Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@18:46:56 GMT

واکنش ایران به تحولات اخیر فلسطین

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۶۰۴۲



حسین امیرعبداللهیان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اخیر رهبران مقاومت فلسطین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و قطع رابطه جنبش فتح با این رژیم اشغالگر را اقدامی ضروری می‌داند.
وی افزود: تظاهرات ملت مظلوم فلسطین در جمعه خشم نشان داد که آستانه صبر این ملت در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس به پایان رسیده و قوانین زورگویانه در قرار دادن محدودیت برای ورود به مسجد الاقصی برای صاحبان اصلی فلسطین، انتفاضه جدیدی را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین افزود: مسجدالاقصی متعلق به مسلمین بوده و حق مسلمانان بالاخص فلسطینیان است که برای انجام فرایض دینی در آن مکان مقدس حضور یابند و اعمال محدودیت برای ورود به این مکان مقدس خلاف قوانین بین‌المللی و تعهداتی است که رژیم غاصب صهیونیستی موظف به رعایت آن می‌باشد.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، رهبران فلسطینی را بر آن داشت تا جمعه را "روز خشم" اعلام کنند و ملت حق طلب فلسطین نیز به پا خواسته و برای حداقل حقوق خود، جهت ورود به مسجد الاقصی بپاخیزند. لیکن رژیم صهیونیستی تاب تحمل کوچکترین اقدام علیه جنایات خود را نداشته و به راهپیمایان تیراندازی کرده است.
امیرعبداللهیان با اشاره به جنایت اخیر تل آویو اظهار داشت: شهید و زخمی شدن بیش از چهارصد فلسطینی جنایتی بزرگ و غیرقابل بخشش و نیازمند عکس‌العمل جدی و فوری مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی است. تأسف بارتر آن است که رژیم صهیونیستی در سایه سکوت و یا همکاری برخی دولتها، پای را از این نیز فراتر نهاده و با ورود به بیمارستان‌ها تعدادی از مجروحان را نیز به اسارت برده است.
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع اخیر رهبران مقاومت فلسطین در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و قطع رابطه جنبش فتح با این رژیم اشغالگر را اقدامی ضروری می‌داند.
امیرعبداللهیان افزود: رژیم صهیونیستی بداند که این جنایات بی پاسخ نبوده و مقاومت و مردم فلسطین پاسخ این اقدامات جنایتکارانه را خواهند داد.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همسو با ملت‌های مسلمان و آزاده جهان این جنایت را محکوم کرده و از مردم مظلوم فلسطین و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند

حجت‌الاسلام جواد مجتهدشبستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های جهانی از مردم غزه اظهار داشت: حمایت‌هایی که امروز در اقصی‌نقاط عالم و حتی در کشوری مانند آمریکا که به طرفداری و حمایت‌های بی‌دریغ حکومت آنها از اسرائیل معروف است، شاهد هستیم نشان می‌دهد که وجدان بشری مردم این کشور و بسیاری از کشورها به ویژه دانشجویان آمریکایی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قیام کردند، بیدار شده است.

وی تصریح کرد: البته این بیداری دیرهنگام بوده و باید بسیار زودتر از اینها مردم دنیا و دانشجویان و اقشار مختلف مردم، قیام و حرکت را انجام می‌دادند اما باز هم این مایه خوشبختی است که هنوز فطرت‌های انسانی به صورت کامل از بین نرفته است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا با وجود فضاسازی سنگین صهیونیست‌ها و رسانه‌های مربوط به اسرائیل که ابررسانه‌های تبلیغاتی دنیا را در اختیار دارند، به طور مرتب به نفع خود و علیه مردم مظلوم فلسطین فضاسازی می‌کنند اما هنوز هم وجدان انسانی و فطرت مردم دنیا به طور کامل از بین نرفته بلکه متوجه مسئله شده و بیدار شده‌اند و علیه استکبار قیام کرده‌اند.

وی افزود: بر این اساس، هنوز انسان‌ها و وجدان‌های بیدار بسیاری در اقصی نقاط عالم وجود دارد که فریب تبلیغات فریبنده رسانه‌های متعلق به جبهه استکبار را نمی‌خورند و حقایق را اگر چه دیرهنگام اما متوجه شده و درک می‌کنند که جای خوشبختی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری بیان کرد: هم اکنون در آمریکا شاهد حرکت ارزشمند و انقلابی جوان‌ها هستیم و بنابراین این حرکت را به فال نیک گرفته و امید است این حرکات ادامه پیدا کرده و رژیم آمریکا را مجبور کند تا دست از حمایت بی‌دریغ خود از اسرائیل بردارد و شاید مقدمه‌ای برای عقب‌نشینی رژیم‌صهیونیستی از این همه ظلم و ستمی که علیه مردم فلسطین روا می‌دارد، باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر امید است که این حرکات هم در آمریکا و هم در سایر کشورها ادامه پیدا کند و وجدان بیدار و فطرت انسانی همه مردم دنیا به کمک و یاری مسلمانان ستمدیده فلسطین بیاید و شاهد یک خیزش عمومی و جهانی در مقابل این همه جنایات و نسل‌کشی و ظلمی که علیه مردم به کار می‌رود باشیم.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این حرکت نشانگر این است که به اندازه‌ای این ظلم و ستم آشکار و این تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی عیان شده که همه مردم دنیا متوجه شده‌اند ماهیت این رژیم، کثیف و خون‌ریز و جانی و پلید است که باید از روی زمین محو شود و این حرکت‌ها پایان ظلم و اشغالگری در فلسطین را تصریح می کند تا به نابودی اسرائیل، بشریت نفس آسوده‌ای بکشد و از این همه ظلم و ستم به بشریت رهایی یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم دنیا متوجه ماهیت کثیف و خونریز رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند
  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • رهبر انقلاب: باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند (فیلم)
  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • حضور ۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران/آزاداندیشان جهان، بیش از این تداوم جنایات در غزه را تحمل نمی‌کنند