Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان از برگزاری جشنواره منطقه ۳ غذا به میزبانی همدان خبر داد و گفت: در این جشنواره شرکت کنندگان ۴ استان همدان، ایلام، کرمانشاه و کردستان بایکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی خاکسار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره بزرگ غذا 18 تا 20 مردادماه جاری با حضور شرکت‌کنندگانی از 4 استان کشور به مدت سه روز از ساعت 17 تا 23 در باغ نظری همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش نمایشگاهی و مسابقه‌ای برگزار می‌شود بیان کرد: این جشنواره در سه بخش مسابقه بهترین غذا، بهترین محل عرضه و بهترین آشپز برگزار می‌شود که در این بخش سه پیش‌غذا، سه دسر و سه نوشیدنی توسط داوران انتخاب می‌شود.

خاکسار عنوان کرد: در بخش نمایشگاهی جشنواره 40 غرفه پیش‌بینی شده و به هر استان 10 غرفه اختصاص داده می‌شود که بخشی از غرفه‌ها برای ارائه برنامه‌های آیینی و بخشی از برنامه برای نشست‌های تخصصی و علمی در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه سه داور ملی و داوران هر استان در این جشنواره حضور دارند گفت: داوران چهار بخش پیش‌غذا، غذا، دسر و نوشیدنی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند.

خاکسار با بیان اینکه نخستین مرحله جشنواره غذا در کرمانشاه برگزار شد که برند‌های برتر شرکت‌های غذایی، هتل‌ها، رستوران‌ها و بخش خصوصی در آن شرکت کردند اظهار داشت: پس از حضور متقاضیان در جشنواره داخلی استان‌ها، برترین‌های هر استان در جشنواره داخلی به جشنواره منطقه‌ای راه می‌یابند.

وی بیان کرد:«سفره غذایی ـ فرهنگ گردشگری» عنوان این دوره از جشنواره نامگذاری شده و با توجه به اینکه هر منطقه زا کشور عزیز ما آداب و رسوم و شیوه پخت متفاوتی دارند شرکت‌کنندگان در این جشنواره با آداب و رسوم هم آشنا شده و طعم‌های مختلف مناطق غرب کشور را می‍‌‌چشند.

معاون گردشگری استان هدف از برگزاری جشنواره غذا را معرفی برندها و فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سنتی به علت غنی بودن ارزش غذایی، ایجاد فرصت بروز و ظهور استعدادهای طبخ غذا و ارتقای رفاه و توسعه در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

R41405/P4001/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان

سیدمسعود حسینی در آغاز عملیات ساخت پیاده‌راه باباطاهر همدان گفت: بر اساس بازخورد‌هایی که از انجام طرح هاب پیاده‌راه‌سازی قبلی داشتیم ارزیابی تاثیرات اجتماعی آن را در اجرای طرح پیاده‌راه باباطاهر آغاز کردیم.

او با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است، گفت: نظرات کسبه، ساکنان و بهره‌برداران این خیابان مورد توجه قرار می‌گیرد و سایر طرح‌ها نیز پس از انجام این طرح با این روند اجرا می‌شود.

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند، گفت: امسال با اقداماتی که شهرداری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و بودجه عمرانی که در این حوزه مصوب شده، شهر برای حضور گردشگران زیبا می‌شود.

حسینی با اشاره به آغاز جداره‌سازی در میدان امام خمینی (ره)، خیابان بوعلی و اکباتان گفت: هدف ما توسعه گردشگری در شهر همدان است و امیدواریم آنچه نیاز شهر همدان بوده در این زمینه اجرایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز