Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها و در اوج گرمای تابستان اهالی شهر هزار درد مادوان بویراحمد با مشکل کمبود و قطعی مدوام آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهر مادوان بویراحمد جمعیتی افزون بر 18 هزار نفر در 5 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است و این روزهای مردمان این شهر حال و روز خوشی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای مظلومیت مردم شهر مادوان و روستاهای اطراف به جرم حاشیه‌نشینی به گوش هیچ مسئولی نمی‌رسد و انگار مشکلات مردمان این دیار تمام‌نشدنی است تا جایی که تنها نام شهر را یدک می‌کشد و بین شهر و روستا همچون عالم برزخ مانده است.

این روزها شهر مادوان و روستاهای حومه با 12 هزار مشترک و 60 هزار جمعیت تحت پوشش با تنش شدید آبی روبه‌رو بوده مشکلی که توسط شرکت آب و فاضلاب شهری برای رفع آن چاره اندیشی شده ولی کشاورزان مانع از انتقال آب به این شهر می‌شوند.

مسئولان آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با انجام کارهای کارشناسی تصمیم به انتقال آب از تنگ کبوتری به شهر مادوان گرفته‌اند و با رایزنی توانستند این پروژه را در لیست پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور‌ و هیئت دولت به این استان بگنجانند ولی به دلیل معارضات محلی هنوز اندر خم یک کوچه مانده است.

ممانعت کشاورزان از آب‌رسانی به مادوان

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد به تسنیم گفت: کشاورزان مانع آبرسانی به شهر مادوان و روستاهای حومه و غرب یاسوج می‌شوند.

سید‌علی لدنی‌نژاد با بیان اینکه هم‌اکنون شهر مادوان و روستاهای حومه با 12 هزار مشترک و 60 هزار جمعیت تحت پوشش با تنش شدید آبی روبه‌رو است ادامه داد: آبرسانی به شهر مادوان و روستاهای حومه و غرب یاسوج از تنگ کناری با اعتباری افزون بر 50 میلیارد ریال جزو پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان بوده که در قالب 3 پیمان به مناقصه گذاشته شد.

وی از خرید لوله‌های فولادی مورد نیاز این پروژه خبر داد و افزود: به‌دلیل عدم همکاری کشاورزان منطقه با وجود نیاز مبرم شهر مادوان به دلیل تنش شدید آبی در شرایط فعلی امکان ابرسانی به این شهر وجود ندارد.

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پروژه آبرسانی به شهر مادوان با وجود تامین اعتبار توسط دولت و اخذ مجوز لازم از نهادهای متولی از جمله آب منطقه‌ای و محیط زیست اما معارضان محلی اجازه آغاز شروع عملیات اجرایی را نمی‌دهند.

لدنی‌نژاد ادامه داد: به‌دلیل کمبود دبی آب مورد نیاز 60 هزار جمعیت تحت پوشش آبفای شهری مادوان در شرایط فعلی و در سال‌های آینده اجرای پروژه آبرسانی به این شهر از تنگ کبوتری اجتناب ناپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز انسان از کشاورزی واجب‌تر است اظهار داشت: بنا نداریم با اجرای این پروژه تمام آب تنگ کناری را برای مادوان انتقال دهیم بلکه با هماهنگی آب منطقه‌ای بخشی از این آب که اضافه از آب مورد نیاز کشاورزی بوده برای آب شرب 60 هزر نفر جمعیت در نظر گرفته شده است.

لدنی‌نژاد خواستار همکاری کشاورزان و مردم مهریان برای آبرسانی به شهر مادوان شد و گفت: با اجرای این پروژه کمتر از 20 درصد آب رودخانه مهریان برداشت می‌شود.

زیبنده نیست شهر هزار درد مادوان میان 2 رودخانه مهریان و گنجه‌ای واقع شده باشد ولی از شدت تشنگی دبه به‌دست دنبال آب بگردد هرچند در این بین شرکت آب و فاضلاب شهری اقدامات لازم را انجام داده و این کشاورزان بوده که مانع آبرسانی می‌شوند.

شرکت آبفای شهری با انجام کارهای کارشناسی بنا دارد تنها 20 درصد آب رودخانه مهریان را برای رفع مشکل کم آبی شهر مادوان و روستاهای اطراف انتقال دهد و کشاورزان باید آب شرب را بر آب کشاورزی ترجیح دهند.

انتظار می‌رود مسئولان محلی کهگیلویه و بویراحمد و به‌ویژه بویراحمد در کمترین زمان ممکن در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/

R41452/P41362/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به روز رسانی نقشه شهر همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سیدمسعود حسینی با اشاره به انجام مطالعات این پروژه در سال ۱۴۰۲ و اعتبار درنظر گرفته شده برای آن به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال افزود: به‌روزرسانی نقشه پایه شهر همدان به مساحت ۳۵ هزار هکتار و تصویربرداری محدوده و حریم شهر با استفاده از هواپیمای دو موتور سرنشین‌دار توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

او افزود: این اقدام با دریافت مجوز‌های لازم از ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور، تصویب شورای اسلامی شهر همدان و با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری همدان و سازمان نقشه‌برداری غرب کشور انجام خواهد شد.

نقشه شهر همدان به‌روزرسانی می‌شود

حسینی تصریح کرد: مهمترین هدف این پروژه به‌روزرسانی و تدقیق نقشه شهر همدان به عنوان پایه اصلی انجام طرح تفصیلی آینده شهر و نیز بارگذاری در سامانه شهرداری الکترونیک http://hamedan.ir برای ارائه خدمات غیرحضوری با دقت بالاست.

دیگر خبرها

  • به روز رسانی نقشه شهر همدان
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود