Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امین دلیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: زمانی موضوع گرانی میوه و افزایش روز افزون برخی محصولات از جمله انگور، گلابی و سایر میوه های لوکس قاچاق به یکی از دغدغه های جدی مسئولان امر و حتی بحث های روز رسانه ها تبدیل شده بود.
وی تصریح کرد که تا قبل از سال 92 در بخشی از خیابان های بالای شهر تهران هر کیلو انگور لوکس قاچاق تا 600 هزار ریال به فروش می رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی انگور، پرتغال، گلابی و شلیل را از جمله محصولات و میوه های قاچاق در کشور تا قبل از سال 92 دانست و گفت که با همکاری و اهتمام ویژه دولت و هماهنگی، همدلی و عزم راسخ دستگاه های متولی عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شاهد کاهش بیش از 90درصدی این محصول هستیم.
دلیری ابراز داشت که ارزش ریالی میزان کشفیات انواع کالای قاچاق از 25 میلیارد دلار در سال 92 هم اینک به رقمی کمتر از 12.6 میلیارد دلار رسیده است.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی همچنین گفت: کشفیات قاچاق دارو در کشور افزایش یافته که این موضوع نیز بیانگر همکاری و تلاش دستگاه های متولی در این حوزه است.
وی تهران، بندرعباس و بوشهر را از جمله مناطق دارای بیشترین میزان قاچاق کالا در کشور دانست.
دلیری همچنین بیشترین حجم کالاهای کشف شده در انبارهای موجود سازمان امور تملیکی در کشور را شامل منسوجات (البسه) لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم یدکی ذکر کرد.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و برای سلامت قلب و بسیاری از دستگاه‌های بدن مفید است.

محمود شبان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل بهار، برداشت برگ انگور از تاکستان‌های خلیل‌آباد آغاز شد، اظهار کرد: هرساله از ابتدای اردیبهشت‌ماه برگ‌های انگور چیده شده و بعد از بسته‌بندی به سایر استان‌ها به خصوص تهران برای تهیه دلمه و سایر صنایع مانند کنسرو برگ و استفاده دارویی ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل بهار، برداشت برگ انگور از تاکستان‌های خلیل‌آباد آغاز می‌شود، تصریح کرد: به دلیل ارزش دارویی، غذایی برگ مو و افزایش متقاضی آن در بازارهای داخلی هر سال میزان برداشت آن بیشتر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: در این راستا چندین مرکز جمع‌آوری دایر شده است که همه روزه ۲۰ کامیون به میزان ۲۰ تن از شهرستان بارگیری می‌شود که این امر منجر به ایجاد اشتغال در روستاها به مدت ۵۰ روز و در هر روز ۸۰۰ نفر شده است.

وی ادامه داد: چیدن برگ درخت انگور باعث توزیع صحیح و منظم مواد غذایی در اندام‌های بوته مو و به منظور تهویه بیشتر و جلوگیری از فعالیت سفیدک و پوسیدگی خوشه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۵ درصد مردم شهرستان خلیل‌آباد، کشاورز هستند، اظهار کرد: خلیل‌آباد دارای ۵۷۲۷ هکتار تاکستان‌های انگور است و ۸۵ درصد باغات خلیل‌آباد زیر کشت انگور قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از این شهرستان به عنوان مهمترین قطب تولید انگور نام برد و گفت: ۸۰ درصد انگور تولید شده شهرستان به کشمش تبدیل شده و باقی برای تازه خوری به کشورهای همسایه و سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی افزود: باغات انگور این منطقه دارای شرایط ویژه‌ای از نظر کمی و کیفی هستند به نحوی که انگور تولید شده دارای لطافت خاصی بوده و درآمد اصلی مردم از تولید انگور و کشمش است.

شبان افزود: برداشت انگور شهرستان از دهم تیرماه از سطح باغات شروع می‌شود، در خلیل‌آباد بیش از ۳۰ رقم انگور شناسایی شده است که مهمترین ارقام آن شامل پیکامی و عسکری معمولی است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از ترکمن ۴، لعل، ریش بابا، صاحبی، رزقی، یاقوتی، فخری، مسکه، طرقی، خلیلی و ارقام تجاری جدید که برای تازه خوری و تهیه مویز و تیفی استفاده می‌شود نام برد و گفت: سطح زیر کشت انگور در خراسان رضوی نزدیک به ۲۲ هزار هکتار با میانگین تولید ۲۱ تن در هکتار بوده که بیشتر سطح زیر کشت آن مربوط به خلیل‌آباد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید