Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@03:42:28 GMT

راهنماي برگزاري تشريفات عروسي

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۳۳۹۱

خبرگزاري آريا -



براي برگزاري يک جشن عروسي مجلل، مطمئنا به راهنما نياز داريد. با اين کار مي توانيد جشن عروسي را بهتر برگزار کرده و هيچ نگراني از بابت فراهم کردن امکانات پذيرايي نداشته باشيد. براي چگونگي برگزاري تشريفات عروسي به برخي از مهمترين نکات و همچنين راهنمايي هاي لازم در اين زمينه مي پردازيم.

1- سابقه کار خدمات عروسي
زماني که براي برگزاري جشن از خدمات عروسي استفاده کرده و به يکي از تشريفات سر زده ايد، بايد درباره مواردي از قبيل تجربه و سوابق فعاليت خدمات عروسي دلخواه خود تحقيقات لازم را انجام دهيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بي گدار به آب نزنيد و با ديدن اولين خدمات عروسي، فورا قرارداد منعقد نکنيد. بهتر است ابتدا در مورد رضايت مشتريان قبلي و همچنين تعداد جشن هاي برگزاري شده در اين مکان تحقيقات لازم را انجام دهيد. در صورتي که اطمينان لازم را کسب کرديد، مي توانيد با خيال آسوده برگزاري جشن خود را بر عهده اين خدمات عروسي قرار دهيد.

2- داشتن خدمات جانبي در تشريفات عروسي
تشريفات عروسي که براي برگزاري جشن انتخاب مي شود بايد تمامي خدمات جانبي مجلس عروسي را نيز بر عهده بگيرد. عروس و داماد فرصت کافي براي برخي کارها از قبيل گرفتن نوبت آرايشگاه، سفارش غذا، سفره عقد، دسته گل، دعوت از خواننده و ... را ندارند. بنابراين زماني که تشريفات عروسي تمامي اين کارها را بر عهده بگيرد، برگزاري عروسي با آرامش انجام مي شود.

3- در نظر داشتن بودجه و هزينه عروسي
يک نکته مهم در زمان برنامه ريزي براي برگزاري جشن عروسي، در نظر داشتن ميزان هزينه ها و مقايسه آن با بودجه عروس و داماد مي باشد. در واقع با مشخص شدن ميزان توانايي مالي مي توان تالار، هزينه هاي پذيرايي و ساير هزينه هاي مورد نياز را نيز تعيين کرد.

4- رزرو تالار و سالن عروسي قبل از هر کاري
با توجه به پر شدن زمان برگزاري جنش عروسي، بهتر است قبل از هر کاري، ابتدا تالار يا باغ عروسي را مشخص کرده و آن را رزرو کنيد. با تعيين تاريخ دقيق عروسي اين کار بهتر انجام مي شود و مي توانيد يک تالا را متناسب با تعداد مهمانهاي خود در نظر بگيريد. بهتر است تاريخ عروسي را در روزهاي تعطيل قرار دهيد تا مهمانان فرصت کافي براي حضور در جشن شما را داشته باشند.



5- تهيه شام مفصل
در تشريفات عروسي شام بايد به طور مفصل تهيه شود. بهتر است از چندين نوع غذا استفاده کرده و به همراه آن با استفاده از انواع آبميوه و دسر، از مهمانان خود پذيرايي کنيد. سايز ميزها بايد به اندازه تعداد غذاهاي چيده شود. در صورتي که غذاهاي سفارش داده شده زياد اما ميزهاي مهمانان کوچک است، بهتر است تعداد صندلي ها را کمتر کنيد. در اين صورت افراد کمتري بر روي ميز نشسته و پذيرايي مي شوند.

6- مزون لباس عروس
انتخاب لباس عروس متناسب با شان و منزلت جشن، اهميت زيادي دارد. بهتر است در زمان انتخاب لباس عروس دقت کافي را داشته باشيد که با قامت و اندام شما متناسب باشد. سادگي در لباس عروس اهميت زيادي دارد. برخي از عروس خانم ها تمايل دارند که لباس عروس آنها خيره کننده باشد. به همين دليل مدلهايي که با انواع مليله و مرواريد تزئين شده را انتخاب مي کنند. به هر حال اين به سيلقه شما بستگي دارد.

7- دسته گل عروس و داماد
برگزاري تشريفات عروسي بدون دسته گل عروس و داماد جذابيتي ندارد. در واقع زماني که عروس و داماد وارد صحن سالن مي شوند، در کنار اينکه لباس آنها چشم نواز است و مي تواند توجه مهمانان را به خود جلب کند، دسته گل نيز تاثير زيادي در زيباتر ديده شدن آنها دارد. عموما دسته گل ها با گل هاي رز قرمز انتخاب مي شوند.

8- فيلمبرداري در جشن عروسي
عکاسي و فيلمبرداري در جشن عروسي نيز از ديگر برنامه هاي تشريفات است که بايد به صورت حرفه اي انجام شود. استفاده از فيلمبردارهاي حرفه اي که به کار خود تسلط کافي دارند، مي تواند تاثير زيادي بر نحوه ضبط فيلم عروسي داشته باشد. در پايان نيز مي توان فيلم را توسط ميکسرهاي حرفه اي ويرايش کرد.

9- تزئين ماشين عروس
برخي از خدمات عروسي خود براي ماشين عروس اقدام کرده و تزئين آن را نيز بر عهده مي گيرد. اما انتخاب نوع ماشين، نحوه تزئين آن و همچنين هزينه هاي مختلفي که براي هر خودرو وجود دارد، بر عهده عروس و داماد است که با همکاري هم و متناسب با بودجه خود مي توانند يکي از خودروهاي تشريفات عروسي را انتخاب کرده و نحوه تزئين آن براي شب عروسي را سفارش دهند.



10- معرفي و مشاوره براي انتخاب قنادي
وجود شيريني در شب عروسي بر روي ميز مهمانان و همچنين کيک عروسي از ديگر آپشن هاي تشريفات عروسي مي باشد. اگر چه در بسياري از خدمات مجالس عروسي، شيريني فروشي به صورت مجزا وجود ندارد، اما در اين زمينه افرادي خبره و آگاه هستند که مي توانند عروس و داماد را براي انتخاب يک قنادي ممتاز راهنمايي کنند.

11- وجود پرسنل آموزش ديده
در يک خدمات عروسي مجرب، وجود پرسنل آموزش ديده ضرورت دارد. قبل از اينکه قرارداد خود را تشريفات عروسي منعقد کنيد، بهتر است در مورد نحوه برخورد کارکنان و پرسنل سالن با مهمانان اطلاعات کافي را حاصل کرده و سپس براي عقد قرارداد تصميم بگيريد.

12- شرايط انعقاد قرارداد با تشريفات عروسي
زمان انعقاد قرارداد با تشريفات عروسي با شرايط زير توجه داشته باشيد:
- نحوه پرداخت هزينه هاي جشن که مي تواند به صورت اقساطي، بيعانه و يا ساعتي محاسبه شود.
- تعداد مهماناني که از طرف عروس و داماد دعوت مي شوند و همچنين ساعات برگزاري جشن بايد به طور دقيق مشخص شود.
- نام خدمات دهنده با ذکر و خدمات مورد نظر او نيز شرح داده شوند.
- هزينه هاي کلي برگزاري جشن توسط تشريفات عروسي بايد مشخص شود.
- تاريخ برگزاري جشن عروسي به همراه اطلاعات هويتي و نحوه تماس بايد مشخص شود.
- امضاي مشتري و مديريت خدمات مجالس عروسي بر روي قرارداد ضرورت دارد.
- در صورت تغيير شرايط و يا فسخ عروسي، بايد تمامي آن به صورت دقيق بيان شود.

براي کسب اطلاعات بيشتر در باره خدمات مجالس به وبسايت زير مراجعه کنيد
www.khadamatmajales.com



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • فیلم ضدحال خنده‌دار دختر دانش آموز به معلم بابت ماه تولد
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل