت ارزان تر بلیط هواپیما، هتل و البته تفریحگاه ها نسبت به دیگر فصول سال است؛ زیرا در این فصل گردشگران کمتری به این جزیره سفر می کنند.

چگونه از تفریحات آبی کیش لذت ببریم؟

جزیره زیبای کیش تفریحات آبی متنوع و لذتبخشی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد. شما عزیزان با توجه به سلیقه و علاقه خود می توانید تفریح مورد نظر را انتخاب کنید. در این بخش با مهیج ترین تفریحات کیش آشنا می شویم.

قایق سواری

یکی از قدیمی ترین و البته جذاب ترین تفریحات آبی کیش، قایق سواری است. شما متناسب با بودجه و سلیقه خود می توانید قایق بادبانی، قایق تفریحی، کشتی خصوصی یا قایق های تندرو را انتخاب کنید و تجربه ای از یاد نرفتنی داشته باشید.

پدل برد

یکی دیگر از تفریحات محبوب کیش، پدل برد نام دارد. این تفریح شامل یک تخته مخصوص می شود که جسم شما را روی آب شناور نگه می دارد تا روی موج های آب حرکت کنید و از صدای دلنشین موج ها لذت ببرید. این تفریح تنها جنبه سرگرمی ندارد؛ بلکه برای تقویت عضلات و آرامش نیز خوب است.

فلای برد

فلای برد یکی از تفریحات فوق العاده هیجان انگیز است. در فلای برد شما با استفاده از جت اسکی ای قدرتمند مانند دلفین ها از زیر آب خارج می شوید و چند ثانیه در هوا معلق می مانید، سپس دوباره به زیر آب حرکت می کنید. می توانید این تفریح را به صورت یک نفره و دو نفره می توانید انجام دهید.

قایق شیشه ای

اگر می خواهید موجودات داخل آب مانند کوسه، خرچنگ، لاک پشت، ماهی و ... را به صورت زنده تماشا کنید، قایق شیشه ای بهترین تفریح برای شما است.

غواصی در آب

بدون شک بهترین و محبوب ترین تفریح آبی کیش، غواصی در آب های خلیج فارس است. با غواصی زیر آب، می توانید ماهی های رنگارنگ و موجودات دریایی مختلف را تماشا کنید و عکس و فیلم های زیادی برای یادگاری بگیرید.

تجربه سفری منحصر به فرد با اقامت در هتل ویدا کیش

برای لذت بردن از تفریحات متنوع کیش، انتخاب بهترین هتل برای اقامت در طول سفر فاکتوری بسیار مهم است. کیفیت و امکانات و خدمات رفاهی هتل در اقامت شما نقش کلیدی دارد و بدون شک هرچه هتل امکانات و خدمات رفاهی بهتری داشته باشد، شما سفری بدون دردسر خواهید داشت. یکی از بهترین هتل های واقع در کیش که از خدمات رفاهی متنوع و البته به روزی برخوردار است، هتل ویدا کیش نام دارد.

هتل ویدا کیش جزو هتل های 5 ستاره کیش محسوب می شود و به عنوان چهارمین هتل برتر کیش از نظر کیفیت امکانات و خدمات رفاهی معرفی شده است. این هتل طراحی فوق العاده شیک و مدرن دارد و امکانات ویژه ای مانند استخر سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، سونا، جکوزی و... را در اختیار مسافرانش قرار می دهد.

هتل ویدا کیش

فلای تودی، مرجع رزرو هتل و خرید بلیط کیش

اگر قصد خرید بلیط و رزرو هتل به مقصد جزیره زیبای کیش را دارید، می توانید صفر تا صد برنامه ریزی سفر خود را به فلای تودی بسپارید. فلای تودی بزرگترین مجموعه آنلاین رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس در کشور است که بیش از 1.5 میلیون هتل در سراسر نقاط جهان دارد. با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن فلای تودی می توانید بهترین هتل های کیش را با ارزان ترین قیمت ها به همراه تخفیفات ویژه مشاهده کنید و به رزرو بهترین هتل متناسب با سلیقه و بودجه خود بپردازید.

دیگر خبرها

  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • سرتیپ حیدری: هرگونه تهدید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ می‌دهیم
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هر تهدیدی در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم
  • سرتیپ حیدری: آمادگی پاسخ به هر تهدیدی در کوتاه‌ترین زمان را داریم
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو
  • کی و چگونه از تفریحات آبی کیش لذت ببریم؟
  • این گیاه متخصص کاهش درد، بهبود خواب و تقویت حافظه
  • با این سه روش دندان‌های سفیدتری داشته باشید