Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:00:41 GMT

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ وارد یمن شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۳۰۹۲۷

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز (یکشنبه) به منظور رسیدگی به بحران مربوط به شیوع بی‌سابقه وبا و بیماری‌های واگیردار در یمن، وارد این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر مائورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع وبا در کشور یمن وارد خاک این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد: مائورر در حالی امروز وارد خاک یمن شده که شیوع بی‌سابقه وبا در این کشور به سطحی هشدار دهنده رسیده و هر روز درصد هرچه بیشتری از مردم یمن به آن مبتلا می‌شوند.

کارشناسان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انتظار دارند که تعداد فعلی موارد مشکوک به ابتلا به وبا تا پایان سال 2017 دو برابر شده و به 600 هزار تن برسد که معادل یک نفر از هر 45 یمنی خواهد بود.

طبق اعلام این سازمان شیوع سریع بیماری وبا در یمن تا حد زیادی به واسطه از بین رفتن شبکه فاضلاب و ایستگاه‌های تصفیه آب در سراسر این کشور اتفاق افتاده و نظام بهداشت و درمان یمن نیز قادر به کمک به افراد نیازمند نیست چراکه تنها 45 درصد از تاسیسات پزشکی یمن فعال هستند.

همچنین وضعیت انسانی ناگوار فعلی یمن حتی ممکن است منجر به گسترش بیماری‌های دیگر نظیر مالاریا یا تب دنگی شود.

مائورر گفت: تراژدی بزرگ این است که بحران گسترش وبا یک فاجعه انسانی قابل پیشگیری است که در یمن به دست انسان رخ داده است. این نتیجه مستقیم یک جنگ است که باعث ویران شدن زیرساخت‌های شهری و فلج شدن کل نظام بهداشت و درمان یمن شد. از نظر من این درد و رنج غیرضروری کاملا خشمگین کننده بوده و جهان مثل یک خواب زده در حال وارد شدن به تراژدی‌های بیشتر است. می‌توان جلوی مرگ‌های بیشتر را گرفت اما طرف‌های درگیر باید محدودیت‌ها را کاهش داده و اجازه واردات دارو و غذا و کالاهای ضروری را بدهند.

مائورر قرار است در سفر پنج روزه خود به یمن از عدن، تعز و شهر صنعاء بازدید کند و طی این سفر با همه طرف‌های مرتبط با وضعیت انسانی مردم و گروه‌ها مختلف به مذاکره پرداخته و از همه طرف‌های درگیر خواهد خواست تا اجازه دسترسی سریع و بی قید و شرط مردم نیازمند به کمک‌ها را بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۰۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حامد علیپور بنائی دانشیار گروه مهندسی الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برای دومین سال متوالی به‌عنوان عضو کمیته برگزاری سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی فوتونیک، اپتیک و لیزر در شهر پورتو کشور پرتغال در سال ۲۰۲۵ با عنوان کنفرانس PHOTOPTICS ۲۰۲۵ انتخاب شد.

در حال حاضر علیپور بنائی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و تنها ایرانی کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار رادان در باره گشت حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ، رئیس دستگاه قضا و وزیر کشور وارد شدیم
  • سردار رادان در باره طرح حجاب: ما به خواست رئیس جمهور ،رئیس دستگاه قضا،وزیر کشور وارد این صحنه شدیم
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • رئیس جهاد دانشگاهی کشور وارد گلستان شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • گذرهای پرنور ایستگاه‌های فضایی از آسمان ایران- دهه دوم اردیبهشت
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک