Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیبی عضو سازمان نظام مهمندسی ساختمان تهران با اشاره به اینکه 60 درصد حوادث منجر به فوت در ایران مربوط به حوادث ساختمانی است گفت: اگر در صنعت ساختمان از متخصصین استفاده شود قول می دهیم میزان تلفات کاهش چشمگیری پیدا کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خطیبی عضو سازمان نظام مهمندسی ساختمان تهران با انتقاد از حضور افراد بی کفایت در حوزه های مهم گفت: در تمامی ارکان جامعه شاهد حضور افراد بی کفایت در امور مهمی همچون ساخت و ساز هستیم زیرا این گروه پول دارند و تصور می کنند که به همین دلیل می توانند در این حوزه ورود کنند، این وظیفه ما و شهرداری است که مکلف به استفاده از مجری صلاحیت دار در صنعت ساخت و ساز هستیم که البته این امر صراحت قانونی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به عمر مفید ساختمان که در خوش بینانه ترین حالت 30 سال است گفت: هزینه تخریب یک چنین ساختمان هایی 4000 میلیارد تومان است که اگر تنها یک سال به عمر مفید این ساختمان ها اضافه شود می توانیم به اقتصاد کشور کمک قابل توجهی کنیم.

او با اشاره به اینکه 60 درصد حوادث منجر به فوت در ایران مربوط به حوادث ساختمانی است افزود: علت این امر مربوط به این نکته مهم می شود که بیشتر سازندگان ساختمان مجری ذی صلاحی بریا این کار نیستند درحالی که افراد صلاحیت دار هرکدام مجوز و تحصیل این رشته را دارد.

عضو سازمان نظام مهمندسی ساختمان تهران، ایمنی در کار را موجب کاهش تلفات در مرگ و میر دانست و گفت: اینکه چطور ایمنی ساختمان باید انجام شود از جمله مهمترین سوالاتی است که باید به آن پاسخ داد، متاسفانه ما حاضر به اجرای قوانین نیستیم، کارگران ساختمانی ما باید دوره های لازم را دیده باشند اما کجا این قانون اجرا می شود؟

خطیبی با ارائه درخواستی از شهرداری افزود: ما می خواهیم همدلی شهرداری با ما را بیشتر شود، مرجع صدور پروانه خود عامل اجرایی است، ما در نظام مهندسی مجریان زیادی داریم که آماده خدمت رسانی هستند، اگر از این افراد متخصص استفاده شود ما هم قول می دهیم میزان تلفات کاهش یابد.

او افزود: اگر گود برداری به درستی انجام نشود ریزش ساختمان های کناری و مرگ آنی را به دنبال دارد لذا حساسیت ها در گودبرداری زیاد است.

خطیبی در مورد استفاده از تکنولوزی های نوین در صنعت ساختمان سازی گفت: استفاده از تکنولوژی های نوین نیازمند حمایت های دولتی است.

عضو سازمان نظام مهمندسی ساختمان تهران افزود: 62 درصد از افرادی که برایشان پروانه ساخت صادر شده کسانی هستند که از توان مالی پایین تری برخوردارند که اتفاقا باید برای این گروه نظارت ها بیشتر باشد، دستمزد ناظران ساختمان در مقابل دستمزد گچ کاران که متری پول می گیرند هیچ است.

او گفت: براساس قانون، ناظران باید 5 نوبت در سر ساختمان حضور داشته باشد و عملا نیازی نیست که تمام وقت پای ساختمان باشند.


شکرچی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی مهمان تلفنی برنامه گفت: صنعت ساختمان به صورت سنتی در برابر فناوری های نو مقاومت نشان می دهد که این امر ریشه در مسائل اقتصادی و فرهنگی دارد.


دادسرشت مدیر کل نظارت بر پروانه ساختمان دیگر مهمان تلفنی برنامه با اشاره به اینکه بحث چهار ناظر از جمله مواردی بود که در سال 92 اجرایی شد، گفت: ما تلاش کردیم تا استفاده از افراد مجری در ساخت و ساز را در دستور کار قرار دهیم.

او افزود: از سال 94 ذکر نام مجری از پروژه ها حذف شد که ما بارها در جلساتی پیگیر این موضوع شدیم تا این مسائل حل شود.

دادسرشت با اشاره به اهمیت مبحث جلوگیری ها در صنعت ساختمان سازی افزود: جلوگیری ها بیشتر در مورد گودبرداری های پرخطر در دستورکار مورد توجه است.

او در ادامه گفت: در حال حاضر برای ساختمان های بیش از 1500 متر، چهار ناظر در حیطه های مختلف در نظر گرفته می شود، ما در سال گذشته بیش از 60 درصد پروانه ساخت برای ساختمان های زیر 1500 متر در بافت فرسوده صادر کرده ایم.

مدیر کل نظارت بر پروانه ساختمان با بیان اینکه صنعت ساختمانی امروز شاهد موضوعی به نام برگه فروشی و امضا فروشی است گفت: البته شکل این تخلف فرق کرده اما همچنان به قوت خود باقی است.

او با بیان اینکه در سال های 92 تا 94 شاهد مجریانی در صنعت ساختمان بوده ایم که بعد از اجرا حضور دائمی در سر ساختمان نداشته اند افزود: فقدان این امر تاثیر مستقیم روی کیفیت ساختمان ها دارد.

دادسرشت با ارائه تفاوتی بین مجریان و ناظران ساختمانی افزود: مجریان و ناظران را باید از هم تفکیک کرد، در بحث ناظران اضافه شدن 4 ناظر الزامی بر رشد کیفیت نیست چراکه این امر نیازمند ارزش گذاری است.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: برای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای امسال  صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از این پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی برای تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، ناظر عالیه معماری معاونت شهرسازی در محل پروژه حاضر است و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم