Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال فرهنگ گفت: برخی در ابتدا اجرای چنین قوانین را از زنان دارای مدارج علمی، فعال اقتصادی و ورزشی شروع می کنند و پس از آنکه آب ها از آسیاب افتاد، آن قانون را به سایر جامعه زنان تسری می دهند لذا نباید اجازه داده شود چنین قوانینی که موجب لگدمال شدن شخصیت زن است در کشور تصویب و اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرمان زنان؛ چند وقتی است زمزمه تصویب و اجرای قانونی برای خروج زنان بدون اجازه ولی یا همسر از کشور شنیده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه با دو تن از کارشناسان این حوزه به گفتگو پرداختیم.

* خروج بانوان از کشور بدون اذن ولی یا همسر موجب سوء استفاده جنسی از آن ها می شود

حسنی رحیمی به تصمیم فراکسیون زنان مجلس به ریاست پروانه سلحشوری مبنی بر طرح قانون گذرنامه برای تسهیل امکان خروج زنان از کشور اشاره و اظهار کرد: طرح قانون گذرنامه به منظور تسهیل امکان خروج زنان از کشور در شرایط اضطرار با قید دو فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است و پس از اعلام وصول به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال 91 در مجلس نهم برای حفظ سلامت زنان طرح مذکور مطرح شد که به دلیل یکسری آسیب های اجتماعی در حوزه فروش دختران به خارج از کشور و سوء استفاده های انجام شده، بنا شد زنان مجرد زیر 40 سال حتما برای خروج از کشور اجازه ولی قهری خود یعنی پدر یا جد پدری را داشته باشند.

این بانوی فعال فرهنگی در خصوص دلایل اینکه چرا طرح مذکور دوباره مطرح شده است، ابراز کرد: برخی صحبت ها در جامعه موجب شده تا طرح دوباره به جریان بیفتد در حالی کهخانواده ها از اجرای این طرح که موجب خروج دخترانشان از کشور، اغفال آن ها و ایجاد آسیب در حوزه زنان و دختران است، ابراز نگرانی می کنند.

رحیمی اذعان کرد: دختران بالای 18 سال قانونی می توانند گذرنامه دریافت کنند و خروج آن ها بدون اجازه از کشور در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حتما به قشر زنان آسیب وارد می کند.

وی خاطر نشان کرد: دختری که هنوز بلوغ اجتماعی و فرهنگی پیدا نکرده اگر بدون اذن و دلیل به کشور دیگری برود قطعا اغفال می شود و مورد بهره برداری قرار گرفته و دچار مسائل حاد اقتصادی و سایر مسائل خواهد شد.

* طرح خروج زنان از کشور بدون اذن ولی یا همسر موجب لگدمال شدن شخصیت زن است

فریبا ابوطالبی نیز در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه اظهار کرد: ما ایرانی و مسلمان هستیم؛ ایرانیان از گذشتگان دور یکتاپرست بودند و از همین رو به خاطر حرمتی که خداوند برای زن قائل است، زن را محترم می دانستند.

وی افزود: مقام زن در اسلام بسیار بالا است به طوری که خداوند جهاد سخت را برای زن واجب نمی داند مگر در شرایط خاص چرا که زن را مربی جامعه و پرورش دهنده مردان و زنان برگزیده است و نمی خواهد تا این مربی در معرض خطر قرار گیرد.

این کارشناس سیاسی و فعال در حوزه زنان با بیان اینکه برخی قوانین به دلیل همین حرمت گذاری ها و ارزش گذاری ها است، گفت: اگر زن درایت نداشت خداوند او را به عنوان معلمی و آموزگاری فرزند انتخاب نمی کرد و خانم ها خیال نکنند که برخی از قوانین توهین به آن ها است.

وی با اشاره به طرح قانون گذرنامه به منظور تسهیل امکان خروج زنان از کشور، بیان کرد: زنان مجلس اگر می خواهند برای خانم ها دلسوزی کرده و کاری کنند بهتر است حقوق ثابتی برای زنان بدون سرپرست یا بد سرپرست تعیین کنند تا این زنان در معرض آسیب قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: اینکه زن بدون اجازه ولی یا همسر از کشور خارج شود برای زن هیچ سودی ندارد به عنوان نمونه در سال یک خانم ایرانی در آمریکا تحت شیمی درمانی قرار می گیرد و از آنجا از ایرانیان درخواست کمک می کند در حالی که اگر در کشور خود می ماند مردم بسیار به او کمک می کردند.

ابوطالبی ابراز کرد: اگر کسی بخواهد 5 کیلو شمش طلا از کشور خارج کند به او اجازه داده نمی شود؛ زن هم ارزش دارد و برای ارزشی که جامعه اسلامی برای او قائل است نمی تواند بدون احازه ولی قهری یا همسر خود از کشور خارج شود.

این کارشناس سیاسی و فعال در حوزه زنان اضافه کرد: یک مسئول بلندپایه هرگز بدون ربرنامه ریزی و بررسی های لازم به جایی سفر نمی کند، زنان هم باید بدانند در جامعه اسلامی برای آن ها ارزش قائل هستند و از این رو برای رفتن به مکان های ناشناس و دارای احتمال خطر باید اجازه ولی و یا شوهر خود را کسب کند و بداند این قانون به نفع او و برای بالا بردن مقام او و ارجح دانستن شخصیت او است.

وی تاکید کرد: در این مسئله هیچ تفاوتی بین زنان ورزشکار، شخصیت های علمی زن و زنان تاجر وجود ندارد.

ابوطالبی خاطر نشان کرد: برخی در ابتدا اجرای چنین قوانین را از زنان علمی، اقتصادی و ورزشی شروع می کنند و پس از آنکه آب ها از آسیاب افتاد، آن قانون را به سایر جامعه زنان تسری می دهند لذا نباید اجازه داده شود چنین قوانینی که موجب لگدمال شدن شخصیت زن است در کشور تصویب و اجرا شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۲۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • لگدمال شدن آزادی در کشور‌های مدعی حقوق بشر
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟