Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ایمانی، روانشناس، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، در خصوص روند جداسازی زن و مرد و تاثیر آن در اجتماع گفت: مشکلاتی که پس از این جداسازی ها ایجاد شده است بر می گردد به اینکه ما چه ساز و کاری برای جداسازی داریم و چگونه تلاش کرده ایم زن و مرد بدون ایجاد مشکل در کنار هم زندگی کنند.

به گفته وی مسئله اصلی این است که مرد و زن باید از کودکی تعامل و کار کردن در کنار هم را یاد بگیرند، در جامعه ما این با هم بودن، چه در زندگی ، چه در محیط کار و چه در روابط زناشویی آموزش داده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ما ادعا می کنیم که الگوی موفقی برای جهان هستیم اما اگر درست عمل کرده باشیم نتیجه اش نباید هرج و مرجی باشد که امروز در جامعه شاهد آن هستیم، اگر برنامه های ما درست بود امروز شاهد آتنا، ستایش و کیمیا نبودیم.

او همچنین درباره این جداسازی ها گفت: زمان امام خمینی(ره) صحبت از دانشگاه اسلامی شده بود آقایان نتوانستند کلاس ها را جدا کنند و به جایش میان دانشجویان پرده کشیدند وقتی این خبر به امام رسید ایشان برخورد جدی‌ای با آنها کردند.

او ادامه: ما در حال نعل وارونه زدن هستیم و خیال می کنیم به سادگی مشکلات حل می شود، زمانی که طرح امنیت اجتماعی مطرح شد حقیقا نیاز آن حس می شد اما نتوانستیم آن را به درستی اجرا کنیم گرچه نیروی انتظامی هم تنها مجری طرح بود اما امروز شاهد آن هستیم که مشکلات ما کاهش پیدا نکرده و زنان ما همچنان در جامعه احساس نا امنی می کنند.

این روانشناس اظهار کرد: مسئله دیگر این است که ما وظیفه خود را به درستی انجام نمی دهیم و آن را به عهده تک تک افراد جامعه و نهاد را می گذاریم ، فرزندان ما نمی دانند چگونه باید با تعارضات ذهنی که نسبت به جنس مخالف دارند کنار بیایند و در آینده این تعارضات را به فضای زندگی زناشویی تبدیل کنند.

او با ابراز نارضایتی از سخنان برخی واعظان در خصوص آسیب های اجتماعی و رواج همجنس گرایی در جامعه گفت: برخی بدون مطالعه تنها پشت تریبون می روند و صحبت می کنند. موضوع همجنسگرایی مربوط به برخی اختلالات هورمونی است و گاهی هم ساختار فیزیولوژی افراد این موضوع خوشبختانه در کشور ما رواج آنچنانی ندارد، بهتر است آقایان به جای نگرانی در این خصوص به آسیب هایی بپردازند که آمار نگران کننده ای دارد،مسائلی مانند تعرض به زنان در کلام و رفتار.

خبرنگار: پوپک کفیلی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۶۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس

از رسیدن به شهرت در نوجوانی تا موفقیت های اخیرش در موسیقی و رشد فردی، میلیون ها نفر مسیری که جاستین بیبر از ابتدای فعالیت خود تا به امروز طی کرده است را به دقت دنبال کرده اند. با این حال، تنها قطعات رکورد شکن و کنسرت های پرمخاطب بیبر نیست که طرفدارانش را مجذوب داستان زندگی او کرده است، بلکه میل او به در میان گذاشتن مشکلات و آسیب پذیری های خود، به ویژه از طریق شبکه های اجتماعی نیز هست.

بیبر در سال ۲۰۲۳ با تصمیم خود برای پایان دادن پیش از موعد به تور کنسرت هایش برای در اولویت قرار دادن سلامتی اش خبرساز شد. دلیل این تصمیم ابتلای بیبر به سندرم راسمی هانت بود، مشکلی که در اثر همان ویروس آبله مرغان به وجود می‌آید.

علیرغم ناراحتی‌ها از لغو تور کنسرت هایش، بیبر تصمیم گرفت درمورد وضعیت سلامتی اش با طرفداران خود شفاف باشد. او در اینستاگرام خود ویدئویی منتشر کرد که نشان می‌داد او دچار فلج موقت شده بود که یکی از عوارض این سندرم بود. این صراحت بیبر نه تنها درک و دقیق تری از چالش‌های او فراهم کرد، بلکه ارتباط او طرفدارانش را نیز عمیق‌تر ساخت.

بیبر هفته‌ی گذشته یک بار دیگر از شبکه‌های اجتماعی برای باخبر کردن طرفدارانش درباره‌ی خود استفاده کرد. این خواننده‌ی ۳۰ ساله چند عکس در اینستاگرامش منتشر کرد که لحظات مختلفی از زندگی اش را نشان می‌دادند، از جمله لحظاتی از حضور او بر روی صحنه‌ی کنسرت و چند عکس آماتوری. با این حال، ۲ عکس آخر این مجموعه بود که واکنش طرفدارانش را به دنبال داشت. این عکس‌ها دو سلفی بودند که بیبر را با چهره‌ای غمبار و در حال اشک ریختن نشان می‌دادند.

سیل حمایت طرفداران بیبر فوری و دلگرم کننده بود. آن‌ها در بخش کامنت ابراز نگرانی، همدلی و حمایت کردند. برخی به بیبر درباره‌ی حمایت تزلزل ناپذیرشان از او اطمینان خاطر دادند و برخی هم برای او دعا و طلب آرامش کردند. حتی شریک زندگی بیبر، هیلی بیبر هم به این جمع پیوست و برای او در کامنتی نوشت: «گریان زیبا»

منبع: روزیاتو

tags # موسیقی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • مسائل جامعه ایران ساختاری است و نیاز به تلاش گسترده برای حل آن است
  • رزرو هتل تفلیس ارزان یا لوکس؟
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • شاهد آرای کیفی‌تر در دور دوم انتخابات خواهیم بود
  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی