Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - از چندين دانشگاه اروپايي جهت ادامه تحصيل و فعاليت پژوهشي نامه دعوت دريافت کرد. اما اين دانشمند وطن‌دوست، به‌رغم همه اين فرصت‌ها به واسطه عشق به اين آب و خاک و روحيات خاص خود که هميشه خود را نمونه يک ايراني عاشق وطن مي‌دانست، به همه آنها نه گفت.

به گزارش خبرنگار گروه سياسي خبرگزاري ميزان، امروز يکم مرداد مصادف است با ششمين سالگرد شهادت شهيد راه علمي کشور «داريوش رضايي‌نژاد»؛ شهيدي که در سي و چهار سالگي توسط عوامل مزدور به شهادت رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهيد داريوش رضايي‌نژاد متولد 20 بهمن 1356 در شهرستان آبدانان از شهرستان‌هاي استان ايلام بود؛ او از همان دوران کودکي در سخن گفتن و اعمالي که انجام مي‌داد، نبوغ خود را به نزديکان و اطرافيانش نشان داد؛ وي به دليل آنکه جُثه ظريف و کوچک‌تري نسبت به هم‌سن و سالانش داشت همراه با متولدين 1357 وارد مدرسه شد؛ شهيد رضايي‌نژاد کلاس سوم ابتدايي را در تابستان گذراند و در تمام سال‌هاي دوره ابتدايي شاگرد اول و نماينده کلاس بود.
شهيد رضايي‌نژاد در دوره راهنمايي با توجه به ظرفيت هوشي بسيار بالايي که داشت، مقطع دوم را نيز در تابستان گذراند و با توجه به اين سرعت بالا در کسب مدارج علمي توانست پيش از همکلاسي‌هاي خود دوره متوسطه را به پايان برساند و در تيرماه 1373 ديپلم خود را در رشته رياضي دريافت کند؛ او در همان مقطع زماني چندين بار در مسابقات علمي استان ايلام مقام اول را کسب کرد.
شهيد رضايي‌نژاد در مهر ماه 1373 در گرايش قدرت رشته مهندسي برق در دانشگاه پذيرفته شد؛ او با وجود پذيرش در بسياري از رشته‌هاي مهندسي در دانشگاه‌هاي معتبر تهران، اصفهان و شيراز، بنابر انتخاب خود وارد دانشگاه صنعتي مالک‌اشتر اصفهان شد.
او با وجود نبوغ ذاتي در امور کارگاهي و آزمايشگاهي که از ويژگي‌هاي تمامي نوابغ و مخترعان است، در تحصيل و پذيرش و اجراي آکادميک نيز بسيار منظم و کوشا بود؛ به نحوي که ضمن فراگيري و کسب تجربه در رشته خود، در زمينه استفاده از رايانه و علوم کامپيوتري نيز توانايي‌هاي بسياري را از خود نشان مي‌داد؛ سرانجام وي در مدت هفت ترم و با رتبه اول به عنوان دانشجوي برتر دانشگاه فارغ‌التحصيل شد.
شهيد رضايي‌نژاد به محض فارغ التحصيلي به عنوان پژوهشگر در مراکز مهم تحقيقاتي و علمي کشور مشغول به کار شد؛ او در همان نخستين سال شروع به کار، در آزمون کارشناسي ارشد سال 1378 در رشته مهندسي برق، گرايش قدرت، در دانشگاه دولتي اروميه پذيرفته و مشغول به ادامه تحصيل در دوره کارشناسي ارشد شد. وي در تير ماه سال 1379 ازدواج کرد و صاحب يک فرزند دختر به اسم آرميتا شد.
شهيد رضايي‌نژاد در طول خدمت پربار خود، چندين مقاله برتر را در حوزه تخصصي خود نگارش و بسياري از طرح‌هاي تحقيقاتي را رهبري و اجرا کرد؛ او مسئول اجراي بسياري از طرح‌هاي تحقيقاتي در دانشگاه‌هاي تهران، شهيد بهشتي و خواجه نصيرالدين طوسي بود.
او در پي همين فعاليت‌هاي علمي، از چندين دانشگاه اروپايي جهت ادامه تحصيل و فعاليت پژوهشي نامه دعوت دريافت کرد. اما اين دانشمند وطن‌دوست، به‌رغم همه اين فرصت‌ها به واسطه عشق به اين آب وخاک و روحيات خاص خود که هميشه خود را نمونه يک ايراني وطن دوست مي دانست، به همه آنها نه گفت.
شهيد رضايي‌نژاد در سال 1390 با قبولي در تمام مراحل آزمون دکترا در دانشگاه خواجه نصرالدين طوسي پذيرفته شد اما فرصت به پايان رساندن اين مقطع تحصيلي مهيا نشد و در تاريخ 1 مرداد سال 1390 در مقابل ديدگان همسر و فرزند خود در خودروي شخصي‌اش، توسط عوامل مزدور وابسته به سرويس‌هاي جاسوسي به شهادت رسيد.
حجت‌الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات دولت دهم، در روز اولين سالگرد شهادت شهيد رضايي‌نژاد، از دستگيري بيش از 30 نفر در پرونده شهادت اين شهيد راه علمي کشور خبر داد و گفت: دو شبکه تروريستي در داخل کشور با همراهي و طراحي سرويس‌هاي جاسوسي دنيا و منطقه، اقدامات خود را انجام دادند.
تعابير رهبر انقلاب
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در دو مقطع زماني در سال‌هاي 90 و 93 جملاتي را در رابطه با «شجاعت» و «کار بسيجي‌وار» اين شهيد علمي کشور بيان کردند؛ معظم‌له در 14 بهمن 1390 فرمودند «شهيد عزيز اخير ما، مصطفي احمدي روشن، شهيدي که شهادتش دل ما را سوزاند، يا آن شهيد جوان قبلي، شهيد رضايي‌نژاد؛ اين‌ها دو تا جوان، دانشمند، سي و دو سه ساله بودند؛ امام را درک نکردند، جنگ را درک نکردند، دوران انقلاب را درک نکردند، اما اين‌جور با شجاعت، با شهامت درس مي‌خوانند، تحصيلات مي‌کنند، مقامات عالي را طي مي‌کنند؛ مي‌دانند و مي‌فهمند هم که مورد تهديدند، اما مي‌روند.»
ايشان در ششم آذر سال 93 نيز گفتند «شهيد رضايى‌نژاد، على‌محمّدى، احمدى روشن، اين‌ها نخبگانى بودند در وادى علم و تحقيق که بسيجى‌وار کار کردند.»
انتهاي پيام/



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهدی روحانی‌نژاد معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری در این مراسم گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال اجرا است و همه مجوزهای لازم با توجه به سندهای بالا دستی گرفته شده و مجلس شورای اسلامی هم چند مصوبه در این زمینه داشته است.

روحانی‌نژاد افزود: از ابتدای دولت سیزدهم انجام کارهای مقدماتی در این زمینه آغاز شده و اپراتورهایی که علاقه‌مند به مشارکت در اجرای این طرح بودند، آمادگی خود را اعلام کرده و مجوز اجرای پروژه در شهرهای مختلف را دریافت کردند.

به گفته وی براساس قانون بودجه امسال شهرداری‌ها پس از دریافت درخواست اپراتور مورد نظر بایستی ظرف ۱۵ روز برای صدور مجوز حفاری در معابر شهری اقدام کنند.

روحانی نژاد همچنین تصریح کرد: در هر شهری که مجوز برای حفاری صادر شود، اپراتور متعهد باید پوشش فیبر نوری را برای تمامی جمعیت شهر فراهم نماید و نمی تواند فقط به نقاط برخوردار شهر تمرکز کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در این زمینه عقب ماندگی در مقایسه با کشورهای منطقه داریم، باید با همکاری همه دستگاه‌های مربوط زمینه تسریع در انجام آن در شهرهای کشور فراهم شود.

روحانی نژاد افزود علیرغم شروع با تاخیر این پروژه ملی در استان خراسان جنوبی ولیکن در صورت همکاری تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداریها و باتوجه به توان اپراتورهای منتخب برای استان، این امکان وجود دارد که مراسم اتمام پوشش برای کل استان خیلی زودتر از استان های دیگر برگزار شود.

محمد جواد قتاعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۳۵۳ روستای بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی افزود: سعی ما در استان این است تا علاوه بر مرکز استان در سایر شهرستان‌ها هم این طرح سریع‌تر اجرایی شود و مردم از آن بهره‌مند شوند.

مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی نیز گفت: براساس این تفاهم‌نامه شبکه فیبر نوری به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر شامل خیابان‌های اصلی، فرعی و کوچه‌ها اجرا و بستر اتصال ۶۵ هزار پورت برای استفاده مشترکین خانگی و تجاری در بیرجند فراهم می شود.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری پیش نیاز هر شهر هوشمند است، گفت: این طرح امکان استفاده شهروندان از اینترنت پرسرعت خانگی و فناوری‌های نوین، ارتقای کیفیت عملکرد و کاهش هزینه‌ها و مصرف بهینه منابع را فراهم می‌کند و ارزش سرمایه گذاری این طرح در بیرجند، حدود هزار میلیارد ریال است.

مهدی بهترین، شهردار بیرجند نیز در این مراسم تاکید کرد: تمام توان خود را در راستای ارایه خدمات ارتباطی مطلوب به شهروندان بکار گرفته ایم.

کد خبر 6092991 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس