Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@06:02:43 GMT

ضرورت ایجاد اقامتگاه های بین راهی در شهرستان ایوان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۵۳۶۴

ضرورت ایجاد اقامتگاه های بین راهی در شهرستان ایوان

شهرستان ایوان با وجود اینکه سالانه پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است متاسفانه مجتمع رفاهی بین راهی دران احداث نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازجویزر،سالانه میلیونها مسافرو صدها هزار وسیله نقلیه در شبکه راههای کشور رفت وآمد می کنند، انبوه مسافران و رانندگان اتوبوسها وکامیونها به مکانهایی نیاز دارند تا بتوانند از خدمات موردنیاز در طول سفر استفاده کنند بدین منظور طرح احداث مراکز اقامتی که بتواندبا رویکردهای علمی و کارشناسی این نیازها را پاسخ دهد بوجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو چند سالی است که احداث مجتمع های خدماتی ـ رفاهی بین راهی در جادههای کشور به منظور ساماندهی خدمات بین راهی جادهای و افزایش رفاه رهگذران جادهها مورد توجه قرار گرفته است،

قابلیتهای بالقوه بسیاری در این مجتمع ها نهفته است که میتوان ازآنها در جهت نیل به اهداف بزرگتری همچون توسعه و توازن منطقه ای بهره برد، از سوی دیگردر نظر گرفتن نقشه ای جدید برای این مجتمع ها، ضمن آن که می تواند گام مهمی درجهت توسعه پایدار مناطق تلقی شود، باعث می شود که ادامه فعالیت مجتمع های خدماتی ـ رفاهی بین راهی و گسترش دامنه فعایت آنها از نظر اقتصادی توجیه پذیر باشد.

تبعات مثبت احداث این مجتمع ها به ویژه از جنبه گردشگری و نقش ارزنده آن در توسعه پایدار منطقه، همراه با تأثیرات مستقیم آن بر مردم منطقه و رهگذران جادهها تا حدی است که گاهی نیاز است تا نهادهای اجرایی برای احداث مجتمعها و کمک به استقرار فعالیت آنها پیشقدم شوند، به طوری که دولت در بند (د) ماده 163قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی وجوهی را برای کمک به احداث مجتمع های خدماتی ـ رفاهی بین راهی و پایانه های مسافری اختصاص داده است.

مجتمع ها یا اقامتگاه ها مکان هایی برای ارائه خدماترفاهی- بهداشتی به مسافران بین جاده ایهستند که خدمات متمرکز و مناسب آنها در در تامین ‏امنیت و رفاه حال مسافران، فراهم کردن آسایش، کاهش تصادفات، کاهش اتلاف وقت و مزاحمت‌های ترافیکی، افزایش جاذبه های توریستی، گردشگری و فرهنگی بسیار موثر است.

اما موضوعی که در شهرستان ایوان می توان به آن پرداخت نبود مرکز اقامتی بین راهی در این شهرستان است،شهرستانی با جمعیت بیش از 50هزار نفروتعدد جاذبه های گردشگری و توریستی و قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات متاسفانه از داشتن مجتمع خدماتی رفاهی که به مسافران ارائه خدمات دهد محروم است .

ایجاد مراکز اقامتی –رفاهی در شهرستان ایوان ضرورت دارد.

اکبر چراغی ؛رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ایوان ،در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان ایوان در حوزه جذب مسافر و گردشگر با توجه به قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و پتانسیل های گردشگری که در این شهرستان وجود دارد از وضعیت مناسبی برخوردار است.

چرا غی پور با اشاره به اینکه در شهرستان ایوان مرکز اقامتی وجود ندارد گفت: یکی از عوامل جذب گردشگر ارائه خدمات رفاهی به مسافران می باشد اما اگر امکان ارائه خدمات وجود نداشته باشد شاهد دفع مسافر و گردشگر هستیم .

وی افزود:مساجد و مراکز دولتی نمی تواند پاسخ دهند نیاز های مسافران باشند لازم و ضروری است که بخش خصوصی به این عرصه وارد شود و این اداره این آمادگی را در زمینه ارائه تسهیلات ....به متقاضیان امر دارد.

حال لازم و ضروری است که مسئولین امر در راستای ارائه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران نسبت به ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در این شهرستان اقدام نمایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه شورای مدیریت بحران این شهرستان گفت: مطالعات ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب شهرستان در دستور کار قرار گرفته و منابع طبیعی باید با کمک آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و مشارکت بخش صنعتی، این طرح‌ها را با هدف کنترل سیل اجرا کند.
منصور شیشه فروش عملکرد مدیریت بحران این شهرستان‌ها را در کنترل سیلاب هفته گذشته مطلوب دانست و افزود: آب منطقه‌ای شهرستان باید در خصوص ایمن سازی، اصلاح و ایجاد شیب مناسب کانال مهیار اقدام کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در ملکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان