Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:59:56 GMT

انتقال آب به کرمان فقط برای شرب است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۳۰۶۳۵

انتقال آب به کرمان فقط برای شرب است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علیرضا رزم حسینی امروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان کرمان، مدیریت یکپارچه آب و خاک در استان را از اهداف اجرای طرح همیاران آب دانست و افزود: نا به سامانی وضعیت آب کشور و مصرف بی رویه نشات گرفته از عدم مدیریت یکپارچه آب است.
وی با تاکید براینکه در قالب طرح همیاران آب در استان کرمان بیش از 500 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده که رقم حیرت انگیزی است، یادآورشد: سرمایه گذاری 700 هزار میلیارد تومانی برای انتقال آب از خلیج فارس تنها برای 90 میلیون مترمکعب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندارکرمان با اشاره به اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی و فعالیت معین های اقتصادی در مناطق استان، اقدامات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: معین های اقتصاد مقاومتی، دانش، مدیریت و سرمایه را به استان آورده اند که این به معنی توسعه پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی مردمی است.
رزم حسینی ضمن قدردانی از همکاری و پیگیری اعضای شورای حفاظت منابع آب استان کرمان در اجرای طرح همیاران آب، اظهار کرد: کرمان نخستین استانی بود که نسبت به برگزاری شورای حفاظت منابع آب با حضور وزیر نیرو اقدام نمود.
وی از طرح همیاران آب به عنوان طرح عملیاتی، کاربردی و قابل رصد یاد کرد و گفت: سیاست مدیریت استان کرمان در جهت حفظ محیط زیست و انتقال آب فقط برای تقویت شرب استان کرمان است.
استاندارکرمان یادآورشد: براساس سیاست های وزارت نیرو انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران انجام می شود و در این راستا عملیات حفاری تونل انتقال آب استان به عنوان خط ترانزیت کشوری در حال اجراست.
رزم حسینی ضمن قدردانی از حمایت های معاون اول رئیس جمهور و وزیرنیرو از پروژه های تامین آب شرب استان کرمان، افزود: در اثر بارندگی های سال گذشته بیش از 700 میلیون مترمکعب آب وارد جازموریان شد اما با گذشت یک ماه تبخیر شد بنابراین حقابه جازموریان همچون دریاچه ارومیه باید از محل چاه های غیرمجازی که اطراف آن حفر شده، تامین شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه دو میلیون و 25هزار و 718 نفر جمعیت شهری و 125 هزار و 350 نفر جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان کرمان هستند، گفت: 576 هزار و 649 مورد مشترک آب و 28 هزار و 951 مورد مشترک فاضلاب در استان کرمان وجود دارد.
محمد طاهری با اشاره به اینکه 9 درصد پوشش خدمات فاضلاب در استان کرمان وجود دارد، یادآورشد: سه تصفیه خانه سیرجان، بردسیر و بافت با 9 هزار و 841 کیلومتر طول شبکه توزیع آب با ظرفیت 7هزار و 31لیتر بر ثانیه تولید آب در استان کرمان در حال انجام است.
وی با اشاره به وجود پنج آزمایشگاه آب، 689 هزار مترمکعب حجم مخازن و 342 حلقه چاه در مدار بهره برداری در استان، تصریح کرد: کرمان تنها شهر بزرگی است که تمامی آب آن از منابع زیرزمینی تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان، طول شبکه جمع آوری فاضلاب را، 551 کیلومتر با 13 کیلومتر خط انتقال در سه شهر استان عنوان کرد و افزود: 14 شهر در استان کرمان وضعیت قرمز در نیاز آبی دارند، 14 شهر وضعیت زرد و 43 شهر در وضعیت سبز هستند.
طاهری با اشاره به عملکرد شرکت آبفای استان کرمان، یادآورشد: در چهار سال گذشته هزار و 295 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب استان اضافه شده که یک هزار و 250 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.
وی با اشاره به پروژه های مختلف آبرسانی در شهرهای استان کرمان، خاطرنشان کرد: در کل استان مخازن زیادی در دست احداث است که براساس آخرین وضعیت پروژه فاضلاب شهر کرمان، 420 کیلومتر از شبکه فاضلاب اجرا و 26 هزار و 300 فقره انشعاب انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمان با اشاره به اینکه از پیشرفت 90 درصدی پروژه فاضلاب شهرستان کهنوج خبر داد و گفت: 220 میلیارد ریال طی چهار سال گذشته در زمینه ارتقاء بخشی کیفیت آب استان کرمان هزینه شده است.
طاهری با اشاره به اجرای 12 هزار و 70 میلیارد ریال قرارداد در بخش فاضلاب در استان، افزود: اعتبار مصوب سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان کرمان حدود 234 میلیارد تومان بوده است که از این مجموع 128 میلیارد تومان تحقق یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان نیز ادامه این جلسه بیلان منفی 900 میلیون مترمکعبی آب را، یکی از نشانه های بحران آب استان دانست و یادآورشد: با ابتکار استاندارکرمان در طرح همیاران آب نزدیک به 500 میلیون مترمکعب صرفه جویی صورت گرفته است.
ابراهیم علیزاده ضمن ترسیم اهداف کوتاه و بلندمدت وزارت نیرو در راستای رصد و اصلاح مشکلات حوزه آب، تصریح کرد: اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری کشاورزی جز اهداف کوتاه مدت وزارت نیرو برای کاهش بیلان منفی آب در استان کرمان است.
وی حفاظت از منابع آب و اصلاح آبخوان ها را پیشانی کار وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: در اکثر شهرهای استان علاوه بر مشکل کمیت، بحث کیفیت آب نیز وجود دارد به گونه ای که شرق استان در وضعیت بدتری وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با اشاره به اینکه سد نساء شهرستان بم یکی از با کیفیت ترین آب های کشور را داراست، افزود: 170 میلیارد تومان برای اتمام طرح آبرسانی به بم و بروات نیاز است و در صورت تامین اعتبار، این طرح تا نیمه سال آینده به بهره برداری می رسد.
در ادامه این جلسه از سوی نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، سیستم آبیاری زیرسطحی با روش پایپ پلاس که در راستای بالابردن تولید محصول به میزان 2تا2.5برابر، کاهش 75الی80درصدی مصرف آب در شهرستان رودبارجنوب در حال اجراست، تشریح شد.

انتهای پیام/ی

انتقال آب به کرمان فقط برای شرب است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • دیدار مردمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • ببینید/«کیت انتقال ژن» چیست؟
  • طرح جهاد آبرسانی برای ۱۹۸ روستای استان مرکزی
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی