Web Analytics Made Easy - Statcounter

120 نفر از ایده پردازان و کارآفرینان سراوان در کارگاه کارآفرینی ایده تا کسب و کار موفق در راستای توسعه اشتغال پایدار شرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شستون، همایش و کارگاه ایده تا کسب و کار موفق به همت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دانشگاه علمی کاربردی و پارک علم و فناوری صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در راستای توسعه کسب و کار و ایده پردازی موفق با حضور اساتید مجرب و برتر کشوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن طایی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در حاشیه این مراسم در گفت و گو با شستون با اشاره به اینکه یکی از علاقمندان به مردم و استان سیستان و بلوچستان است، اذعان داشت: ایده های نو و خلاق را که در سطح ملی قابلیت اجرایی شدن را دارند را با کمک مدیران استانی، در استان اجرایی می کنند.
وی افزود: حدود یک سال است که موضوع کارآفرینی را با جدیت دنبال کرده اند که در زمستان سال گذشته در شهرستان چابهار این کار را به صورت آزمایشی آغاز کرده اند که بسیار خوب پاسخ داده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در ادامه افزود: با توجه به روند خوب این کارگاه، برای 10 شهرستان استان نیز برنامه ریزی کرده اند تا با برگزاری کارگاه های یک روزه، ایده های کسب و کار های نوپا را مورد بحث قرار دهند.
طایی اضافه کرد: تا کنون پنج کارگاه را در شهرستان های استان برگزار کرده اند که ششمین کارگاه در شهرستان سراوان از صبح امروز در حال برگزاری است تا دانشجویان و افراد جویای کار با روش های جدید شکل گیری الگوهای کسب و کار آشنا شوند.
وی استقبال و اشتیاق دانشجویان و حضار در این کارگاه را مناسب برشمرد و توسعه و رشد اقتصادی استان را از انگیزه های خود برای برگزای این کارگاه ها عنوان کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طبابایی تهران با بیان اینکه یکی از اهداف آنان فهماندن پایان یافتن استخدام های دولتی به دانشجویان و افراد جویای کار است، خاطر نشان کرد: باتوجه به دانش، تخصص و توانایی های خود باید تلاش کنند تا با راه اندازی کسب و کار موفق یک منبع درآمد برای خود و چند نفر دیگر باشند.
طایی با بیان اینکه کارآفرینی ارزش های جدید اقتصادی و اجتماعی است تا نوآوری های بسیاری را به وجود بیاورد که در سایه این ایده هم خود فرد بهره مند شود و هم دیگران.
وی ایجاد فرهنگ کارآفرینی را لازمه رشد و توسعه اقتصادی برشمرد و باتوجه به تغییرات و تحولات در حوزه استخدامی های کشور، گفت: خود افراد باید به فکر خود باشند تا به جایگاه مطلوب اقتصادی دست پیدا کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طبابایی تهران بر اساس اشتیاق شرکت کنندگان گفت: امید است در سایه همت و تلاش جوانان وضعیت شهرتان مطلوب شود.
فرهاد سپاهی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان هم در گفت و گو با شستون اذعان داشت: قسمت اعظم هزینه های این کارگاه برعهده حسن طایی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران و سایر همگروه هایشان بوده است که این کارگاه به صورت خیری برگزار شده است.
وی ادامه داد: اکثر ایده پردازان و کارآفرینان سطح شهرستان به این کارگاه دعوت شده اند که ایده های تاپ و نابی که از سوی شرکت کنندگان مطرح شد، مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این کارگاه 120 نفر از ایده پردازان و کارآفرینان و افراد جویای کار شهرستان حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این زمینه برای افراد جویای کار فراهم شد تا ایده های خود را به محصول و کسب و کار موفق تبدیل کنند.
سپاهی در ادامه افزود: ایده پردازان به دانشگاه جامع علمی و کاربردی و پارک علم و فناوری برای تبدیل ایده به محصول لینک می شوند.
لازم به ذکر است کانال تلگرامی از ایده تا کسب و کارموفق در سیستان و بلوچستان از سوی این گروه راه اندازی شده است که پس از عضویت کارآفرینان و افراد جویای کار، مطالبی و ایده های دیگر برای اعتلای دانش و پژوهش افراد به اشتراک گذاشته می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی

نشست معاون اول رییس جمهور با فعالان صنعت پتروشیمی صبح امروز برگزار و مقرر شد قرارگاه حل و پیگیری مسائل و مشکلات صنعت پتروشیمی و همچنین قرارگاه توسعه این صنعت تشکیل شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر در نشست فعالان صنعت پتروشیمی با اشاره به تعامل و رابطه خوب و سازنده دولت سیزدهم و فعالین صنعت پتروشیمی تاکید کرد: باید انتظارات دو طرفه دولت و پتروشیمی برآورده شود که در این راستا قرارگاه پیگیری مسائل و مشکلات صنعت پتروشیمی در حوزه معاون اول رییس جمهور ایجاد خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: علاوه بر تشکیل قرارگاه رفع مسائل و مشکلات پتروشیمی یک قرارگاه توسعه این صنعت با سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای جهش تولید در بخش پتروشیمی برنامه ریزی و ایجاد شود.

مخبر ادامه داد: باید طرح های کوتاه مدت ظرف یک ماه آینده جمع آوری شود و برنامه ریزی و اقدام لازم برای بهره برداری از طرح ها و پروژه های بزرگ پتروشیمی در سال جاری نهایی شود و همچنین در جلسات منظم قرارگاه توسعه برنامه ریزی میان مدت سه ساله با جمع بندی دستگاه های مربوطه در راستای تسهیل امور و رفع موانع بصورت مستمر دنبال خواهد شد و اقدامات بلند مدت نیز با توجه به مزیت های کشور در این قرارگاه تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه نفت، گاز و پتروشیمی جزو مزیت های جدی کشور است، خاطر نشان کرد: تاکنون سرمایه گذاری لازم در زمینه گاز و پتروشیمی انجام نشده است و نتوانسته ایم در صادرات گاز در جهان پیشرو باشیم و انتظار می رود در سال جاری با راهبرد جهش تولید و راه حل مشارکت مردمی و همچنین اعتماد بازار سرمایه، فعالان اقتصادی و مردم به صنعت بزرگ پتروشیمی در راستای جهش تولید، شاهد عملکرد بیش از گذشته این بخش در اقتصاد کشور باشیم.

مخبر بر ضرورت تامین انرژی،‌ برق و آب مورد نیاز پتروشیمی ها با تکیه بر انرژی های تجدید پذیر و همچنین طرح های شیرین سازی آب توسط شرکت های پتروشیمی تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور تعاملات و دیپلماسی بین المللی دولت سیزدهم را فرصتی بسیار مناسب برای جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان و تاکید کرد: جذب سرمایه خارجی و بازار سرمایه باید در اولویت شرکت های پتروشیمی قرار گیرد و با توجه به اینکه توسعه زنجیره پایین دستی یکی از مهم ترین ظرفیتهای مشارکت بخش خصوصی است، ضرورت دارد در دستور کار شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد تا زمینه های حضور و فعالیت مردم در این بخش از اقتصاد کشور با کمک دولت، تسهیلات بانکی و شرکت های پتروشیمی فراهم شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم جلوگیری از خام فروشی در صنایع پتروشیمی بر راه اندازی طرح های تبدیل متانول به بنزین در پتروشیمی ها تاکید کرد.

همچنین در ابتدای این جلسه احمد مهدوی ابهری دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گزارشی در خصوص نقش شرکت های پتروشیمی در شاخص های کلان اقتصاد ملی ارائه کرد که تولید قابل فروش 52,6 میلیون تنی محصولات پتروشیمی در سال 1402، اشتغال زایی مستقیم 143 هزار نفری و یک میلیون نفری در صنایع تکمیلی، رشد تولید محصولات صنعت پتروشیمی از 28.5 درصد برنامه سوم به 40.6 درصد در برنامه ششم و افزایش صادرات محصولات پتروشیمی از 67 میلیون تن بین سالهای 97 تا 99 به 82 میلیون تن در دولت سیزدهم ارائه کرد.

همچنین طبق این گزارش 56 طرح در دست اجرا در برنامه هفتم توسعه با میانگین وزنی پیشرفت فیزیکی 44 درصد و ظرفیت اسمی 35 میلیون تنی عملیاتی خواهد شد که 10 طرح بزرگ پتروشیمی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
در این جلسه همچنین مدیران عامل شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی درباره راه حل های رفع مشکلات و مسائل این صنعت در تداوم توسعه صنایع و رشد تولید به بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند