Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران: ترنس‌ها، دوجنسه‌ها، مبتلايان ايدز، هپاتيت، سل و ساير بيماران مسري صعب‌العلاج، حدود 30 درصد معتادان خياباني تهران را تشکيل مي‌دهند.

العالم - ايران
محمدعلي اسدي با اشاره به آغاز مجدد طرح ساماندهي معتادان خياباني در شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر طرح جمع‌آوري و ساماندهي معتادان خياباني پايتخت اجرايي شده و اين طرح در تمام نقاط آلوده شهر تهران اعم از شوش، مولوي، حاشيه‌ بزرگراه‌هاي شمال شهر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در حال اجراست.
دبير هماهنگي شوراي مبارزه با مواد مخدر استان تهران اضافه کرد: اجراي اين طرح تا سقف ساماندهي 3200 معتاد خياباني شهر تهران ادامه خواهد يافت و ماموران پليس به صورت روزانه اقدام به پاکسازي مناطق آلوده، جمع‌آوري و ساماندهي معتادان متجاهر و خياباني مي‌کنند.
وي با بيان اينکه ساماندهي معتادان متجاهر بر اساس پروتکل تعيين شده مراکز ماده 16 انجام مي‌گيرد گفت: ما تنها قادر به جمع‌آوري و ساماندهي معتادان متجاهري هستيم که در شاخصه‌هاي اين پروتکل تعريف شده باشند.
اسدي ادامه داد: اين بدان معنا است که معتادان خياباني بالاي 65 سال، معتادان داراي زخم‌هاي باز، اتباع خارجي، کودکان معتاد، معتادان مبتلا به بيماري‌هاي مسري شديد، عفوني و لاعلاج از جمله سل، ايدز و هپاتيت و ... مشمول اين پروتکل نمي‌شوند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: با توجه به وظايف قانوني ما و عدم توانايي‌مان در ساماندهي معتادان خياباني، اين معتادان پس از جمع‌آوري، در مرحله غربالگري جدا شده و آزاد مي‌شوند
وي در پاسخ به اين سوال که در چنين شرايطي، خطرناکترين معتادان متجاهر به کف خيابان بازمي‌گردند، افزود: ما به هيچ وجه نمي‌توانيم وفق پروتکل اجازه دهيم معتاداني که بيماري سل يا بيماري‌هاي مسري صعب العلاج همچون ايدز يا هپاتيت دارند بين ساير معتادين ديگر نگهداري شوند. لذا بايد تمام دستگاه‌هاي مسئول، تکليف خود را در موضوع ساماندهي معتادان خياباني انجام دهند و بايد متوليان دستگاه‌هاي مسئول، فکري براي حل اين موضوع داشته باشند.
اسدي با بيان اينکه 20 تا 30 درصد معتادان خياباني را معتادان داراي بيماري‌هاي عفوني صعب‌العلاج، ترنس‌ها و دوجنسه‌ها، معتادان مبتلا به ايدز، هپاتيت، سل و ساير مبتلايان به بيماري‌هاي مسري تشکيل مي‌دهند گفت: در چنين شرايطي بايد متوليان همه دستگاه‌ها، براي حل مشکل ساماندهي معتادان خياباني پاي کار بيايند و خوشبختانه برخي از دستگاه‌ها و سازمان‌ها همچون بهزيستي و اداره اتباع، با تمام توان سعي در اجراي تکليف قانوني خود دارند.
به گفته دبير شوراي هماهنگي استان تهران، در حال حاضر اين استان ظرفيت پذيرش و ساماندهي 150 معتاد زن متجاهر را داراست.
تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!

گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!

اعتراف به قتل در حمایت از دوست صمیمی
آخرین جزییات از پرونده چای دبش
بازداشت ۲۵ نفر از داوطلبان کنکور سراسری
بازیگر سرشناس سینما به اتهام تجاوز دستگیر شد


کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!


تصویری قابل تامل از زیر پل‌های تهران که وایرال شد


اتفاقی که «تانیا» از پشت صحنه «نون خ» فاش کرد


تولید بنزین با یک روش جدید در ایران کلید خورد
دلنوشته تلخ و پر از بغض ایرج نوذری به یاد پدرش


روایت دردناک مردم سیل‌زده جنوب از شرایط پس از سیل
تمساح سرگردان در فرودگاه، دردسرساز شد


عکس متفاوت سارا و نیکای پایتخت در سوئد


راز ازدواج پنهانی یک مرد با برق‌گرفتگی برملا شد
عکس غم‌‌انگیز یکتا ناصر با یک متن معنادار


قدردانی متفاوت از یک مسئول جهت فرزندآوری


کدام سریال جایگزین پایتخت 5 می‌شود؟
استایل سنتی بازیگر گاندو در ترکیه جلب‌توجه کرد


نوشته جالب یک پسربچه برای معلمش وایرال شد

دیگر خبرها

  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران| نیما می گوید شکست عشقی خورد و ...
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد
  • محل خانه‌های یک میلیاردی تهران لو رفت!
  • ببینید | لحظه شلیک پلیس به موتور سارق موبایل در خیابان الهیه تهران
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت