Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در ماه‌هاي گذشته با پيام واضح رهبران جبهه مقاومت، ضرب الاجلي فوري براي تروريست‌هاي محاصره‌شده در مناطق مرزي تعيين شد تا آنان هرچه سريع‌تر مناطق اشغالي را در قلمون غربي تخليه کنند.

سرويس جهان مشرق - روزهاي سخت سوريه در سال 2012 هيچ گاه قابل فراموشي نيست؛ تروريست ها در تمامي استان ها ابتکار عمل را در دست گرفته بودند و مناطق مختلف يکي پس از ديگري سقوط مي‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در آن زمان دمشق هم تقريبا در شبه محاصره قرار داشت و افکار عمومي جهان هر لحظه در انتظار سقوط دولت بودند؛ تروريست هايي که به اصطلاح در رسانه هاي غربي و عربي انقلابيون معرفي مي‌شدند سرنوشت بشار اسد را مشابه قذافي مي‌دانستند.
تروريست‌ها بخش‌هاي وسيعي را در غوطه شرقي و غربي پايتخت به اشغال خود درآورده بودند. مرزهاي مشترک با لبنان هم به جولانگاه تروريست‌ها براي انتقال سلاح و نيرو تبديل شده بود.

وضعيت مرزهاي مشترک سوريه با لبنان به حدي وخيم بود که رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان براي پايان دادن به اين وضعيت وارد عمل شدند؛ نبايد فراموش کرد در آن روزهاي پر التهاب، حضور نيروهاي مقاومت براي حاميان تروريست ها غير قابل هضم و پذيرش بود.
رسانه هاي غربي و عربي از ابتداي شروع بحران سوريه، تروريست ها را به عنوان مسلحين يا انقلابي به افکار عمومي جهان معرفي کرده بودند. اين ابر رسانه ها، ورود نيروهاي حزب الله را در آن برهه حساس به معناي دخالت در امور داخلي و سرکوب مردم سوريه تعريف مي کردند و در همين راستا جنگ رسانه اي بي سابقه اي به راه انداختند.
اما جبهه مقاومت در آن زمان حساس تسليم فشارها نشد و با آزادي شهر القصير در بهار سال 2013 به تمامي فرافکني ها رسانه هاي غربي و عربي با قاطيعيت پاسخ داد. شهر القصير در استان حمص و نزديکي مرز لبنان به پايگاه اصلي تروريست ها تبديل شده بود.

اين پايان عمليات تامين امنيت مرزهاي مشترک سوريه و لبنان نبود و در تابستان 2014 هم بخش هاي وسيعي از مناطق مرزي در قلمون غربي ( رنکوس - يبرود - فليطه و...) به کنترل نيروهاي جبهه مقاومت درآمد تا حجم انتقال سلاح و نيرو به مناطق مرکزي سوريه تا حدودي کاهش يابد.
در تابستان سال 2015 هم شکست هاي عناصر تروريستي با محاصره شهرک هاي راهبردي « زبداني و مضايا» تکميل تر شد و در ادامه پيشروي هاي گام به گام در دستور کار قرار گرفت.
در 2 سال گذشته بخش قابل توجهي از توان نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان مقاومت حزب الله براي آزادسازي و تامين امنيت غوطه غربي دمشق صرف شد که نتيجه آن پاکسازي بيش از 90 درصد مناطق مرزي مشترک با لبنان از وجود عناصر تروريستي بود.

آزادي منطقه راهبردي وادي بردي و شهرک زبداني يکي از آخرين ضربات مهلکي بود که در ماه هاي گذشته بر پيکره بي جان عناصر تروريستي وارد آمد تا به عمق شکست هاي خود در اين جبهه پي ببرند.

در ماه هاي گذشته با پيام واضح رهبران جبهه مقاومت، ضرب الاجعلي فوري براي تروريست هاي محاصره شده در مناطق مرزي تعيين شد تا آنان هرچه سريع تر معدود مناطق اشغالي را در قلمون غربي تخليه کنند اما آنان ترجيح دادند به توهمات خود ادامه دهند.
بي توجهي سرکرده هاي عناصر تروريستي باعث شد تا رزمندگان جبهه مقاومت و ارتش سوريه خود را براي عمليات بزرگ آماده کنند و در نهايت شب گذشته با آتش سنگين توپخانه، يگان موشکي و حملات جنگنده ها شمارش معکوس براي پاکسازي مناطق آلوده در حومه منطقه فليطه به صدا درآمد.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
برخلاف اخبار منتشر شده در برخي رسانه ها، عمليات مشترک ارتش سوريه و رزمندگان جبهه مقاومت در حال حاضر فقط در خاک سوريه ( بخش هاي آلوده قلمون غربي) شروع شده است. اين مناطق در اشغال عناصر تروريستي جبهه النصره هستند و عمليات براي آزاسازي مناطق تحت اشغال داعش در قلمون ( جرود جراجير و جرود قاره) آغاز نشده است.
از سويي ديگر، در داخل خاک لبنان هم عمليات براي پاکسازي حومه شرقي شهر عرسال آغاز نشده و نيروهاي ارتش اين کشور و رزمندگان جبهه مقاومت در انتظار صدور فرمان براي شروع عمليات هستند.
در صورت آغاز عمليات در اين محور، يکي از وظايف ارتش لبنان جلوگيري از فرار عناصر تروريستي به شهر عرسال و اردوگاه آوارگان است. اين شهر در مقطع فعلي به مکاني امن براي تروريست ها و سرکرده هاي آنان تبديل شده است. حساسيت هاي قومي - مذهبي و فشارهاي سياسي تاکنون مانع پاکسازي اين منطقه راهبردي شده است.

وجود ارتفاعات و دره هاي عميق در بخش هاي آلوده قلمون غربي ( مناطق اشغالي سوريه) باعث شده عمليات با احتياط کامل در جرود فليطه و ارتفاعات ثلاجه و موسي انجام شود اما با اين وجود در 24 ساعت گذشته 12 منطقه از جمله ارتفاعات « البرکان، ضرير الاسود، البرج، العلم، ضليل حاج علي و منطقه وادي الحاج محسن» از وجود تروريست هاي جبهه النصره پاکسازي شده است.

منطقه جرود فليطه در قلمون غربي و در نزديکي مرز لبنان شامل دهها ارتفاع، دره و صخره ناهموار است. تردد در اين مناطق بسيار سخت است و طول اين ارتفاعات به 2 هزار و 400 متر هم مي‌رسد و منطقه اصلي تروريست ها براي قاچاق اسلحه به سوريه و لبنان به شمار مي آيد.

در اين منطقه تروريست هاي جبهه النصره در حد فاصل ارتفاعات «موسي و الثلاجه» حضور دارند. تروريست ها در اين منطقه با حفر چند تونل چند پايگاه ساخته اند و مواضع خود را در ارتفاعات به دليل حملات توپخانه اي و جنگنده ها تخليه کرده اند.
به گزارش مشرق، در عمليات نيروهاي جبهه مقاومت و ارتش سوريه تاکنون دهها تن از تروريست ها به هلاکت رسيده اند. تاکنون 6 تن از نيروهاي جبهه مقاومت به نام هاي «حسين زهير سليم، ياسر شمص وحسين علي حمود، مهدي رعد، محمد طالب شعيب و محمد حسين جوني» در جريان درگيري ها به شهادت رسيدند و سه تن ديگر هم زخمي شدند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها

مقاومت اسلامی لبنان با صدور دو بیانیه از عملیات جدید علیه مواضع صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در  بیانیه اول مقاومت اسلامی لبنان آمده است: مجاهدان ما ساختمانی را که در آن نظامیان صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «دوویو» در آن سنگر گرفته بودند با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان در بیانیه دوم خود همچنین از هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان صهیونیست در شهرک صهیونیست نشین «اوویم» خبر داد. 

منابع خبری روز دوشنبه (دهم اردیبهشت ماه)  از شلیک بیش از 30 موشک از جنوب لبنان به شهرک‌های صهیونیست نشین در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حملات موشکی سنگین از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روز

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین