Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@21:42:24 GMT

تیم ایران در جام جهانی 2022 را بشناسید

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۱۳۴۹

تیم ایران در جام جهانی 2022 را بشناسید

تیم فوتبال امید ایران برای شرکت در مسابقات مقدماتی جام ملت های زیر 23 سال آسیا در کشور قرقیزستان حضور دارد و در اولین دیدار خود برابر میزبان به برتری دست یافت.
به گزارش جهان نيوز، تیم فوتبال امید در شرایطی در رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا زیر 23 سال قرقیزستان حضور یافته که شاکله ی این تیم را بازیکنانی تشکیل می دهند که جام جهانی جوانان را پشت سر گذاشتند و حالا فدراسیون فوتبال با انتقال کادر فنی تیم جوانان به سطح تیم امید کشور امیدوار است پس از سال ها، این تیم بتواند با شرکت در تورنمنت های مختلف و کسب تجربه و البته حفظ هماهنگی که با انتقال امیرحسین پیروانی از مربی تیم جوانان به عنوان مربی امید دنبال شده است، به رقابت های المپیک 2018 روسیه راه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیم امید ایران به سرمربیگری امیرحسین پیروانی در اولین دیدار خود با ترکیب نیما میرزازاد، سینا مریدی، رضا شکاری، سینا خادم پور، نیما طاهری، محمد مهدی خانی، رضا جعفری، صادق محرمی، علی قلی زاده و مهران درخشان مهر مقابل میزبان این رقابت ها قرقیزستان با نتیجه ی 2 بر 1 در شرایطی به پیروزی رسید که رضا شکاری و علی قلی زاده زننده گل های ایران بودند.
در زیر نگاهی داریم به بازیکنان تیم امید و تیم هایی که در آن بازی می کنند.
ایستاده از چپ به ترتیب (نیما میرزازاد، سینا مریدی، رضا شکاری، سینا خادم پور، نیما طاهری، میلاد سرلک):
* نیما میرزازاد: گلر فصل گذشته ی تیم ملوان بندرانزلی در این فصل نیز با حضور نادر دست نشان روی نیمکت تیم، در ملوان ماندنی شده است و با جدایی ایمان صادقی گلر سابق پرسپولیس و خونه به خونه از جمع ملوانی ها انتظار می رود در فصل پیش رو، فرصت بازی بیشتری به او برسد تا برای رقابت های مقدماتی المپیک با تجربه تر شود.

سینا مریدی:هافبک دفاعی جوان فولادی ها فصل قبل به اجبار در پست غیرتخصصی دفاع چپ به میدان رفت و البته نمایش درخشانی داشت. حال پورموسوی او را برای پست تخصصی خود می خواهد و البته ممکن است در صورت لزوم از وی در دفاع چپ هم استفاده کند. مریدی با تمدید سه ساله قراردادش با فولاد خوزستان، تعهدش به این تیم را نشان داد، او که به تازگی به تیم ملی امید دعوت شده، در بازی اول از ابتدا در ترکیب تیم ملی امید حضور داشت.

رضا شکاری: شکاری با درخشش در جام جهانی جوانان خود را به عنوان یکی از ستاره های آینده دار فوتبال ایران مطرح کرده است؛ در حال حاضر یکی از دغدغه های مهاجم جوان تیم ملی حل اختلاف به وجود آمده بین دو باشگاه روستوف روسیه و ذوب آهن است تا با مشخص شدن تکلیف تیم آینده اش با تمرکز بیشتری به فوتبال ادامه دهد.
سینا خادم پور: سینا خادم پور هافبکی است که فوتبال خود را در رده های پایه نفت تهران دنبال کرده است؛ این بازیکن در فصل نقل و انتقالات با قراردادی 5 ساله به تیم استقلال تهران پیوست ولی باشگاه نفت تهران توانست قرارداد این بازیکن را فسخ کند؛ خادم پور در زمان حضور علی کریمی یکی از بازیکنانی بود که با نفت تهران تمرین می کرد.
نیما طاهری: طاهری در پست مدافع آخر بازی می کند؛ بازیکن جوان باشگاه ذوب آهن اگرچه در جام جهانی و دیدار ابتدایی امیدهای ایران برابر قرقیزستان دو اشتباه منجر به گل داشت ولی با کسب تجربیات لازم و حمایتی که کادر فنی تیم امید از او دارد، می تواند به بازیکنی مورد اعتماد در قلب خط دفاعی بدل شود. طاهری فصل گذشته فرصت حضور در تیم ذوب آهن را پیدا نکرد و حالا باید نظر امیر قلعه نویی برای رسیدن به ترکیب اصلی سبزپوشان جلب کند.
میلاد سرلک: سرلک هافبک تدافعی سپاهان در فصل گذشته بود و در این فصل نیز زلاتکو کرانچار حساب ویژه ای روی توانایی های او باز کرده است تا در کنار رسول نویدکیا بازیسازی طلایی پوشان را آغاز کنند و از حملات حریف هم جلوگیری کنند؛ این بازیکن با نظر امیرحسین پیروانی به عنوان کاپیتان تیم امید ایران انتخاب شده است.



نشسته از چپ (محمد مهدی خانی، رضا جعفری، صادق محرمی، علی قلی زاده، مهران درخشان مهر):
* محمد مهدی خانی: مهدی خانی فصل گذشته را در تیم نیروی زمینی پشت سر گذاشت؛ این مهاجم با گلزنی در جام جهانی جوانان که پس از 40 سال موفق به این مهم شد، به تیم پدیده پیوسته و امیدوار است بتواند در ترکیب تیم محمدرضا مهاجری جای ثابتی برای خود دست و پا کند.
* رضا جعفری: جعفری یکی از بازیکنان جوان باشگاه سایپا است که فصل گذشته در بسیاری از بازی های لیگ برای این تیم به میدان رفت و در تیم جوانان نیز مهره ای تاثیرگذار به شمار می رود. جعفری با حضور دایی و نگاه ویژه ی این مربی به بازیکنان جوان، در فصل پیش رو می تواند بیشتر از هر زمان دیگری به رشد فوتبال خود کمک کند.

* صادق محرمی: سال گذشته که محرمی از ملوان بندرانزلی به پرسپولیس پیوست، شاید هیچ کس فکر نمی کرد بتواند به مهره ای ثابت در ترکیب تیم برانکو بدل شود ولی مشکلات رامین رضائیان باعث شد صادق محرمی به ترکیب اصلی برسد و این مدافع هم به خوبی از عهده ی وظایفی که به او سپرده شده بود برآمد تا به یکی از شناخته شده ترین بازیکنان حال حاضر تیم امید بدل شود.
* علی قلی زاده: قلی زاده وینگر چپ سایپا در فصل گذشته بود؛ این بازیکن اگرچه مهره ی فیکس حسین فرکی نبود ولی در اکثر دیدارها سرمربی سابق نارنجی پوشان چشم به سرعت و تکنیک این بازیکن برای خلق موقعیت گلزنی داشت.
* مهران درخشان مهر: هفته ی گذشته وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مقاله ای در اشاره به استعدادهای آینده دار فوتبال آسیا منتشر کرد که نام مدافع چپ فصل گذشته ی ذوب آهن نیز در آن به چشم می خورد؛ مصدومیت مهرداد قنبری مدافع چپ سبزپوشان باعث شد تا درخشان مهر از فرصت به وجود آمده استفاده ببرد و در لیگ قهرمانان آسیا هم تجربه ی بازی پیدا کرد.



منبع:ورزش3

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۱۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، این رقابت‌ها جنبه انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارد و ۳ تیم دور نهایی به المپیک راه خواهند یافت.

در این دوره ۱۶ تیم حضور دارند که در ۴ گروه ۴ تیمی به رقابت می‌پردازند و تیم اندونزی برای نخستین بار به مرحله نهایی صعود کرده است.

مسابقات در شهر‌های الریان، دوحه و الوکره برگزار می‌شود. نتایج روز‌های نخست و دوم و برنامه روز سوم مسابقات به این شرح است:

گروه یک:
استرالیا ۰ - ۰ اردن
قطر ۲ - ۰ اندونزی
تیم قطر با ۳ امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم‌های استرالیا و اردن با یک امتیاز دوم و سوم هستند و تیم اندونزی بدون امتیاز چهارم است.

 گروه دو:
ژاپن ۱ - ۰ چین 
کره جنوبی ۱ - ۰ امارات

 تیم‌های ژاپن و کره جنوبی با ۳ امتیاز و به علت امتیاز انضباطی اول و دوم و تیم‌های امارات و چین بدون امتیاز سوم و چهارم هستند.
گروه سه:
عربستان (مدافع عنوان قهرمانی) ۴ - ۲ تاجیکستان 
عراق ۰ - ۲ تایلند 
تیم‌های عربستان و عراق با ۳ امتیاز اول و دوم و تیم‌های تاجیکستان و عراق بدون امتیاز سوم و چهارم هستند.

گروه چهار:
برنامه - چهارشنبه ۲۹ فروردین:
ازبکستان - مالزی
ویتنام - کویت
در جدول گلزنان ایمن یحیی از عربستان با ۲ گل در صدر قرار گرفت.

تا کنون در ۶ بازی ۱۲ گل به ثمر رسیده و میانگین ۲ گل در هر بازی ثبت شد.

در دور مقدماتی ایران دوره ۴۳ تیم شرکت کردند که در ۹ گروه ۴ تیمی و دو گروه سه تیمی رقابت کردند تیم ایران در گروه پنج در تاشکند ازبکستان با ۳ گل تیم هنگ کنگ و با ۴ گل تیم افغانستان را مغلوب کرد و با یک گل از تیم ازبکستان شکست خورد و با ۶ امتیاز و قرار گرفتند در رده دوم نتوانست صعود کند. تیم ایران آخرین بار در المپیک ۱۹۷۶ مونترال حاضر شده است.

مسابقات فوتبال امید‌های آسیا هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم‌های عربستان، ازبکستان و ژاپن اول تا سوم شدند.

در فوتبال امید‌های آسیا تیم عربستان با یک قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی رکورد دار است و تیم‌های کره جنوبی و ازبکستان با یک قهرمانی و نایب قهرمانی دوم و تیم‌های ژاپن و عراق با یک قهرمانی و سومی در رده چهارم قرار دارند.

تیم ایران در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ در دور گروهی و در سال ۲۰۱۶ در دور یک چهارم نهایی حذف شد و در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۴ در دور مقدماتی کنار رفت.

دیگر خبرها

  • مروری بر اخبار ورزشی ۳۱ فروردین استان قزوین
  • امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی 
  • چند خبر ورزشی
  • امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • «در لباس سربازی» از شبکه امید
  • «الشمال» در حضور امید ابراهیمی متوقف شد