Web Analytics Made Easy - Statcounter

سینا افشاریان؛ بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارومیه به پایان رسید.

این اجلاس در حالی به پایان رسید که حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بعنوان یک مقام ارشد کشوری در تاریخ این اجلاس ها بی سابقه بود و از سویی حضور وزیر راه و شهرسازی بعنوان یکی از منتقدین جدی این سازمان که برای تغییر قانون و حتی احتمال حذف سازمان نظام مهندسی از چرخه ساخت و ساز نیز بر حساسیت آن افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس لرزه های برگزاری این اجلاس با هزینه کرد میلیاردی در شهر ارومیه و استان آذربایجان غربی در حالیکه در سال اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر وضعیت بغرنج صنعت ساختمان و رکودی که گریبانگیر آن شده است یکی از نکات تاریک این اجلاس به شمار رفت.

گرچه این روزها نظام مهندسی محل مناقشه وزارت راه و شهرسازی و شورای مرکزی است، ولی بیش از این اتفاق، مناقشه بین گروه های مختلف در درون سازمان نظام مهندسی در هر استان بیش از پیش مشکلات عدیده ای را برای آن رقم زده طوری که در بسیاری از مراسمات شاهد حضور اندک مهندسان عضو سازمان هستیم.
بعنوان مثال در آخرین انتخابات نظام مهندسی فقط در آذربایجان غربی کمتر از ۳۰ درصد مشارکت کردند و در بسیاری از همایش ها حتی، تیم سابق نیز هیچ رغبتی برای قبول دعوت از سوی تیم کنونی نشان نمی دهد.

بهرحال با وجود مشکلات عدیده در درون و بیرون سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیستمین اجلاس در ارومیه با حضور بیش از ۷۰۰ عضو برگزار شد که در همان ابتدا اشتباهات عدیده، حواشی عجیبی برای تحت الشعاع قراردادن اجلاس رقم زد.

در همان آغاز مراسم، میزبان بدون توجه به اشتباه نگارشی عجیبی که در پوستر طراحی شده وجود داشت، در سطحی وسیع اقدام به نصب آن در سطح شهر کرد که چنین اتفاقی آن هم در استانی که معمولا بخاطر همین اشتباهات کوچک، حواشی زیادی ایجاد می شود، مراسم را تحت الشعاع قرارداد.

در سوی دیگر و در آئین افتتاحیه مراسم، روابط عمومی شورای مرکزی سازمان بدون توجه به کانال تلگرامی اجلاس، نام استاندار آذربایجان غربی را به شکلی عجیب نگارش کرد و مسئولین استانی نیز برای ویرایش این اشتباه، حرکتی از خود صورت ندادند.

در روز پایانی و در یکی از مهمترین جلسات برای تایید بودجه حضور کمتر از ۵۰ درصد اعضا، اتفاقی عجیب بود طوری که اعضا رغبتی برای مشارکت در مهم ترین بخش اجلاس از خود نشان ندادند.
آنطور که بنظر می آمد، بسیاری از اعضا بجای حضور در این جلسه مهم، مشغول گشت و گذار و یا استراحت بودند که این اتفاق، بزرگترین نهاد خصوصی کشور با بیش از صدها هزار عضو به چالش جدی افول سازمان مواجه می کند.

بهرحال از چندروز قبل از آغاز مراسم با توجه به هماهنگی های معمول که باید بین تیم آماده سازی مراسم، میزبان و تیم های حفاظت صورت می گرفت، ناهماهنگی به شکل عجیبی موج می زد طوری که دود این ناهماهنگی در نهایت به چشم خبرنگارانی که قراربود مراسم را به شکل آبرومندانه ای پوشش دهند رفت، حتی بعد از حل و فصل نصفه و نیمه این مشکل، شاهد کمترین توجه از سوی میزبان به خبرنگاران بودیم طوری که امکان پوشش مراسم را به شکل مناسب از خبرنگاران صلب کرد.

از طرفی عدم حضور مدیران قبلی نظام مهندسی آذربایجان غربی که جزو مدعوین ویژه مراسم بود و همچنین عدم حضور میهمانان ویژه کشوری چون اکبر ترکان که یکی از ۳ نفر مورد تجلیل مراسم بود نشان داد که همچنان در برگزاری چنین مراسماتی نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید هماهنگی لازم را داشته باشیم.

بهرحال بعد از پایان این اجلاس ۱+۲ روزه، انتقاداتی از نحوه هماهنگی در برخی برنامه های اجلاس و همچنین هزینه کرد میلیاردی و بدون خروجی از سوی میهمانان بوضوح شنید.

انتقادات از نحوه برگزاری مراسم حتی در روزنامه اقتصادی آسیا نیز بازتاب داشت.
این روزنامه از نحوه هزینه کرد میلیاردی، بی نتیجه بودن اجلاس ها و تبدیل شدن اجلاس ها به اردوهای تفریحی انتقاد کرده ودر پایان مطلبش با جمله "سازمان نظام مهندسی ساختمان به خاطر همه ظلم هایی که به تو روا شده، ما مهندسان شرمنده ایم... سازمان نظام مهندسی ساختمان به خاطر تمام بهره برداری های یک سویه ای که از تو شده، ما مهندسان شرمنده ایم...سازمان نظام مهندسی ساختمان، به خاطر مدیریت مصلحت اندیشانه و منفعلانه ی بر تو، ما مهندسان شرمنده ایم..."" آن را به پایان رسانده است.

48

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه

به گفته‌ فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی و دادستان مرکز استان عوامل نزاع و درگیری شب گذشته پل قویون ارومیه شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، شب گذشته تصاویری از درگیری عده‌ای از جوانان قمه و چماق به دست در پل قویون ارومیه به‌طور وسیع و گسترده در فضای مجازی منتشر و موجب برهم زدن آرامش شهروندان ارومیه‌ای شد، چرا که این درگیری و شیوه راهبندان این افراد در یکی از اصلی‌ترین و پرترددترین محورهای ارتباطی درون شهری ارومیه رخ داده بود.

در همین راستا سردار رحیم جهانبخش اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری امشب در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و قطعاً اجازه جولان به مخلان امنیت عمومی را نمی‌دهیم.

در همین راستا حسین مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی از شناسایی و دستگیری عاملان نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه خبر داد.

وی افزود: در پی وقوع نزاع و درگیری افرادی در خیابان منتهی به پل قویون ارومیه که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بودند، موضوع به طور ویژه در دستور کار دادستانی مرکز استان آذربایجان غربی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان‌غربی گفت: با اشراف اطلاعاتی، بررسی‌های همه جانبه و تحقیقات همه دستگاه‌های امنیتی، این افراد را که با یکدیگر درگیر شده بودند، شناسایی و مشخص شد که از اراذل و اوباش سطح‌دار هستند.

مجیدی ادامه داد: پس از بررسی و پیگیری‌های مجدانه انتظامی و قضائی و تلاش‌های پلیس امنیت و همراهی دستگاه قضائی عوامل شرارت که ٧ نفر بودند، ۴ نفر از آن‌ها در شهرستان‌های همجوار دستگیر و ٣ نفر دیگر نیز شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دستگیر و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

کد خبر 748036

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • خدمت به خانواده شهدا جزو وظایف اصلی مسوولان است