Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی باقری عصر شنبه در آیین امضای تفاهم نامه آموزش و پرورش و مرکز ملی فضایی ایران در محل این مرکز اظهار کرد: در کشور نیروی ساده و فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد اما نیروی ماهر و تکنسین وجود ندارد.
وی ادامه داد: اقدامات و همکاری بین بخشی بین آموزش و پرورش و مراکز علمی که منتهی به کسب و ارتقای مهارت دانش آموزان می شود، می تواند این نقیصه را برطرف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری گفت: ممکن است یک فارغ التحصیل دانشگاهی ما نتواند فعالیتی مهارتی را انجام دهد و نیروی ساده هم توان علمی که نیاز به مهارت دارد، داشته باشد که هنرستان ها می توانند این را انجام دهند.
وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش فارغ التحصیلان هنرستان در رشته های خوب بیکار نیستند، افزود: با این وجود، افراد بسیاری با مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند که حتی چند ساعت حق التدریس هم نمی توانند بدست بیاورند و بیکار هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در تمام اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران، بحث اشتغال در کنار تحصیل مطرح شده است.
وی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که منشور تربیتی آموزش و پرورش و ملاک عمل این نهاد است، موضوع توجه به مهارت ها و رشته هایی که بتوانند مهارت ها را منتقل کند، مورد توجه قرار گرفته است.
باقری افزود: در همه کشورهای دنیا هم این موضوع مورد توجه قرار گرفته که در کنار مراکز علمی، هنرستان ها و دبیرستان هایی نیز وجود دارد و در بیشتر کشورها هنرستان های جوار، معروف بودند یعنی در کنار یک مرکز علمی، یک هنرستان برای تربیت نیرو در بخش صنعت فعالیت می کرد.
وی با اشاره به پتانسیل خوب پژوهش سراها در تهران در راستای تربیت دانش آموزان متخصص و پژوهشگر اظهار کرد: آموزش و پرورش تاکنون با معاونت های علمی و فناوری ریاست جمهوری در رشته های نانو، زیست فناوری تفاهم نامه هایی را منعقد و فعالیت های مشترکی را انجام می دهد که در بخش هوا فضا نیز براساس تفاهم نامه منعقد شده می توانیم چند پژوهش سرا را به فعالیت های این حوزه اختصاص دهیم.
باقری با اشاره به افتتاح پژوهش سرای امید در منطقه 2 آموزش و پرورش تهران گفت: این آیین اول مردادماه برگزار می شود و در تلاشیم که نام این پژوهش سرا به نام «مریم میرزاخانی» تغییر کند.
منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران نیز در این آیین با اشاره به آشنایی دانش آموزان با رشته هوافضا و کاربردهای آن از طریق مراکز آموزشی گفت: در چند سال اخیر در حوزه هوافضا پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم و در این حوزه نرم افزارهایی تولید و شبیه سازی هایی انجام شده است.
وی با اشاره به طراح و ساخت پهبادهای تجاری توسط تکنسین ها افزود: چنین اقداماتی ارزشمند است و در حال حاضر نیازمند افزایش کاربری در حوزه هوافضا و تلاش برای آموزش اینترنت اشیا به جامعه هستیم که به کمک اینترنت هر جایی را می توانید به یکدیگر مرتبط کرده و آنها را کنترل کنید و با انرژی کمتر، کار سطح بالا انجام دهید.
سیدمجتبی رضوی رئیس مرکز ملی فضایی ایران نیز در این آیین با بیان اینکه باید کار عملیاتی در حوزه هوافضا انجام شود، گفت: متاسفانه در چند سال اخیر علاقه مندی نسبت به رشته هوافضا کمتر شده که با استفاده از ظرفیت مراکز آموزشی و ارائه اطلاعات لازم به دانش آموزان می توان آنان را به چنین رشته هایی علاقه مند کرد.
به گزارش ایرنا، آیین امضای تفاهم نامه همکاری آموزش و پرورش تهران با مرکز ملی فضایی ایران عصر شنبه با حضور عباسعلی باقری مدیرکل، ابراهیم رفیعی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران، محمدعلی دشتی پور مدیر پژوهش سراهای دانش آموزی شهر تهران، منوچهر منطقی رئیس و سیدمجتبی رضوی معاون مرکز ملی فضایی ایران در مرکز ملی فضایی ایران برگزار شد.
کمک به گسترش و توسعه علم و فن آوری و امور پژوهشی و توسعه علم در راستای هم افزایی ظرفیت های موجود و بستر سازی لازم برای تقویت نظام آموزشی و پژوهشی، آشنایی آینده سازان کشور در زمینه علوم فضایی و تربیت نیروی متخصص این حوزه از جمله اهداف این تفاهم نامه است.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم

مشمولین خدمت سربازی به جای خدمت در پادگان‌های نظامی، می‌توانند دوران سربازی‌ خود را به عنوان سرباز معلم که نوعی امریه سربازی است سپری کنند. وزارت آموزش و پرورش بخشی از کمبود نیروی خود را از طریق استخدام سرباز معلم جبران می کند و  هر ساله بخشنامه ای برای این صادر می شود تا متقاضیان در یکی از نقاط محروم به عنوان معلم و یا نیروی آموزش و پرورش، دوران خدمت سربازی خود را بگذرانند اما طبق گفته شهروندخبرنگار ما در سال جدید هیچ بخشنامه‌ای مبنی بر جذب سرباز معلم ابلاغ نشده است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این موضوع شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار 

سلام هر ساله آموزش و پرورش بخشنامه برای سرباز معلم می‌فرستاد ولی بخشنامه امسال ۱۴۰۳ هیچ خبری از آن نیست. لطفا پیگیری کنید تا تکلیف ما را روشن کنند. همچنان منتظر هستیم.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم