Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@22:50:43 GMT

آزادی‌خواه: سعودی‌ها فعلا بی‌مهری نکرده‌اند!

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۴۴۵۵

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: تاکنون هیچ تصمیمیشورای عالی امنیت ملی مبنی بر تعطیلی حج اتخاذ نکرده و فرآیند حج امسال کاملا طبیعی پیش می‌رود.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس گفت: شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی حج اتخاذ نکرده و فرآیند حج امسال کاملا طبیعی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام شده با سعودی‌ها مبنی بر تضمین امنیت و آرامش حجاج ایرانی، گفت: صداهایی که در برخی از شبکه‌ها مبنی بر اینکه حج امسال تعطیل خواهد شد و یا امنیت تضمین شده نیست، ایجاد شد که باید بگویم اینها مسائلی است که از روی مبانی منطقی گفته نشده و دارای هیچ عقبه فکری و مدیریتی نیست.

وی افزود: مشکلی در صدور ویزا برای 10 نفر از دیپلمات‌ها در سرکنسولگری ما ایجاد شده بود که قرار است اینها طی روزهای آینده به عربستان بروند و مقدمات حضور حجاج را فراهم کنند که برخی از مسئولان ما از این عدم صدور ویزا احتمال داده بودند که حج امسال تعطیل خواهد شد، در صورتی که چنین چیزی نیست و مشکل حل شده و هیچ مشکلی برای اعزام حجاج وجود ندارد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با تأکید بر اینکه تاکنون سعودی‌ها به تمامی وعده‌هایی که در قرارداد حج امسال داده‌اند، عمل کرده‌اند و کمترین بی‌مهری و کم‌لطفی نداشته‌اند، اظهار داشت: ما فعلا از آنها بی‌مهری ندیده‌ایم و همه قرارداد تفاهم‌نامه اجرا شده و همه مقدمات هم برای اعزام حجاج فراهم شده است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه توزیع اقلام دارویی، مواد غذایی و امکانات رفاهی و بهداشتی برای حجاج فراهم شده و هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: همه چیز دست به دست هم داده که امسال حج آرامی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قرار شده شورای عالی امنیت ملی در فرآیند حج امسال ورود کند، اگر اتفاق، تصمیم و تدبیر جدیدی در رابطه با حج صورت گیرد باید از ناحیه این شورا باشد، بنابراین شورای عالی امنیت ملی تاکنون هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی حج اتخاذ نکرده و فرآیند حج هم کاملا طبیعی پیش می‌رود و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان با تأکید بر اینکه این فراکسیون در بحث نظارت بر حج، کنار سازمان حج است و موضوعات را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در فراکسیون حج مجلس نظارت را با دقت بالا خواهیم داشت، حفظ امنیت زئران و حجاج ایرانی برای ما در این فراکسیون حائز اهمیت است و این امنیت هم تضمین شده است؛ تقاضا می‌کنم حجاج با آرامش آماده سفر باشند و به این حواشی خیلی توجه نکنند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از کاهش محسوس میانگین سنی حجاج این استان در سفر حج تمتع پیش رو خبر داد.

قدرت الله چتری ۱۵ اردیبهشت‌ماه در گردهمایی حجاج این استان اظهار کرد:در حج تمتع امسال ۴۴ درصد حجاج مرد و ۵۶ درصد خانم هستند و لذا میانگین سنی حجاج استان سمنان در تمتع امسال ۵۶ سال برآورد شده که نسبت به سال قبل جوان تر است. 

 وی  افزود: سال گذشته به دلایل مختلفی از جمله بازماندگان از حج به دلیل کرونا و عوامل مختلف دیگر، میانگین سنی افراد حاضر در کاروان های بسیار بالاتر بود اما امسال خوشبختانه کاروان استان جوان‌تر شده است. 

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به آمادگی کامل استان برای اعزام حجاج خاطرنشان کرد: امسال در مجموع ۹ کاروان، کار اعزام حجاج استان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه امسال یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان به حج تمتع اعزام خواهند شد، گفت: همچنین برای نخستین بار بعد از ۹ سال شاهد اعزام حجاج در عمره مفرده بودیم. 

چتری ادامه داد: دو هفته قبل یک کاروان ۸۵ نفره از استان سمنان راهی عمره مفرده شد و دوشنبه هفته جاری شاهد بازگشت این کاروان به کشورمان خواهیم بود. 

وی با بیان اینکه امسال فرد بی سواد یا کم سواد در کاروان‌های استان سمنان وجود ندارد، افزود: بسیاری از افراد دارای تحصیلات تکمیلی در کاروان‌های ما حضور دارند، لذا میانگین سنی مناسب حجاج در کنار سواد و جوانی مدیران کاروان ها سبب شده تا امیدوار باشیم روند حج امسال به مراتب بهتر از سال های قبل صورت گیرد. 

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: جوانترین زائر امسال استان سمنان ۲۳ و مسن‌ترین آنها ۸۵ سال دارد.

وی تصریح کرد: امسال ۶۰ درصد از مدیران کاروان های ما جوان بوده و برای اولین‌بار است که کاروان‌داری می‌کنند و این یکی از محسنات و نکات مثبت حج امسال قلمداد می‌شود. 

مدیرکل حج و زیارت استان با بیان اینکه امسال پیش‌ ثبت‌نام‌ها تعیین کننده میزان حضور حجاج و دسته‌بندی کاروان‌ها بوده است، اظهار کرد: سهمیه کاروان‌ها و حجاج استان فقط و فقط بستگی به متقاضیان داشته و هیچ عامل دیگری از جمله مرکز استان بودن، جمعیت، وسعت و... در نظر گرفته نشده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان