Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-02@15:21:09 GMT

رنج غیر ضروری مردم یمن و غفلت جامعه جهانی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۳۳۰۲۹

رویداد۲۴-دربحبوحه شیوع سریع و هشدار دهنده وبا در یمن، رئیس کمیتۀ بین­‌المللی صلیب سرخ برای بازدید میدانی از شرایط انسانی و بررسی عملیات بشر دوستانه این کمیته امروز وارد یمن شد.کارشناسان کمیتۀ بین­‌المللی صلیب سرخ پیش‌بینی می‌کنند که شمار موارد مشکوک به وبا تا پایان سال ۲۰۱۷ به دو برابر رقم فعلی و به ۶۰۰ هزار نفر برسد، یعنی ۱ نفر از هر ۴۵ یمنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درطی این سفر۵ روزه، رئیس کمیتۀ بین­المللی صلیب سرخ از شهرهای عدن، تعز و صنعا بازدید خواهد نمود و با کارکنان درمانی که در حال مبارزه با این بیماری مهلک هستند ملاقات خواهد داشت.

پیش از آغاز این سفر، پیتر مائورر، رئیس صلیب سرخ جهانی اظهار داشت: تراژدی اصلی این است که شیوع وبا در یمن یک فاجعه بشردوستانه ایجاد شده توسط بشر و قابل پیشگیری است. شیوع بیماری، پیامد مستقیم یک درگیری است که زیرساخت­های غیرنظامی را تخریب کرده و کل نظام درمانی را به زانو درآورده است. این رنج غیر ضروری باعث خشم انسان می­‌شود. در حالیکه جهان در خواب است، اوضاع یمن به سمت وخامت بیشتر پیش می­‌رود.

تخریب شبکه فاضلاب و تصفیه­‌خانه­‌های آب در سراسر یمن موجب گسترش سریع وبا شده است. در حالیکه کمتر از ۴۵% تأسیسات درمانی یمن بصورت کامل فعالند، نظام درمانی این کشور توان کمک به تمامی نیازمندان را ندارد. این به معنای عدم امکان مداوای دیگر بیماری­ها مانند مالاریا و یا تب دانگ است که نهایتا منجر به افزایش تلفات انسانی خواهد شد.

پیتر مائورر گفت: می­‌توان آمار تلفات را کاهش داد. بدین منظور، لازم است که طرف­های درگیر محدودیت­ها را کمتر کنند و امکان ورود دارو، غذا و منابع حیاتی را فراهم کرده و در نحوه هدایت جنگ از خود خویشتنداری نشان دهند.

درطی این سفر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با افراد و مقاماتی از تمامی طرف­های این درگیری ملاقات نموده و در رابطه با شرایط بشردوستانه بحث خواهد نمود.

با توجه به اینکه هر هفته دست کم ۱۰ خانواده یمنی به دفاتر صلیب سرخ جهانی مراجعه می­‌کنند تا مفقود شدن یکی از عزیزان خود را گزارش دهند، رئیس صلیب سرخ جهانی همچنین از طرف­های درگیری دریمن خواهد خواست که دسترسی بدون قید و شرط و فوری این سازمان به زندانیان را برای مقاصد بشردوستانه ممکن سازند.

بیش از ۳ میلیون نفر از آغاز درگیری از خانه­‌های خود گریخته‌اند و بیش از ۲۰ میلیون نفر هم در سراسر یمن نیازمند کمک­های بشردوستانه هستند. هم اکنون کمیتۀ بین­‌المللی صلیب سرخ کمک­های بشردوستانۀ اضطراری خود را برای دست کم ۴ میلیون نفر از اهالی صنعا، صعده، عدن، تعز، حدیده و دیگر استان­های یمن فراهم می‌کند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان در مراسم تجلیل از ورزشکاران و مقام‌آوران بین‌المللی، کشوری و منطقه در رقابت‌های قهرمانی گفت: آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها مهم و ضروری است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته فرهنگی اصفهان بیش از ۲۰ عنوان برنامه در این منطقه پیش‌بینی و اجرا شد که یکی از مهم‌ترین و پرشورترین این برنامه‌ها آئین تجلیل از مقام آوران ورزشی منطقه بود.

وی افزود: در ویژه برنامه آئین تجلیل از مقام آوران ورزشی ۱۰۶ نفر از شهروندان در رده بین‌المللی و کشوری، همچنین از ۱۱۰ نفر از ورزشکاران در رده‌بندی منطقه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی تجلیل شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها مهم و ضروری است، تصریح کرد: در ورزش باید تعهد داشته باشیم تا در راستای همگانی کردن ورزش موفق باشیم و در پی آن سلامت جامعه نیز بهبود ببخشیم.

قاضی‌عسگر ادامه داد: برای برون رفت از بیماری‌های ناشی از کم‌تحرکی در جامعه باید در ترویج ورزش همگانی تلاش مضاعف داشته باشیم، زیرا ورزش در سلامت جامعه نقش اساسی دارد و برای ورزش همگانی باید به‌صورت جامع و درست اقدام کنیم.

وی نقش شهرداری در توسعه ورزش را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در همه جای دنیا ورزش بدون حضور این نهاد ابتر است؛ هرگاه برنامه‌های ورزشی با شهرداری‌ها عجین باشد، اتفاقات خوبی برای ورزش شهر رقم خواهد خورد.

کد خبر 750149

دیگر خبرها

  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • حاکمیت باید کارگران را با حقوق خود آشنا کند
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است