Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست تخصصی که با محوریت حجاب و عفاف در شهرقدس برگزار شد، حجاب به عنوان سنگر امن بانوان جهت حضور موفق در جامعه مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، نشست تخصصی بررسی عفاف و حجاب به همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان قدس، با حضور مسئولان شهرستان و استان اعم از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، امام جمعه شهرستان، رئیس پلیس امنیت شهرستان و معاون اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان‌های غرب استان تهران، ساعتی پیش در مجموعه باقرالعلوم(ع)، شهرستان قدس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم سرهنگ شاهپور فلاحی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس اظهار داشت: دشمنان دین اسلام، حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته‌اند و در سال‌های اخیر با برنامه‌ها و تبلیغات مختلف تضعیف پایبندی به حجاب در جامعه در دستورکار آنها قرار گرفته است.

وی ضمن اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی افزود: نشست تخصصی عفاف و حجاب با محوریت تفسیر آیات قرآنی (سوره نور) ویژه جامعه هدف بانوان به مدت شش روز از سی‌ویکم تیرماه هر جلسه به مدت دوساعت در سالن باقرالعلوم(ع) برگزار می‌شود و تا روز دوشنبه و متعاقبا از تاریخ هفتم مرداد ماه ادامه دارد و در پایان این دوره گواهی پایان دوره به شرکت‌کنندگان داده می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس در ادامه با اشاره به اهداف این جلسات تصریح کرد: یکی از وظایف ذاتی نیروی انتظامی، فعالیت در امر ترویج عفاف و حجاب در جامعه برابر چارچوب‌های قانونی و از طرق مختف اعم از فعالیت‌های سلبی و فعالیت‌های فرهنگی است و این جلسات برای ترویج مسأله عفاف و حجاب از طریق آموزه‌های فرهنگی و به صورت تخصصی در جامعه است و امیدواریم تا با این حرکت، قدمی در راستای حفظ و انتقال این ارزش دینی و فرهنگی برداشته باشیم.

فلاحی ضمن تقدیر از حضور و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهرستان از جمله امام جمعه و بسیج شهرستان در برگزاری این دوره خاطرنشان کرد: ورود نیروی انتظامی در بحث آموزش تخصصی مسائل فرهنگی مانند عفاف و حجاب، از تدابیر سلسله مراتب فرماندهان نیروی انتظامی در کل کشور بوده است و خدمت‌گزاران مردم در نیروی انتظامی، خود را در برابر این مسائل اجتماعی مسئول می‌دانند.

وی با اشاره به طرح‌های اجتماعی این حوزه عنوان کرد: طرح‌های امنیتی و انتظامی به صورت مدون و هفتگی هماهنگ با امکانات شهرستان برگزار می‌شود، اما طرح کنونی که به مناسبت هفته حجاب و عفاف اجرایی شده است با همکاری مجموعه پلیس استان صورت گرفته و به صورت گسترده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان قدس پیرامون برخوردهای سلبی و تذکرات لسانی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در برخوردهای سلبی باید برابر قوانین و مقررات اقدام و تحت ‌نظر مراجع قضایی انجام شود، اما تذکر لسانی جزء وظایف انتظامی نیروی انتظامی است و به صورت مدون توسط کارگروهای انتظامی و اجتماعی صورت می‌گیرد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین میراحمدی امام جمعه شهرستان قدس با اشاره به نقش اساسی بانوان در تربیت فرزندان و حرک صحیح جامعه بر محور حجاب و عفاف اظهار داشت: حجاب بهترین حصاری است که زن را از خطر بیگانه حفظ می‌کند و پوشیده بودن زن در جامعه نه تنها موجب تقویت بنیان خانواده است؛ بلکه سبب حفظ ارزش زن و جلوگیری از ابتذال و تباهی او نیز می‌شود.

وی افزود: در سایه رعایت عفاف، زن می‌تواند با اطمینان و آرامش خاطر در جامعه حاضر شده و خطری از ناحیه اجتماع متوجه وی نشود و در همین راستا با قاطعیت تمام معتقد هستیم که پوشش، امنیت زن را در جامعه فراهم می‌سازد و زنان می‌توانند در سنگر حجاب، حضور موفقی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۱۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور

 فرمانده انتظامی کردستان در جمع فعالان سیاسی، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای امنیت بیان داشت: دشمنان اسلام با هدف قراردادن موضوع عفاف و حجاب، در جامعه درصدد ترویج بی حیایی و بی عفتی در جامعه هستند.

سردار علی آزادی افزود: تضعیف عفاف و حجاب در جامعه زمینه ساز کاهش امنیت است و استحکام بنیان خانواده را به خطر می‌اندازد.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت طرح نور نیازمند حمایت مردمی است، بیان داشت: اجرای طرح نور در جامعه، طبق قانون خواسته مسئولان و مطالبه عمومی مردم برای مقابله با ناهنجاری می‌باشد.

سردار آزادی در ادامه با قدردانی از تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور در اجرای طرح نور، از علما، احزاب سیاسی و مردم که در این طرح مهم همانند دیگر ماموریت با پلیس همراهی، مشارکت نموده اند، تشکر و قدردانی کرد.

 در این جلسه جمعی از فعالان سیاسی استان ضمن بیان نکته نظرات خود از اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت و از اقدامات پلیس استان در این خصوص و ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان تقدیر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور
  • رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • تجمع در مشهد در حمایت از گشت حجاب نیروی انتظامی
  • حمایت بانوان قزوینی از طرح نور
  • نیروی انتظامی یک نیروی خستگی ناپذیر است
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است