Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:22:17 GMT

ديدارهاي مستمر خاتمي و روحاني

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۰۸۰۶

خبرگزاري آريا - معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني در دولت اصلاحات، استاندار خراسان، معاون وزير صنايع، معاون سازمان انرژي اتمي، مديريت بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي تنها نمونه‌اي از مسئوليت‌هاي محسن مهرعليزاده است. کسي که شانس خود را در سال 84 براي کسب مقام رياست جمهوري آزمود اما در آن مقطع موفقيتي به دست نياورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آنکه از اين فعال سياسي اصلاح‌طلب به عنوان يکي از گزينه‌هاي شهرداري نام مي‌برند، نامش براي تصدي برخي از مسئوليت‌هاي ديگر در دولت دوازدهم نيز مطرح است با اين حال، او نيز اين مسائل را تنها گمانه‌زني رسانه‌اي مي‌داند و مي‌گويد نامش براي اين مسئوليت‌ها در رسانه‌ها شنيده است و ابايي هم ندارد که بگويد شهرداري را به وزارت ترجيح مي‌دهد. با او درخصوص شنيده شدن نامش براي تصدي مسئوليت‌هاي دولتي، رايزني‌هاي اصلاح‌طلبان با رئيس جمهور براي چينش دولت دوازدهم و ويژگي‌هاي دولت آتي گفت‌وگويي داشته‌ايم که مشروح آن را مي‌خوانيد:

در کنار مطرح بودن نام شما به عنوان شهردار احتمالي تهران و حتي تبريز، از شما به عنوان گزينه برخي از وزارتخانه‌ها و معاونت‌هاي رياست جمهوري نيز نام مي‌برند. آيا در اين باره با شما رايزني‌اي نيز صورت گرفته است؟
من به دنبال انجام خدمت هستم. در واقع من همانند سربازي هستم که هر جا بگويند، مي‌روم و خدمت مي‌کنم.

ديداري با روحاني نداشته‌ام
کارگروه‌هايي که از سوي رييس‌جمهور مسئول پيشنهاد افراد براي تصدي مسئوليت‌ها هستند، افراد مدنظرشان را به رئيس‌جمهور داده‌اند. آيا اطلاعي داريد که در اين ليست‌ها حضور داريد يا خير؟
من اطلاع چنداني از اين کارگروه‌ها و افرادي که آنها به آقاي رييس جمهور داده‌اند، ندارم.

گفته مي‌شود افراد مدنظر براي تصدي مسئوليت در دولت، ديدارهايي با شخص رييس جمهور داشته‌اند. آيا ديداري هم ميان شما و آقاي رئيس‌جمهور انجام شده است؟
تاکنون از من براي ديدار با آقاي روحاني از سوي دفتر ايشان دعوتي نشده است.

ترجيحم شهرداري است
مطلع هم نيستيد که براي چه مسئوليت‌هايي کانديدا شده‌ايد؟
خير. من نيز مسئوليت‌هايي را شنيده‌ام که رسانه‌ها از آن سخن گفته‌اند و در برخي از محافل نيز شنيده‌ام که شما براي فلان مسئوليت مطرح هستيد.

خودتان ترجيح مي‌دهيد که در شهرداري تهران حضور داشته باشيد يا به دولت برويد؟
ترجيح من خيلي مهم نيست ولي با توجه به اينکه از سال 92 درخصوص شهرداري و مديريت شهري در حال مطالعه هستم، در آن زمينه بيشتر متمرکز هستم و در حال پيش رفتن هستم ولي اگر به من بگويند براي انجام خدمت، به يک قسمت برو و نامه‌رسان بشو، من مي‌گويم چشم و درخدمت هستم.

دولت دوازدهم بايد کارامدتر از دولت يازدهم باشد
با توجه به اينکه اصلاح‌طلبان مهمترين پشتوانه سياسي آقاي روحاني هستند، بسياري انتظار دارند که دولت دوازدهم بايد اصلاح‌طلب‌تر باشد. چقدر با اين مطالبه موافق هستيد؟
من فکر مي‌کنم دولت دوازدهم بايد کارامدتر از دولت يازدهم باشد. مردم در اين دوره انتظار و توقع خاصي از دولت دارند؛ به ويژه در عرصه‌هاي اقتصادي، معيشتي و رفاهي. متاسفانه شرايط براي جوانان ما چندان قابل قبول نيست. در دو دولت آقاي احمدي‌نژاد، کشور متوقف شد و اقدام خاص و قابل توجهي در عرصه‌ اقتصادي انجام نشد و کشور با مشکلات بسياري همانند رکود، تورم و تحريم روبه‌رو شد و باقيمانده آن شرايط نيز به دولت آقاي روحاني رسيد و ايشان کار سختي را براي حل اين مسائل داشتند. ما هم‌اينک در روزهايي قرار داريم که دومين سالگرد دستيابي به برجام است. خوشبختانه گام‌هاي براي حل مشکلات اقتصادي برداشته شده است ولي اينها کافي نيست.

مردم توقع دارند حاصل برجام را مشخص‌تر و علني‌تر ببينند و اين عليرغم همه کارشکني‌هايي است که طرف خارجي به ويژه امريکايي‌ها انجام مي‌شود يا مخالفت‌هايي است که در درون کشور با توافق هسته‌اي اعلام مي‌شود و مي‌خواهند مردم به برجام خوش‌بين نباشند. با اين حال، مردم ايران به برجام خوش‌بين هستند و از آن حمايت مي‌کنند و اميد دارند تا مشکلات مربوط به مسائل اقتصادي، بانکي و مالي، سرمايه‌گذاري بخش‌هاي خصوصي اعم از داخلي و خارجي و... حل و فصل شود. انتظار مردم ايجاد رونق اقتصادي و حل مشکلات مربوط به اشتغال است. مردم فارغ از اينکه چينش دولت اصلاح‌طلب باشد يا نباشد، به دولتي کارا هستند.

دولت خاتمي کارامدترين دولت در طول تاريخ پس از انقلاب است
قبول داريد که تجربه نشان داده است که اصلاح‌طلبان در مسئوليت‌هايي که برعهده داشته‌اند، کارامدتر هستند؟
من اين مسئله را کاملا قبول دارم ولي اينکه فکر کنيم افراد اصلاح‌طلب در مسند امور باشند، مسائل حل مي‌شود، درست نيست. من معتقد هستم دولت بايد افراد کارامد را براي تصدي امور انتخاب کند. البته بنده اعتقاد دارم که دولت آقاي خاتمي کارامدترين دولت در طول تاريخ پس از انقلاب اسلامي است. همه شاخصه‌ها و معيارها همانند پاکدستي، رشد، توسعه و.. نشان از موفقيت اين دولت در همه ادوار دارد؛ در نتيجه بديهي است که براي موفقيت و افزايش کارامدي از آن افراد يا افراد شبيه به آنها استفاده کند.

تفکر و توانمندي آن افراد تضمين‌بخش براي موفقيت دولت است و آقاي روحاني هم بايد به اين مسئله توجه داشته باشند اما اينکه بگوييم بايد دولت اصلاح‌طلب باشد چون ما از آنها حمايت کرديم، ممکن است براي برخي شائبه سهم‌خواهي داشته باشد در حالي که جريان اصلاحات به دنبال سهم‌خواهي نيست. فارغ از سهم‌خواهي من معتقد هستم که دولت دوازدهم بايد دولتي کارامد باشد و با توجه به اينکه نيروهاي کارامدي در جريان اصلاحات حضور دارند، اين انتظار وجود دارد که دولت هم از اين نيروها استفاده کند.

موضوع رايزني‌ اصلاح‌طلبان با روحاني چه بود؟
هم‌اينک سه گارگروه از سوي آقايان جهانگيري، شريعتمداري و واعظي براي پيشنهاد نامزدهاي وزارتخانه‌ها تشکيل شده است. آيا شما در اين کارگروه‌ها عضويتي داريد؟
خير.

طي روزهاي گذشته جمعي کميته تعامل شوراي عالي سياستگذاري با آقاي روحاني ديدار داشتند. در آن ديدار چه مباحثي مطرح شده است؟
در آن ديدار، آقاي دکتر عارف نقش اصلاح‌طلبان در حمايت از نامزدي آقاي روحاني در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري را کم‌نظير دانسته و از ضرورت همکاري اصلاح‌طلبان با دولت در آينده در زمينه‌هاي مختلف تاکيد کردند. در اين ديدار، اعضاي کميته تعامل نيز يادآور شدند که در دولت دوازدهم لازم است تا با دقت بيشتري به مطالبات مردم پاسخ داده شود زيرا مردم با راي خود به روشني مطالبات‌شان را بيان کردند و نشان دادند که خواستار چه چيزي هستند. خوشبختانه آقاي روحاني نيز برخورد و رويکرد تعاملي خوبي از خود نشان دادند و اعلام کردند بايد مطالبات مردم را سرلوحه کار خود قرار بدهيم.

خاتمي هم با روحاني ديدار داشته است
آقاي روحاني در ديداري که با اعضاي کميته شوراي عالي سياستگذاري داشتند گفتند که با برخي از شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب هم ديدار داشته‌اند. چه کساني اين ديدارها را انجام داده بودند و در چه برهه‌اي؟
من از برخي ديدارها اطلاع دارم و از برخي هم خير.

آقاي خاتمي هم ديدار با آقاي روحاني ديدار داشته‌اند؟
بله؛ در فاصله يک ماه و نيم گذشته پس از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري و مشخص شدن نتايج آن، ديدارهايي هم انجام شده است.

چينش کابينه، ويژگي‌هاي دولت و توقعات مردم موضوع رايزني شخصيت‌هاي اصلاح‌طلب با روحاني

چه موضوعاتي در آن ديدارها مطرح شده است؟
در آن ديدارها مسائلي از تبريک گفتن به آقاي روحاني به خاطر پيروزي قاطع‌شان در انتخابات رياست جمهوري و جلب راي مردم تا توصيه‌هاي کلان درخصوص رويکردهاي دولت آتي، چينش کابينه، ويژگي‌هاي دولت و توقعات مردم از دولت دوازدهم مطرح شده است.

ديدار اين افراد به صورت شخصي بوده يا آنکه اين افراد جريان و گروهي را نمايندگي مي‌کردند؟
اين ديدارها فردي و خصوصي بوده و نمايندگي افراد يا جرياني را برعهده نداشته‌اند.

تيم اقتصادي دولت همسوتر شود
فکر مي‌کنيد ضرورت تغيير در کداميک از بخش‌هاي دولت ضروري است؟ به نظر شما چند درصد دولت بايد تغيير کند؟
اصلاح و تغيير در بخش‌هايي از دولت ضروري است ولي نمي‌توان از عدد و رقم سخن گفت. دولت نخست آقاي روحاني در حوزه سياست خارجي عملکرد موفقي داشته است و تواسته توقعات مورد انتظار از سوي مردم و رئيس دولت را برآورده کند. بديهي است که در اين باره نياز به تغيير چندان اصلاح نمي‌شود ولي درخصوص مسائل مربوط به اشتغال، اقتصاد و ايجاد رونق کسب و کار ما نيازمند اقدامات جدي‌تري هستيم و بخش عمده‌اي از مطالبات عامه مردم نيز مربوط به اين مسائل است. در اين باره ما نيازمند يک هماهنگي ميان وزرا و تيم اقتصادي هستيم. سطح هر يک از اين ورزا هم بايد هر کدام‌شان در اندازه‌اي باشد که پاسخگوي مطالبات مردم باشد و هم با استراتژي‌هاي اقتصادي دولت همسو باشند و اينطور نباشد که هر کدام از آن ورزا ساز خود را کوک کند. مجموع اين دو مسائل موجب مي‌شود تا تيم اقتصاي دولت به سطح بالايي از هماهنگي برسند.

در صورتي که شما شهردار تهران بشويد، براي انتخابات رياست جمهور سال 1400 کانديدا خواهيد شد؟
من صراحتا مي‌گويم برنامه‌اي براي انتخابات سال 1400 ندارم و همه توانم را براي حل و فصل مشکلات و معضلات تهران بکار خواهم بست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۰۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام احمد خاتمی در مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) که ظهر امروز با حضور فرماندهان سپاه استان قزوین، مسوولان استانی، پاسداران، پیشکسوتان و جامعه بسیجیان در سالن حضرت زهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: افتخار می کنیم مکتب ما، مکتب جعفری است که همواره از آن به نیکی یاد می شود.

به روایت فارس، وی با تاکید بر اینکه عالمان، بزرگان و شهدای برجسته ای در طول تاریخ از قزوین معرفی شده اند که جهان اسلام به وجود آنها افتخار می کند، افزود: سید آزادگان مرحوم ابوترابی برای ملت ما بسی مایه افتخار است و حق حیات بر گردن آزادگان دارد. شهید محمدعلی رجایی عزیز دیگر شهید برجسته استان قزوین و الگوی عملی مسوولان و شهید حسین لشگری که ۱۸ سال در اسارت رژیم بعث بود، از دیگر بزرگان عزیز قزوینی نزد مردم کشور ما هستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حدیثی از امام صادق(ع) با موضوع علوم مورد نیاز انسان ها در هر زمانی وجود دارد که ایشان در آن می فرماید «خداشناسی»، «وظیفه شناسی»، «انسان شناسی» و « دشمن شناسی» چهار علم مورد نیاز اصلی انسان است.

حجت‌الاسلام خاتمی عنوان کرد: خداباوری علم اولی است که امام صادق(ع) به آن تاکید داشته است. این علم نباید صرفا لقلقه زبان باشد بلکه در عمل باید دیده شود. مصداق خداباوری، در عمل امام راحل مشهود است. ایشان برای احیای دین و مقابله با ظلم به پا خواست در این مسیر به نیرو و حمایت الهی تکیه کرد.

وی تصریح کرد: ۱۵ سال رسانه های رژیم طاغوت، امام راحل را تخریب کردند اما این اقدامات نتیجه ای جز افزایش عزتمندی امام(ره) نزد خدا و مردم نداشت. امام(ره) با خداشناسی در عمل، ملت ما را در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی رهبری کرد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: دومین علم این است که نعمت های خدا را بشناسیم. در دوران طاقوت و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مواردی مانند «اخلاق ستیزی، دین ستیزی، استقلال ستیزی، حیا زدایی و مردم ستیزی» حرف اول را در این کشور می زد.

حجت‌الاسلام خاتمی خاطرنشان کرد: موضوع رأی دادن و انتخابات در آن سال ها مفهومی نداشت. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به فرصت رای دادن و انتخاب مسیر کشور دست یافتند که می توان به عنوان یک نعمت یاد کرد و باید قدردان آن بود. مردم بصیر ما بیش از ۴٠ سال است که در انتخابات های مختلف حضور یافته اند و نماینده مجلس، رئیس جمهور، نماینده خبرگان و نمایندگان شورای شهر را انتخاب کرده اند و اینها همه نعمت هستند.

وی اذعان کرد: در انتخابات سال گذشته دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند اما ملت بزرگ ما با وجود جنگ رسانه ای و توطئه هایی که دشمن به راه انداخت، به میدان آمدند و با مشارکت ۴۱ درصدی راه خود را انتخاب کردند و نشان دادند این راه را همچنان ادامه خواهند داد. در حالی که در آمریکا مدعی دموکراسی فقط ۲۵ درصد پای صندوق رای حضور داشتند.

خطیب موقت جمعه تهران سومین علم را تکلیف مداری عنوان کرد و گفت: باید بدانیم تکلیف و وظیفه امروز ما چیست؟ امروز تکلیف ما حفظ نظام اسلامی است که با حضور در صحنه محقق و تمام مشکلات با این حضور حل شده و می شود.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: ۸ سال جنگ تحمیلی با حضور مردم در صحنه مدیریت شد و این تکلیف مداری بود که برخی در جبهه و برخی در پشت جبهه، خدمت کردند. فتنه ۸۸ در نهایت با حضور بصیرانه و تکلیف مدارانه مردم عزیز، با شعار حماسی «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده» خنثی شد.

وی با بیان اینکه امروز در حال جنگ اقتصادی با دشمنان این آب و خاک هستیم، گفت: دشمنان مشکلات اقتصادی را ایجاد کرده اند تا به کشور ما آسیب بزنند اما مردم ما به ندای مقام معظم رهبری لبیک جانانه گفته اند و نشان داده اند پای عزت و سربلندی ایران اسلامی می ایستند. در این راستا نیز همه باید بدانیم امروز تکلیف، ماندن در صحنه و دفاع از نظام مقدس اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران چهارمین علم را علم دشمن شناسی عنوان کرد و یادآور شد: باید بدانیم دشمن کیست و چه هدفی را می خواهد دنبال کند. دشمن برای اقشار مختلف مردم ما به ویژه جوانان و بانوان برنامه دارد و به دنبال این است که ملت ما را مایوس کند.

حجت‌الاسلام خاتمی تاکید کرد: بی تردید توطئه آسیب زدن به حجاب بانوان، نقشه و برنامه ای است که دشمن طراحی کرده و از این طریق می خواهد هویت و حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند.

وی با بیان اینکه دشمن برای دور کردن جوانان کشور ما از دین و اخلاق، سرمایه گذاری هنگفتی در فضای مجازی انجام داده است، افزود: بر این اساس همه وظیفه داریم آگاهانه در صحنه حضور پیدا کنیم و با تبیین مسائل، در روند خنثی سازی فتنه ها و توطئه های مختلف دشمن نقش آفرین باشیم.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902781

دیگر خبرها

  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • انتقادات عجیب روحانی معروف از سبک زندگی مردم | همه‌تان باید کار کنید | حق ندارید همه چیز را گردن دولت بیاندازید!
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!