Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارگران معدن امین یار شهرستان فاریاب استان کرمان ، به دلیل عدم دریافت 6 ماه حقوق و بی توجهی مسئولان در عقد قرار داد جدید کاری ، فاریاب دست به اعتصاب دوباره زدند در حالی که مدیران معدن به فرمانداری شهرستان تعهد کتبی مبنی بر پرداخت حقوق داده بودند اما مدیران به این تعهد هم پایبند نبودند .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان کارگرانمعدنامین یار در شهرستانفاریاببه دلیل عدم دریافت 6 ماه حقوق و بی توجهی مسئولانفاریابدست به اعتصاب دوباره زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اعتصاب دوباره در حالی رخ داده است که در اسفند ماه سال گذشته همین تعداد دست به اعتصاب زده بودند که با ورود فرماندار وقت به این حوزه آنغائله خاتمه و یک ماه حقوق پرداخت شد اما این پرداخت تداوم نداشته و سبب عقب افتادن دوباره حقوق کارگران گردید.

یکی از کارگران معدن امین یار فاریاب طی تماسی تلفنی با خبرنگار ما گفت : بعد از اعتصاب سال گذشته در اسفند ماه و وعده و وعیدهای مدیران به کار خود بازگشتیم اما در اردیبهشت ماه سال جاری که خبری از حقوق معوق ،عیدی ،پاداش و حتی حقوق سال جاری نبود دوباره دست به اعتصاب و تحصن زدیم که منجر به حضور فرماندار شهرستان در معدن شد تا در این امر کمک حال ما شود .

وی ادامه داد : فرماندار فاریاب از مدیران عامل و داخلی معدن امین یار تعهد کتبی گرفت که در خرداد ماه کل معوقات کارگری را به کارگران پرداخت کنند اما اکنون با گذشت یک ماه از وعده و تعهد مدیران هنوز خبری از پرداخت های حقوقی ما نیست لذا روز گذشته و امروز نزدیک به 100 کارگر معدن در ابتدای دربمعدن با بستن جاده ورودی با اتوبوس عملا از کار کردن دست برداشتند .

این کارگر افزود : مدیران اداره کار شهرستان فاریاب صبح امروز در معدن حضور یافتند و گوش شنوای مشکلات ما شدند و از مدیران خواستار پرداخت دو ماه حقوق در ابتدا و پرداخت مابقی در ماه های آینده تا تسویه کامل شدندو حق را به کارگران فعال در معدن دادند و از کار گران خواستن که به کار خود بازگردند اما ، ما کارگران که از تعهد کتبی مسئولانمان به فرمانداری خیری ندیدیم دست از اعتصاب بر نداشته و اعلام کردیم تا پیامک واریز حقوق به دست ما نرسد به کار بر نخواهیم گشت و دست از اعتصاب بر نخواهیم داشت .

وی در پایان خاطر نشان کرد : در حالی که 4 ماه از ابتدای سال جاری گذشته است هنوز قرار دادی با کارگران مبنی بر تعیین پایه حقوق امضاءنشده است درحالی که سال گذشته پایه حقوق 915 تومان تعیین شده بود اما امسال هنوز از قرار داد خبری نیست لذا منه کارگر که نه قرار دادی دارم و نه حقوقی دریافت کرده ام با چه امیدی به کار بر گردم ؟؟؟

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری

مولوی اظهار کرد: از فروردین ماه امسال پرداخت حق تأهل به کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی به مبلغ ۵۰۰ هرار تومان الزامی شد.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی در هزار و ۸۵۰ فروشگاه مجاز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: پارسال از ۷ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی بازرسی شد که ۸۰ درصد مربوط به رعایت ایمنی در محیط کار بود.

وی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۹ هزار بازرسی در حوزه ارتقاء فرهنگ ایمنی کار انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • نباید اجازه دهیم کارگران دچار رنج شوند/ لزوم پرداخت به موقع حقوق
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • دیدارجمعی ازکارگران خراسان‌شمالی با مقام معظم رهبری
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد