Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@03:07:13 GMT

خصوصی سازی‌ باید به اهل صنعت واگذار شود

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۱۰۲۹

خصوصی سازی‌ باید به اهل صنعت واگذار شود

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت گفت: خصوصی سازی تکلیف دولت است ولی حرف ما با وزارت اقتصاد و دارایی این است که این مهم باید به اهلش و کسانی در بخش تولید هستند، واگذار شود.
به گزارش جهان نيوز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درحاشیه بازدید از واحدهای صنعتی دولتی و خصوصی اسفراین اظهار داشت: برنامه این سازمان سرمایه گذاری به میزان ۶۰ هزار میلیارد ریال در این بخش است که در این پیوند، هشت هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایرانعنوان کرد: پس از برجام ۲۸موافقت نامه خارجی امضا شد که هشت مورد آن به قرارداد تبدیل شده است. وی گفت: این قراردادها در حوزه های مختلف از جمله خودروسازی، فولاد سازی و کشتی سازی است.
وی با بیان اینکه اکنون ۳۷ پروژه در دست انجام داریم، گفت: هرچند قانون گذار تکلیف خاصی برای سرمایه گذاری در مناطق محروم مشخص نکرده است اما، هم اکنون ۲۵هزار میلیارد ریال پروژه در نقاط محروم در حال ساخت داریم .
معظمی با بیان اینکه نقش سازمان سازمان گسترش ایجاد بنگاه و بنگاه داری نیست گفت: به دنبال آن هستیم که اگر جایی بخشخصوص تمایل به سرمایه گذای ندارد ، اما علاقه مند به سرمایه گذاری مشترک با بخش دولتی است، از آن حمایت کنیم.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به بحث خصوصی سازی واحدهای تولیدی زیر مجموعه این سازمان گفت: خصوصی سازی تکلیف دولت است ولی حرف ما با وزارت اقتصاد و دارایی این است که این مهم باید به اهلش و کسانی در بخش تولید هستند، واگذار شود.
معظمی با اشاره به مشکل طلب شرکت لوله گستراز شرکت نفت گفت: این شرکت ۱۶۰میلیارد تومان از شرکت ملی نفت طلب دارد که انتظار می رود شرکت نفت به پرداخت تعهدات خود هر چه زودتر عمل کند .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از تولیدات داخلی و خرید از داخل در صنایع همچون تولید لوله های بدون درز شرکت لوله گستر اسفراین گفت: معتقدیم وقتی توان تولید در داخل است بی انصافی است که از بیرون واردات داشته باشیم.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت : خصوصی سازی در کشور ما انحراف دارد و ۶۵ درصد از واگذاری کارخانه های سازمان گسترش و نوسازی، رهاسازی صنایع بود.
معظمی اظهار داشت : قرار بود با اجرای خصوصی سازی در کشور انقلاب اقتصادی ایجاد کنیم اما به جای خصوصی سازی، رهاسازی شده است.باید به سمت ارزشمند کردن تولید در کشور برویم تا کسب و کار رونق گیرد.
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۹۵ رشد اقتصادی ۶٫۵ درصد داشتیم درحالی که میزان رشد اقتصادی در سال ۹۱ منفی ۱۰٫۵بود؛ افزود: باید قدردان کسانی باشیم که این فضای بهبود اقتصادی را فراهم کردند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • سرخآبی‌ها خصوصی شدند
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند