Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس کميته فرهنگي شوراي شهر تهران با انتقاد از اظهارات يکي از نامزدهاي شهرداري تهران در گفت و گوي تلويزيوني مبني بر قليان کشي خود و خانواده اش بدون تبعيض ميان دختر و پسر، گفت: مسوولان بايد بدانند که سليقه آنها مبناي رفتار اجتماعي مي‌شود و از اين قبيل رفتارهاي نسنجيده پرهيز کنند.

به گزارش خبرگزاري فارس، مجتبي شاکري در جلسه غيرعلني امروز شوراي شهر تهران در تذکر پيش از دستور خود، با اشاره به مصاحبه تلويزيوني مذکور در سيما، گفت: يکي از نامزدهاي اداره شهر تهران که نامي از او نمي‌برم، صراحتا از قليان کشي خود و خانواده‌اش سخن گفته و تاکيد مي‌کند که تبعيضي ميان دختر و پسر نيز قائل نيست و هر دو همراه خانواده مي‌توانند اصطلاحا «پکي» هم به قليان بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: براي يک مسوول نظام اجتماعي که مي‌خواهد در جايگاه شهرداري کار کند، اين سليقه‌ها که در نوع خود شايد مذموم باشد که هست، اما بيان آن در جمع، مبنا قرار مي‌گيرد و جامعه از آن الگو مي‌گيرد.
شاکري افزود: چطور يک خانواده مي‌تواند ثابت کند تمام مناظره‌ها و گفت گوها که درباره مذموم بودن قليان صورت گرفته و اطلاعات پزشکي که بر اساس آن اعلام مي شود قليان 20 برابر سيگار ضرر دارد، نادرست است؟! ما از شهر بدون دخانيات دم مي زنيم و هدفمان تبديل تهران به شهري با اين مرتبه است، آنگاه نامزد شهرداري تهران اين اظهارات را بي پروا بيان مي کند. تکليف اين شعار چه مي شود؟ توصيه مي کنم آقايان از اين رفتارها پرهيز کنند.
شاکري در ادامه با اشاره به برگزاري دو کمپين توسط سازمان زيباسازي شهر تهران، گفت: يکي از آنها با عنوان «شاد باشيم» با همکاري توليت حرم حضرت معصومه(س) ، مسجد مقدس جمکران و سازمان اوقاف برگزار شد. اين که ايده هنري کردن جوهره روايات ما که مربوط به مسائل اجتماعي در اين کمپين شکل گرفت، کار بسيار ارزشمندي است و بايد در گذر زمان ارتقاء بايد.
به گفته وي، نمايش اين آثار فردا در محل امامزاده صالح تهران صورت مي گيرد و در کل کشور نيز در اماکن متبرکه به نمايش گذاشته خواهد شد.
شاکري درباره نمايشگاه مسابقه کارتون « ترامپيسم» که با محوريت انجمن هنرهاي تجسمي انقلاب و دفاع مقدس
و تلاش سازمان زيباسازي ، بنياد حفظ ارزش هاي انقلاب و و دفاع مقدس و حوزه هنري برگزار کرد، گفت: مقام معظم رهبري در جلسه با شعرا بياناتي در راستاي هجو کردن دشمن داشتند و يادآوري کردند که شعرا مي توانند از قالب هجو نيز استفاده کنند. طراحان گرافيک نيز موضوع هجو حقوق بشر امريکايي و ترامپيسم را مبناي هنر آفريني خود قرار دادند و از 75 کشور، 1600 اثر با اين موضوع رسيد که نشان از استعدادهاي فراواني دارد که همراه با انديشه و حسياست هاي ما نسبت به دشمن شناسي است و بايد از آنها بهره برداري شود.
وي از توليد کتاب آثار مذکور نيز خبر داد و تقاضا کرد نسخه اي از آن در اختيار اعضاي شوراي شهر قرار بگيرد.
رييس کميته فرهنگي شوراي شهر تهران در ادامه با اشاره به آغاز طرح ثبت نام موتورسيکلت ها براي دريافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافيک، گفت: در تهران 4 ميليون خودرو و حدود 5/3 ميليون موتورسيکلت تردد مي کند. با توجه به اينکه تعداد بسيار کمي (شايد کمتر از 200 هزار خودرو) حق ورود به محدوده طرح ترافيک را دارند و از آنجاکه موتورسيکلت ها تنها وسيله کارا در مرکز شهر براي حمل بار سبک و کم حجم، غذا و حتي در ساعات پيک ترافيک مسافر هستند، محدود کردن ناگهاني تردد آنها شدني به نظر نمي‌رسد.
وي خاطرنشان کرد: از طرفي همين حالا سايت ثبت نام موتورسيکلت‌ها بالا نمي‌آيد. بنابراين تقاضا مي‌کنم ضمن رفع اشکالات فني، به ابعاد اجرايي طرح مذکور نيز بيشتر پرداخته شود و اين طرح يک دوره اجراي آزمايشي را پشت سر بگذارد تا مثل برخي ديگر از طرح‌هاي ترافيکي، ناقص و نيمه تمام رها نشود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران چیست؟
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها