Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست تسهیل ترانزیت و ترانشیپ کالا که در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: بندر چابهار مهمترین نقش را در ترانزیت و ترانشیپ(انتقال کالا از یک وسیله حمل به وسیله دیگر در یک نقطه) کالا به کشور افغانستان دارد.
وی ادامه داد: مسئولان استانی باید توجه بیشتری به فرآیندهای تسهیل در ترانزیت در بندر چابهار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حمل و نقل کالا از بندر چابهار به افغانستان یکی از اهداف مهم برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشوراست.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ریزی، اقدامات اساسی و فعالیت های زیربنایی زیادی در سالهای اخیر برای توسعه بندر چابهار انجام شده است.
هاشمی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به توسعه بندر چابهار و سواحل مکران دارند.
وی بیان کرد: مسئولان استانی باید تمام تلاش خود را برای تسهیل و تسریع فرآیندهای سرمایه گذاری در بندر چابهار به کار گیرند.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری گسترده در چابهار نشان دهنده توجه جدی دولت و نظام به توسعه این بندراست.
وی با بیان اینکه توسعه روابط با کشور افغانستان در اولویت است، خاطرنشان کرد: مزیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار باید در اختیار بخش خصوصی کشورهای مختلف از جمله افغانستان قرار گیرد تا بتوان آنان را در این بندر تشویق به سرمایه گذاری کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زمان و کاهش هزینه 2 عنصر مهم و تعیین کننده در فرآیندهای ترانزیت کالا محسوب می شوند.
هاشمی اظهار داشت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان، فعال کردن بخش خصوصی دو کشور، نیازسنجی تجارافغانستان، تشکیل اتاق تجاری مشترک بین ایران و افغانستان، فراهم کردن بسته های تشویقی برای تجار و صاحبان کالا، برگزاری جلسه مشترک بین استانهای سیستان وبلوچستان و هرمزگان با محوریت توسعه سواحل مکران از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی همچنین بررسی موضوعات دریایی و بندری مشترک بین استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فعال سازی دبیرخانه ترانزیت و ترانشیپ و فعال سازی کاروان تجاری ایران و افغانستان با محوریت بهره گیری از بندر چابهار را از جمله موارد مهم برای توسعه این بندر ذکر کرد.
به گزارش ایرنا مدیرکل بنادر و دریا نوردی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت بندر شهید بهشتی چابهار ارائه کرد.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان امروز/شنبه/ با هدف شرکت در نشست مدیران اقتصادی بندر چابهار و حضور در آیین معارفه فرماندار به این شهرستان سفر کرده است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر شهید بهشتی ـ چابهار

بندر شهید بهشتی به عنوان دومین بندر مهم چابهار در سال ۶۱ با توجه به شرایط خاص حاکم بر خلیج فارس (جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران) و با تاکید دولت بر لزوم داشتن بندر در خارج از تنگه هرمز و خلیج فارس شروع به احداث کرد. این بندر در زمان جنگ تحمیلی به دلیل واقع شدن در کرانه دریای عمان و دوری از مرکز بحران نقش مهمی در صادرات ایفا نموده است. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079982 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار