Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@08:21:24 GMT

نکات کوتاه و پرفايده در مورد يخچال و فريزر

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۷۵۴۵

خبرگزاري آريا -

 

 
 
18نکته ي کوتاه وپرفايده در رابطه با استفاده ازيخچال وفريزر در خانه :



1- محل قرار گرفتن يخچال
 
از قرار دادن يخچال يا فريزر در مجاورت دستگاه‌هاي گرمازا مثل اجاق‌گاز، آب‌گرمکن، شوفاژ و نور مستقيم خورشيد بپرهيزيد.
فضاي پشت يخچال و فريزر بايد حداقل بيست سانتي‌متر، براي گردش هوا، با ديوار فاصله داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئن شويد که يخچال يا فريزر روي يک سطح ‌تراز قرار گرفته و در آن به ‌طور کامل بسته مي‌شود.
 
 
2- انتخاب صحيح يخچال
 
هنگام خريد يخچال مدل‌هايي را انتخاب کنيد که مصرف انرژي کمتر و بازدهي بيشتري داشته باشند. هم‌چنين از وجود برچسب انرژي روي يخچال مطمئن شويد.
 

3- جابه‌جايي يخچال
 
در صورتي که ناچار به جابه‌جايي و يا حمل آن هستيد، حداقل دو تا سه ساعت پس از جابه‌جايي، يخچال را به برق وصل کنيد.
 

4- تنظيم ترموستات يخچال
 
دماي داخل فريزر معمولاً سه تا چهار درجه زيرصفر و دماي داخل محفظه ي يخچال سه تا چهار درجه بالاي صفر بايد باشد، تنظيم نادرست ترموستات علاوه بر اينکه باعث فاسد شدن و يخ زدگي مواد غذايي مي‌شود، مصرف انرژي را نيز افزايش مي‌‌دهد.
 
 
5- قراردادن چيزهاي گرم در يخچال
 
قرار دادن چيزهاي گرم در يخچال کار درستي نيست؛ زيرا هم با گرم کردن فضاي داخل يخچال اثر سرما را کم مي‌کنند و هم در اثر گرم شدن داخل يخچال، ذرات برفک و يخ آب شده و همراه با آلودگي‌هاي احتمالي به داخل غذاها مي‌چکد و سبب آلودگي آنها مي‌شود.
 
 
6- هواي سرد و گرم در يخچال
 
در يخچال‌هايي که در قسمت بالاي آن يخدان قرار ندارد، طبقات پايين‌تر بيشتر با هواي سرد در تماس هستند تا طبقات بالا؛ چون همان‌طور که مي‌دانيد هواي سرد، سنگين‌تر از هواي گرم است. همچنين چيزهايي که در قسمت در يخچال گذاشته مي‌شوند به علت آنکه هنگام باز و بسته شدن، اين قسمت در مجاورت هواي بيرون قرار مي‌گيرد، کمتر از سرماي ضروري بهره‌مند مي‌شوند.
 
 
7- باز و بسته کردن در يخچال
 
در يخچال يا فريرز را هيچ‌گاه به مدت طولاني باز نگذاريد و از باز و بسته کردن بيهوده ي آن به خصوص در تابستان خودداري کنيد.
 
 
8- حفظ سرماي يخچال
 
اگر برق قطع شد يا به دليلي به طور موقت از کار افتاد، از باز و بسته کردن در آن خودداري کنيد و اگر مي‌توانيد روي يخچال را با لحاف يا پتو بپوشانيد تا سرماي داخل يخچال تا حدّ امکان حفظ شود. در تابستان که با هر مرتبه باز و بسته شدن در يخچال، درجه ي حرارت داخل دستگاه به سرعت بالا مي‌رود، بايد درجه ي سرما را بيشتر کرد تا سرماي لازم زودتر در داخل يخچال توليد شود.
 
 
9- انبار کردن مواد غذايي در يخچال
 
مقدار زيادي مواد غذايي انباشته روي هم را در يخچال قرار ندهيد، چون وقت زيادي لازم است که سرما به همه ي آنها نفوذ کند، بنابراين زودتر خراب مي‌شوند. براي مثال، ديده مي‌شود که مقدار زيادي سبزي را به صورت دسته در يخچال مي‌گذارند و بعد از يکي دو روز وقتي بيرون مي‌آورند وسط آن گنديده و در اثر تخمير، داغ شده است. براي نگهداري سبزي خوردن در يخچال، ابتدا آن را پاک کنيد و بشوييد. سپس در پارچه ي نازکي بريزيد و داخل يخچال بگذاريد. در صورتي که مقدار سبزي زياد است، براي اينکه سالم‌تر بماند، پس از پاک کردن، قسمتي را به صورت نشسته داخل کيسه بريزيد و در يخچال نگه داريد و هنگام مصرف بشوييد.
برفک‌ها را به طور منظم آب کنيد؛ زيرا به محض افزايش قشر برفک، مصرف انرژي بالا مي‌رود. لوله‌هاي پشت يخچال يا فريزر را دست کم سالي دوبار گردگيري کنيد.
 
 
10- رفع بوي يخچال
 
براي رفع بوي يخچال مي‌توانيد مقداري زغال را نيم کوب کنيد، در کيسه پارچه‌اي نازکي بريزيد و در يخچال به خصوص طبقات بالاي آن بگذاريد. هر چند وقت يک بار کيسه زغال را در آفتاب بگذاريد تا خشک شود و دوباره قدرت بوگيري داشته باشد. جدار داخل يخچال را نيز هر چند وقت يک بار با محلول جوش شيرين و آب تميز کنيد.
 
 
11- نگه‌داري مواد غذايي در يخچال
 
اين موضوع به نوع ماده ي غذايي و مقدار آن، درجه ي آلودگي و شرايط محيطي بستگي دارد. براي مثال، يک قطعه گوشت تازه را که از مغازه قصابي مي‌خريم، صلاح نيست بيش از سه روز در يخچال نگه‌داري کنيد. براي نگه‌‌داري انواع خورش نيز ابتدا در حالي که سرپوش ظرف خورش گذاشته شده، آن را حداقل پنج دقيقه بجوشانيد و بدون اينکه به آن دست بزنيد بگذاريد خنک شود. سپس داخل يخچال قرار دهيد. به اين ترتيب مي‌توانيد دو تا سه روز خورش را در يخچال نگه داريد. پنير با نمک را مدت نسبتاً طولاني در يخچال مي‌شود نگه داشت. مرغ معمولاً دو تا سه روز در يخچال قابل نگه‌داري است. سبزيجات را تا يک هفته و ميوه‌جات را هم بسته به نوع و سلامت پوست آنها شايد تا چند هفته به راحتي بتوان در يخچال نگه‌داري کرد.
 
 
12- مناسب‌ترين درجه فريزر
 
مناسب‌ترين درجه ي سرماي درون فريزر که هم مواد غذايي را سالم نگه مي‌دارد و هم مانع از بين رفتن ويتامين‌ها و خواص خوراکي‌ها مي‌شود، 16- تا 20- درجه سانتي‌گراد است.
 
 
13- راهنماي چراغ‌هاي آگاهي‌دهنده ي يخچال
 
چراغ‌هاي آگاهي‌دهنده ي فريزرها معمولاً سه چراغ سبز، قرمز و زرد دارند. چراغ سبز نشان دهنده ي برقراري جريان برق ورودي به فريزر است. چراغ قرمز نشان مي‌دهد که به دليلي، مانند خرابي ترموستات، عمل سرماسازي خوب انجام نمي‌شود. از اين رو، اين چراغ هميشه بايد خاموش باشد تا مطمئن باشيم که فريزر به خوبي کار مي‌کند. اما براي چراغ زرد کليدي وجود دارد که معمولاً اتصالات را به صورت مستقيم در مي‌آورد تا سرما به حدّ کافي برسد و چراغ قرمز خاموش شود. در اين موقع اين کليد را به حالت خاموش درمي‌آوريم، چراغ زرد هم خاموش مي‌شود.
 
 
14- زياد شدن برفک فريزر
 
چنانچه لاستيک‌هاي دور در،خراب شود، برفک داخل فريزر زياد مي‌شود که براي رفع اين مشکل بايد لاستيک‌ها تعويض شوند.
 
 
15- روشن شدن چراغ قرمز فريزر
 
چنانچه برودت يخچال خوب باشد، ولي باز چراغ فريزر روشن شود، سيم‌هاي چراغ اتصال پيدا کرده‌اند.
 
 
16- ريپ زدن فريزر
 
اگر فريزر شما بعد از چند بار ريپ زدن روشن شود، ممکن است در اثر کار زياد، پلاتين‌هاي رله کثيف شده باشند شما بايد آنها را تميز و يا رله را عوض کنيد.
 
 
17- سوت کشيدن فريزر
 
اگر فريزر شما سوت مي‌کشد و برودت کم است، با چکش لاستيکي نقاط مختلف لوله‌هاي رابط به خصوص ابتداي اوپراتيورها (لوله‌هايي از جنس آلومينيوم براي اينکه سرما را سريع و خوب منتقل کنيد) و به فيلتر ضربات آرامي وارد کنيد. اگر عيب رفع نشد، لوله‌ها بايد شسته و فريزر تجديد شارژ شود.
 

18- برودت بد فريزر
 
اگر برودت در طبقه‌هاي بالا خوب اما در طبقه‌هاي پايين نامطلوب است، گاز فريزر تمام شده،علت تخليه ي گاز را بررسي کنيد.
 
منبع :iranhall
 



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۷۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه

وکیل متخصص دیه، با دانش و تجربه‌ای که در این زمینه دارد، می‌تواند نقش کلیدی در احقاق حقوق موکلین خود ایفا کند. در ادامه با توضیحات وکیل نادری همراه باشید... ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

در حقوق کیفری ایران، دیه به معنای جبران مالی آسیب‌های جسمی و جانی وارد شده به قربانیان جرایم و حوادث است. مطالبه دیه، فرآیندی است که در آن قربانی یا وراث قانونی او، حق دریافت جبران خسارت را دارند.
وکیل متخصص دیه، با دانش و تجربه‌ای که در این زمینه دارد، می‌تواند نقش کلیدی در احقاق حقوق موکلین خود ایفا کند. در ادامه با توضیحات وکیل نادری همراه باشید...

اهمیت دانش تخصصی وکیل
وکیل متخصص دیه باید با قوانین و مقررات مربوط به دیه، از جمله میزان دیه در شرایط مختلف، نحوه محاسبه آن و فرآیندهای قانونی مرتبط، آشنایی کامل داشته باشد. این دانش تخصصی به وکیل امکان می‌دهد تا:
   1- ارزیابی دقیقی  از میزان دیه متناسب با آسیب وارده ارائه دهد.
   2- استراتژی موثری  برای مذاکره با طرف مقابل یا دفاع در دادگاه طراحی کند.
   3- مدارک و شواهد لازم  را جمع‌آوری نماید تا اثبات خسارت و مطالبه دیه را تسهیل کند به عنوان مثال تصاویر دوربین مدار بسته شهری صرفا ۴٨ ساعت قابل بازیابی می باشد و سرعت عمل در این زمینه اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
چالش‌های مطالبه دیه
مطالبه دیه می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد، از جمله:
 
تعیین میزان دیه:
تعیین میزان دیه بر اساس نوع آسیب و شرایط خاص قربانی می‌تواند پیچیده باشد و البته در حالحاضر میزان دیه توسط پزشکی قانونی اعلام و در مرحله اجرای احکام محاسبه میگردد .
 
اثبات خسارت:
اثبات خسارت وارده و ارتباط آن با جرم یا حادثه می‌تواند نیازمند تخصص و دقت بالایی باشد و البته تحقیق در دستیابی تصاویر و یا شهود و همچنین اخذ نظریه کارشناسی اعم از کروکی تصاوف و یا نظریه کارشناس اداره کار میتواند در این خصوص کمک شایانی نماید.
مذاکره و توافق:
 گاهی اوقات، مذاکره و رسیدن به توافق با طرف مقابل می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و البته عملکرد مثبت در این خصوص زمان رسیدن به نتیجه مطلوب را بسیار کوتاه خواهد کرد.
 
تعیین میزان دیه               
تعیین میزان دیه یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند مطالبه دیه است. میزان دیه بر اساس نوع آسیب وارده، جدول دیه مصوب هر سال و شرایط خاص قربانی تعیین می‌شود. وکیل متخصص دیه باید با جدیدترین تغییرات قانونی و نرخ‌های دیه آشنا باشد تا بتواند حقوق موکل خود را به بهترین شکل ممکن احقاق نماید.

جدول میزان دیه در سال 1403
 

نوع دیه مبلغ در سال 1403
دیه کامل در ماه های غیر حرام 1 میلیارد و 200 میلیون تومان
دیه کامل در ماه های حرام 1 میلیارد و 600 میلیون تومان
دیه شکستگی استخوان دست که مطلوب التیام یابد 120 میلیون تومان
دیه شکستگی نازک نی و درشت نی استخوان پا هر کدام 120 میلیون تومان
دیه شکستگی بینی 120 میلیون تومان
دیه شکستگی ترقوه 48 میلیون تومان
دیه شکستگی جمجمه سر در حد هاشمه 120 میلیون تومان
دیه زخم شدگی در حد حارصه 12 میلیون تومان
دیه زخم شدگی در حد دامیه 24 میلیون تومان
دیه دندان‌ های پیشین که کامل ساقط شوند 60 میلیون تومان
دیه دندان‌ های پشتی که کامل ساقط شوند 40 میلیون تومان
دیه یک دست 600 میلیون تومان
دیه یک پا 600 میلیون تومان
دیه شکستگی دنده‌های محیط بر قلب 30 میلیون تومان
دیه خرد شدگی استخوان مطلوب التیام یافته 120 میلیون تومان
  امکان دریافت خسارت مازاد بر دیه

علاوه بر دیه، قربانیان جرایم و حوادث می‌توانند برای دریافت خسارت‌های مازاد بر دیه نیز اقدام کنند.
البته در ماده ١۴ قانون مجازات اسلامی خسارات معنوی و ممکن الحصول را در مطالبع مهریه جایز ندانسته لیکن درخصوص خسارت مادی سکوت کرده که مطابق قاعده کلی خسارات ناشی از جرم قابل مطالبه است.
نتیجه آنکه صرفا خسارات مادی همراه با دیه قابل مطالبه خواهد بود.
 
مشاوره حقوقی و دریافت راهنمایی های لازم از وکیل متخصص دیه
وکیل متخصص دیه با تسلط بر جزئیات فنی و قانونی، می‌تواند در موفقیت مطالبه دیه نقش حیاتی داشته باشد. انتخاب وکیلی که تجربه و دانش کافی در این زمینه دارد، می‌تواند تفاوت قابل توجهی در نتیجه پرونده ایجاد کند.
وکیل متخصص دیه با دانش و تجربه خود می‌تواند در تعیین میزان دیه و مطالبه خسارت‌های مازاد بر دیه نقش مهمی ایفا کند. این امر مستلزم دانش به‌روز و توانایی ارائه مستندات و شواهد محکم در دادگاه است.
مجموعه حقوقی وکیل نادری با داشتن بیش از 15 سال تجربه موفق در محاکم قضایی ، آماده ارائه راهکار های حقوقی لازم جهت احقاق حقوق شما می باشد. جهت کس اطلاعات بیشتر به وب سایت این مجموعه به نشانی اینترنتی vakiladeri.com مراجعه نمایید و یا با شماره 09124230952 تماس حاصل فرمایید.
  آدرس مراجعه حضوری : تهران , تجریش ، ابتدای فناخسرو ، جنب مجتمع تجاری تندیس ، پلاک 16 ، واحد 1

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • نکات حقوقی و قوانین مربوط به دیه
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • کنایه کین به بلینگام: اصلا نفهمیدم چه گفت!
  • مهم ترین نکات برای خرید قهوه عربیکا و خرید قهوه روبوستا چیست؟
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟