Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد>بازارکار - دنیای اقتصاد نوشت:استارت آپ‌ها به خاطر ماهیت پویا و متحول خود باید به‌طور مداوم دست به نوآوری و خلاقیت بزنند و این وظیفه مدیر است با تشکیل تیم‌های خلاق و مبتکر در درون استارت آپ ها، آنها را برای رویارویی با شرکت‌های بزرگ و صاحب نام آماده و مهیا سازد.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع حرفه مدیریت برای کسانی که تا کنون کار مدیریتی نکرده‌اند و تجربه‌ای در این زمینه ندارند استارت آپ‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسطی هستند که مدیریت در آنها به مراتب آسان‌تر و کم دردسرتر از مدیریت در شرکت‌های بزرگ و مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اگرچه این عقیده از بسیاری جهات درست و منطقی به نظر می‌رسد، اما این به آن معنا نیست که مدیریت کردن در استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوپا و پویا کاملا بدون چالش و خیلی ساده است. استارت آپ‌ها به خاطر ماهیت پویا و متحول خود باید به‌طور مداوم دست به نوآوری و خلاقیت بزنند و این وظیفه مدیر است با تشکیل تیم‌های خلاق و مبتکر در درون استارت آپ ها، آنها را برای رویارویی با شرکت‌های بزرگ و صاحب نام آماده و مهیا سازد. در اینجا توصیه‌هایی برای مدیران استارت‌آپ‌ها ارائه شده است که با به‌کار بستن آنها می‌توان از یک مدیر تازه کار که معمولا یکی از بنیانگذاران و مالکان استارت‌آپ‌ها هستند مدیرانی کارکشته و باتجربه ساخت.

توصیه شماره 1) به تصویری بزرگ و جامع از شرکت تان فکر کنید

به‌عنوان مدیر یک استارت آپ نباید نگاه جزیره‌ای و محدود داشته باشید، آن هم به خاطر اینکه شرکت تحت مدیریت‌تان یک شرکت کوچک با چند کارمند و بودجه‌ای محدود است. به یاد داشته باشید که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و صاحب نام امروز مانند گوگل و فیس‌بوک و توییتر در ابتدای تاسیس‌شان استارت‌آپ‌هایی ناشناخته و کوچک بودند که به لطف برخورداری از دید وسیع بنیانگذاران و مدیران شان به اینجا رسیده‌اند و فکرهای بزرگی که مدیران شان در سر می‌پروراندند را به واقعیت تبدیل کرده‌اند. به همین دلیل هم هست که همیشه توصیه می‌شود استارت‌آپ‌ها مانند شرکت‌های کوچک و نوظهور عمل کرده و چابکی و تکاپوی دائمی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اما مانند شرکت‌های بزرگ و مقتدر فکر کرده و به بزرگ‌ترین و بهترین‌ها فکر کنند.

توصیه شماره 2) وقت‌تان را برای چیزهای بی فایده تلف نکنید

بسیاری از بنیانگذاران و کارکنان استارت‌آپ‌ها را جوانان مبتکر و پرجنب و جوشی تشکیل می‌دهند که علاقه زیادی به استفاده از محصولات تکنولوژیک و شبکه‌های اجتماعی دارند. اما باید توجه داشت که مدیریت و هدایت یک استارت آپ که قصد فتح قله‌های بلند و دست نیافتنی را دارد چیزی نیست که به سادگی و به صورت یک کار جانبی قابل اجرا باشد.

یک مدیر باید زمان قابل‌توجهی را صرف برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی برای آینده شرکت متبوعش کند و در گام بعدی نیز باید نقاط قوت و ضعف شرکت در بازار پررقابت امروز را شناسایی و مدیریت کند و انجام همه این کارها نیازمند وقت و انرژی کافی است. مدیران استارت‌آپ‌ها باید صبح زود از خواب برخیزند و در طول روز نیز از سرک کشیدن بیش از حد به ایمیل‌ها یا فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند، چرا که کارهای مهم‌تر و کلیدی‌تری برای انجام دادن دارند.

توصیه شماره 3) هیچ‌گاه نگذارید سرعت کارهایتان کند شود

مهم‌ترین عاملی که باعث موفقیت استارت‌آپ‌ها و عرض اندام آنها در برابر رقبای بزرگ و صاحب نام می‌شود سرعت عمل و چابکی آنها است، بنابراین چنانچه این مزیت رقابتی از یک استارت‌آپ گرفته شود آینده‌ای غیر از سقوط و ناکامی در انتظار آن استارت آپ نخواهد بود. استارت آپ‌های موفق آنهایی هستند که منتظر جواب مشتری یا سایر عوامل بیرونی‌شان نمی‌مانند و در صورت تعلل مشتریان یا سایر شرکت‌ها در پاسخگویی به آنها به سراغ مشتریان جایگزین و جدید می‌روند. سرعت و چالاکی مهم‌ترین شاخصه و برگ برنده استارت آپ‌ها در دنیای پرسرعت امروز است که هیچ مدیری نباید در تداوم بخشیدن به آن سستی کند.

توصیه شماره 4) از برون‌سپاری و کمک گرفتن از سایر شرکت‌ها غفلت نکنید

یکی از اشتباهات متداول در اغلب استارت آپ‌ها این است که آنها می‌کوشند همه کارها را خودشان انجام دهند و از برون‌سپاری فعالیت‌ها و اقدامات خودداری می‌کنند، درحالی‌که این سیاست کاملا اشتباه است و در نهایت موجب کندی و رخوت در استارت‌آپ‌ها می‌شود که در نتیجه آنها را از مزیت رقابتی اصلی‌شان یعنی سرعت عمل و چابکی دور می‌سازد. بنابراین به‌عنوان مدیر استارت آپ تا آنجا که می‌توانید یکسری از کارها را که هیچ کدام از کارکنانتان در آنها تخصص و تجربه‌ای ندارند به دیگران بسپارید و بیهوده بر انجام شدن همه کارها در درون شرکت تحت رهبری‌تان اصرار نکنید.

توصیه شماره 5) از هر محصول یا سرویسی که به شما در افزایش بهره‌وری کمک می‌کند استفاده کنید

در بازار محصولات و سرویس‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آنها بر میزان بهره‌وری کارکنان و کل شرکت‌تان بیفزایید. بنابراین لازم است این محصولات و سرویس‌ها را به هر شکل ممکن تهیه کرده و در اختیار کارکنانتان قرار دهید و در این میان به هیچ عنوان نباید خساست و محافظه‌کاری داشته باشید. این کار اگرچه در کوتاه‌مدت هزینه‌هایی را برای شرکت شما به دنبال خواهد داشت، اما در بلندمدت موجب رونق گرفتن و جهش‌های خیره‌کننده در کارتان خواهد شد.

توصیه شماره 6) از تجربیات استارت‌آپ‌های پیشین استفاده کنید

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد بسیاری از شرکت‌های موفق و صاحب نام امروز، استارت آپ‌های نوظهور و کوچک دیروز هستند که توانسته‌اند با خلاقیت و نوآوری‌های خود پله‌های موفقیت را به سرعت و با موفقیت طی کنند و به همین جهت می‌توانند بهترین الگو و نمونه برای سایر استارت آپ‌های نوظهور و جویای نام در سراسر جهان باشند. بنابراین اگر می‌خواهید در مسیری قرار بگیرید که قبلا به وسیله استارت‌آپ‌های دیروز طی شده، به عملکرد و اقدامات انجام شده آنها توجه کافی داشته باشید.

3535

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اقدامات نظارتی در زمینه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی مازندران به ویژه دشت هراز به طور مستمر انجام می‌شود و در همین راستا بیش از یک‌هزار پرونده مرتبط با چاه‌های کشاورزی حوضه آبریز هراز طی کمتر از ۲ هفته تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره‌برداری شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در مازندران به مرز هشدار رسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مصارف کشاورزی در مازندران از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که ضرورت نظارت بر چاه‌های استان را بیشتر می‌کند و این نظارت در دشت هراز که بزرگ‌ترین دشت کشت برنج کشور است با توجه به تعداد چاه‌ها با جدیت و دقت انجام می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از برنج تولیدی مازندران در دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز کشت می‌شود و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز کشاورزان این دشت نیز در حال حاضر باید از چاه‌ها برداشت شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ۴۴ هزار و ۷۷۶ حلقه چاه مجاز در دشت هراز وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۲۶ چاه مربوط به تأمین آب بخش کشاورزی است. حدود ۳۳ هزار حلقه چاه نیز در این دشت فاقد پروانه هستند.

به گفته موسوی نیاز آب کشاورزی دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز که محدوده حدفاصل بابلرود تا آلش‌رود را در بر می‌گیرد سالانه یک میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب است که ۳۵۶ میلیون متر مکعب از این میزان نیاز آبی کشتزار‌های دشت هراز از چاه‌ها و مابقی از منابع آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که نظارت بر برداشت آب از چاه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بی‌ضابطه از چاه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تعیین تکلیف چاه‌های آمل و محمودآباد و بابل با قید فوریت در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار گرفت که در روز‌های پایانی سال گذشته طی کمتر از ۲ هفته افزون بر یک‌هزار پرونده مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی این حوضه آبریز تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره برداری شد.

وی با بیان این‌که حدود یک هزار چاه کشاورزی در مازندران برای ضابطه‌مند شدن میزان برداشت آب به کنتور حجمی نیز تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: ۱۷۰ دستگاه از این یک‌هزار کنتور حجمی روی چاه‌های دشت هراز نصب شده است.

موسوی به ابلاغ شیوه‌نامه توامان مصرف آب و برق به همه شرکت‌های آب منطقه‌ای و توزیع برق استان‌ها از سوی وزارت نیرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طبق این دستورالعمل مشترکانی که مصرف آب مازاد داشته باشند اگر اضافه برداشت‌شان محرز شود، برق‌شان در طول سال محدود و مشترکانی که فاقد پروانه هستند و از برق استفاده می‌کنند مشمول محدودسازی یا تغییر تعرفه برق می‌شوند.

دیگر خبرها

  • عصبانیت داوران از بارسا: دیگر با شما جلسه نداریم!‏
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • مشکل بارسا با نایکی: دعوا سر اسم لواندوفسکی!
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگ ترین پروژه شهرداری می گذرد برج های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • پردازش انسان‌گونه داده‌ها با استارت‌آپ «هوش فضایی»
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور