Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@04:09:09 GMT

جزئیات جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با روحانی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۲۹۶۳۸

جزئیات جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با روحانی

حمیدرضا حاج بابایی با اشاره به جلسه صبح امروز کمیته تعامل فراکسیون نمایندگان ولایی با رئیس جمهور گفت: این جلسه حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید.

نماینده مردم همدان با تاکید بر اینکه فراسیون نمایندگان ولایی هیچ سهمیه ای از دولت نمی خواهد، گفت: مهمترین شاخص فراکسیون کارآمدی و بدون حاشیه بودن دولت و وزرای کابینه دوازدهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص جزییات این جلسه گفت: مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. اعضای فراکسیون در خصوص مشکلات فرهنگی، تولید علم، تجاری سازی دانش و گسترش و افزایش موسسات دانش بنیان مباحثی را مطرح کردند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به بررسی برخی معضلات اجتماعی در جلسه مشترک با رئیس جمهور گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی، ناکارآمدی ساختار دولتی و آسیب های اجتماعی مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

حاج بابایی تاکید کرد: اعضای فراکسیون در این جلسه اعلام کردند فراکسیون نمایندگان ولایی آمادگی دارد دولت را کمک کند و به دنبال سهمیه ای در کابینه نیست و اعتقاد دارد هیچ گروه و فردی از دولت در کابینه دوازدهم نباید سهمیه بخواهد.

رئیس کمیته تعامل با دولت با بیان اینکه از تمام توان خود برای تقویت دولت استفاده خواهیم کرد، گفت: رئیس جمهور باید وعده های خود را اجرا کند و هر گونه حاشیه سازی به معنای فراموش کردن خواسته ها و مطالبات مردم است.

حاج بابایی گفت: یکی از مهمترین نگرانی های رئیس جمهور که در این جلسه اعلام شد وضعیت موسسات مالی و اعتباری و بانک ها بود.

وی ادامه داد: آقای روحانی بر لزوم سرمایه گذاری خارجی تاکید داشت که این موضوع مورد تاکید فراکسیون نمایندگان ولایی قرار داشت.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم ادامه داد: رئیس جمهور همچنین اعلام کرد وزرا باید مجری سیاست ها و برنامه ها باشند.

حاج بابایی گفت: روحانی اعلام کرد هیچ کس در انتخاب وزرا به من فشار نیاورده و شخصا انتخاب وزرا را انجام دادم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: اعضای فراکسیون تاکید کردند که برای وزارتخانه های آموزش و پرورش و آموزش عالی نباید از گزینه های تکراری و افراد حاشیه ساز و سیاسی استفاده شود.

وی ادامه داد: در این راستا شاخص هایی را برای انتخاب وزرا به رئیس جمهور ارائه کردیم و معتقدیم رئیس جمهور باید شخصا کابینه دوازدهم را انتخاب کند.

نماینده مردم همدان ۱۵ شاخص مد نظر این فراکسیون را اینگونه تشریح کرد؛

۱- اعتقاد والتزام عملی به قانون اساسی واصل ولایت مطلقه فقیه و فصل الخطاب دانستن رهنمود های مقام معظم رهبری

۲- پاک دستی، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری

۳- تدبیر امور با گفتمان انقلابی و ارزشی، مدیریت جهادی و مبتنی بر تخصص و تجربه

۴- قانونمند و قانونگرا بودن

۵- اجتناب از قبیله گرایی در حوزه مسئولیت

۶-عزم راسخ و اقدام موثر به منظور مبارزه با فساد در حوزه مسئولیت

۷- اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید ملی و اشتغال

۸- تقید به همگرایی و هماهنگی با دیگر وزرای مرتبط

۹- تعامل سازنده و مداوم با مجالس و کمیسیون های تخصصی

۱۰- نداشتن تابعیت مضاعف و حق شهروندی کشورهای بیگانه

۱۱- مرزبندی روشن با جریان های معاند نظام به خصوص فتنه ۱۳۸۸

۱۲-- تجانس امور وزارت با سوابق عملی، اجرایی و تجربی وزیر

۱۳- برخورداری از روحیه مردمی و تعهد به انجام مطالبات مردمی

۱۴- اعتقاد به محرومیت زدایی و تلاش برای حل آن

۱۵- اعمال شاخص های عمومی و اختصاصی مطروحه در انتخاب مدیران میانی

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۲۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از ظهر امروز در راستای سفر‌های استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدید‌ها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد. در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضا‌های بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آقای رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز ۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند. همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت مرتفع شود. مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضا‌های آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ الی ۵ مدرسه به فوریت احداث شود. همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود. آقای رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند. سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکار‌های قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون