Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد مشایخی از نگاه نویسنده فیبا یکی از بهترین مدافعان در بسکتبال آسیا است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ نویسنده بخش آسیایی سایت فیبا در مطلبی به برترین‌های بسکتبال آسیا در دفاع پرداخت و سجاد مشایخی گارد رأس تیم ملی ایران را هم در این فهرست قرار داد. در این مطلب آمده است: افراد زیادی قدر دفاع را در بسکتبال نمی‌دانند؛ اما واقعیت این است که دفاع در جمع کردن قهرمانی‌ها اهمیت به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات آسیاکاپ ۲۰۱۷ هم بدون شک، دفاع یکی از مهمترین مسائل مورد نظر مربیان در سراسر قاره است.
در ادامه این مطلب بازیکنانی معرفی شده اند که در زمین دفاعی تاثیرگذار هستند و جلوی حملات حریفان را می‌گیرند:
جوجی تاکچی (ژاپن)
ریباند یکی از جنبه‌های دفاع است که دست کم گرفته می‌شود. جلوگیری از شوت در بسکتبال کافی نیست و دفاع هیچوقت تا زمان ریباند و آمادگی برای حمله تمام نمی‌شود. این جایی است که بازیکنی مثل جوجی تاکچی برتری دارد. سنتر ۲۰۶ سانتیمتری در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ دومین نفر در مجموع ریباند‌ها و نفر اول ریباندهای دفاعی بود.
لی جونگهیون (کره جنوبی)
جونگهیون در دفاع چقدر خوب است؟ این را از حریفان کره در جام ملت‌های ۲۰۱۵ بپرسید، جایی که با میانگین ۲.۶ بلاک شات اول بود. بازیکن ۲۰۶ سانتیمتری، از آن زمان تکیه گاه اصلی کره بوده و از منطقه رنگی و سبد این تیم محافظت کرده است. او تقریبا دنبال هر شوت احتمالی حریفان می‌دود و معمولا آن‌ها را بر می‌گرداند.
جین عبدالنور (لبنان)
توانایی عبدالنور برای دفاع از بازیکنان همه پست‌ها جالب توجه است. او می‌تواند بهترین بازیکنان پست‌های بیرونی را دفاع کند و با ۲۰۱ سانتیمتر به طور موثری تا بازیکنان پست چهار (فوروارد قدرتی) را هم مهار کند. آمار عبدالنور چشم‌ها را خیره نمی‌کند؛ اما آمار و ارقام نباید شما را از تحسین توانایی‌های دفاعی او بازدارد.
لیو چنگ (چین تایپه)
این بازیکن در دفاع از بازیکنان بال (وینگ) بسیار جنگنده عمل می‌کند. او در هر مسابقه لیگ چین به طور میانگین دو توپربایی دارد و در مقابله با حریف روبرویش، بدون گذشت عمل می‌کند. در مسابقات شرق آسیا ۲۰۱۷، گارد/فوروارد ۱۹۲ سانتیمتری چین تایپه، دو توپربایی در هر مسابقه داشت و نشان داد که چقدر در این زمینه خوب است. تعجبی نکنید اگر در آسیاکاپ هم به همین میزان عملکرد خوبی داشته باشد.
گیب نوروود (فیلیپین)
گیب در زمینه آماری توجه کارشناسان بسکتبال را جلب نمی‌کند؛ اما مربیان او را به دلیل ساده‌ای دوست دارند که هیچوقت در برگه‌های آمار نشان داده نمی‌شود: منحرف کردن پاس‌ها و محدود کردن حملات هر بازیکنی که مقابلش قرار می‌گیرد. در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، گیب میانگین ۱.۶ توپربایی در هر بازی داشت؛ اما مهمتر از آن، به طور موثری بازیکنان وینگ حریف را در هر بازی محدود می‌کرد.
سجاد مشایخی (ایران)
بیشتر علاقمندان به بسکتبال در آسیا، نام مهدی کامرانی را به عنوان برترین گارد ایران به یاد می‌آورند؛ اما مشایخی به عنوان میراث دار کامرانی در تیم ایران، به تدریج نام خود را به خصوص در زمینه دفاعی مطرح کرد. مشایخی با تن‌ها ۱۸۰ سانتیمتر، بازیکن با ابهتی در ترکیب ایران به شمار نمی‌رود؛ اما نگاه به آمار این بازیکن، تاثیربرانگیز است. او در آسیاچلنج ۲۰۱۶، دو توپربایی در هر بازی داشت و در مسابقات غرب آسیا به سه توپربایی در هر مسابقه رسید. اگر شما گارد رأس مقابل مشایخی هستید، بهتر است حواستان به دست‌های این بازیکن باشد که توپ را مانند قاپیدن آب نبات یک کودک، از دست شما خارج می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پیروزی مردان ایران در بسکتبال ۳ نفره جام آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی بسکتبال ۳ نفره بانوان ایران در دومین دیدار خود از رقابت‌های جام آسیا مقابل تیم هنگ کنگ قرار گرفت.  ملی‌پوشان ایران در این دیدار با نتیجه ۲۰ به ۱۰ هنگ کنگ را از پیش رو برداشت. در این بازی احسان دلیرزهان ۱۰ امتیاز، متین آقاجانپور ۵ امتیاز، مجید رحیمیان۳ امتیاز و محمدمهدی رحیمی ۲ امتیاز کسب کردند.   بازی سوم تیم ملی مردان کشورمان ۱۱ فروردین از ساعت ۱۰:۳۵ مقابل تیم ملی چین خواهد بود. ملی‌پوشان ایران همان روز در چهارمین بازی خود از ساعت ۱۱:۵۵ مقابل تیم ملی سنگاپور قرار خواهند گرفت.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ فروردین
  • دو برد بسکتبال سه نفره مردان ایران در کاپ آسیا
  • دومین پیروزی مردان ایران در بسکتبال ۳ نفره جام آسیا
  • آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى
  • برتری تیم‌های مردان و زنان ایران در بسکتبال ۳ نفره کاپ آسیا
  • بسکتبال ۳ نفره جام آسیا؛ درخشش بانوان در گام دوم
  • تلاش می‌کنیم با بهترین شرایط وارد پلی‌آف شویم/دلیرزهان بازیکن تیم‌ملی پنج‌نفره است یا سه‌نفره؟
  • سید‌الساجدین از زاویه روایت سید‌مهدی شجاعی + فیلم
  • سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا؛ شهرداری گرگان میزبان الشرطه عراق در نیمه نهایی
  • بسکتبال NBA | دست کم گرفتن مردان پادشاه می‌تواند آخرین اشتباه شما باشد