Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزهکلینیکگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛دختر دو ساله و نیمه‌ای به نام Jaili اکنون حدود دوسال است که به بیماری سندرم مو‌های آشفته و غیر قابل شانه کردن مبتلا شده است، همان بیماری که آلبرت اینشتین، دانشمند مشهور دچار آن بوده و همیشه در عکس‌ها با مو‌هایی آشفته و به هم ریخته دیده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تا قبل از شناسایی سندرم مو‌های آشفته و غیر قابل شانه کردن، والدین Jaili انواع و اقسام روش‌های درمانی برای مرتب کردن مو‌های سر دخترشان را انجام دادند، انواع مدل‌های مو، کوتاه کردن، استفاده از محصولات نرم کننده و حالت دهنده مو نیز نتوانست موی آشفته کودک آنها را آرام و مرتب کند.

سندرم موی آشفته و بی قرار یا UNCOMBABLE HAIR SYNDROME نوعی اختلال ژنتیکی با ریشه وراثتی است که سبب ناصاف بودن مو از ریشه می‌شود و فردی که دچار این اختلال است نمی‌تواند مو‌های خود را صاف کند، در تاریخ مشهور ترین فرد مبتلا به این اختلال فیزیکدان مشهور آلبرت اینشتین بوده است.


نشانه‌های سندرم مو‌های آشفته و غیر قابل شانه کردناز سنین ۳ الی ۱۲ ماهگی در مبتلایان ظاهر می‌شود و اغلب افراد دارای این اختلال مو‌هایی به رنگ کاهی یا حتی سفید دارند.

دربرخی موارد نادر علاوه بر جنس غیر عادی موها، ناهنجاری‌هایی در استخوان و چشم نیز در مبتلایان مشاهده می‌شود.

با استفاده از برس بسیار نرم و برخی محصولات نرم کننده درمانی ویژه می‌توان تا حد مو‌ها را نرم و خوش حالت کرد.

والدین این کودک هر دو تست DNA داده و محققان دانشکده ژنتیک انسانی دانشگاه بن، دریافتند یکی از سه ژن موثر دراین اختلال در DNA مادر این دختر وجوددارد که خوشبختانه به جز رنگ غیر عادی وآشفتگی ظاهری موها، Jaili مشکل دیگری ندارد و از سلامت کامل برخوردار است.


کارشناسان عنوان کرده اند که به تحقیقات بیشتری در خصوص چرایی بروز این اختلال و راهکار‌های درمانی آن نیاز دارند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

دختری که موهایی مانند انیشتین دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، اپل این چالش را قبول کرده و اکنون مشغول حل کردن آن است.

گزارش هایی از شبکه های اجتماعی در چند هفته اخیر به این چالش اشاره کرده اند و برخی کاربران معتقدند این امر به قابلیت Gaze Awareness این شرکت مربوط است.

هرچند اپل تایید نکرده دلیل واقعی این امر چیست اما کاربران سعی دارند به عنوان یک راه حل احتمالی قابلیت Gaze Awareness را غیرفعال کنند. این قابلیت را می توان از طریق تنظیمات اپلیکیشن تغییر داد.

حل این مشکل در فهرست اولویت های اپل قرار دارد زیرا آلارم قابلیتی کلیدی در هر موبایل برای زمانبندی کاربر است.

کد خبر 6093952

دیگر خبرها

  • سندرم مرموزی که چهره خواننده مشهور را عوض کرد؛ بیماری «سلن دیون» چیست؟
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • فوت مرموز دختری بعد از مهمانی رفتن با نامزدش
  • «سندرم ویتنام» در غزه تکرار می‌شود؟
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت