Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@16:43:09 GMT

خیران به سمت ساخت مدارس بزرگ در کشور هدایت شوند

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۱۳۴۵۲۶

خیران به سمت ساخت مدارس بزرگ در کشور هدایت شوند

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خیران باید برای مدرسه آینده کشور مدرسه‌سازی کنند، گفت: با توجه به اسناد تحول بنیادین آموزش و پرورش، خیران به سمت ساخت مدارس بزرگ و متوسط در کشور هدایت شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی نوید ادهم عصر امروز در جلسه هم اندیشی مجمع خیران مدرسه‌ساز مازندران اظهار داشت: حضور در جمع خیران امیدبخش و انرژی آور بوده چرا که این افراد نقشی موثر در ساختار تعلیم و تربیت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در ایران سابقه چند هزار ساله داشته و نهاد تعلیم و تربیت همواره توسط مردم اداره و دولت‌ها کمترین نقش را در این زمینه داشتند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش این نهاد باید علیرغم حوزه و ساخت و تجهیز در اداره مدارس نیز توسط اولیا و مردم مدیریت شود، تصریح کرد: استراتژی نظام بر مشارکت‌پذیر کردن مردم در حوزه تعلیم و تربیت بنا شده است.

نوید ادهم با بیان اینکه ایجاد مدارس هیئت امنایی برای مشارکت بیشتر خیران در اداره مدارس تجربه موفقی بوده است، افزود: آئین نامه مشارکت خیران برای مدیریت آنان در امورات مدارس نیز به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و بزودی اجرایی می‌شود.

این مسئول وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه مدارس دولتی نیز به مثابه مدارس هیئت امنایی با مشارکت خیران، نوسازی و بروز رسانی می‌شوند، گفت: با تصویب این آئین نامه خیران در ساخت و مدیریت مدرسه به صورت توامان نقش دارند.

نوید ادهم با بیان اینکه مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش به لحاظ اجرایی حکم قانونی دارد، گفت: هر پیشنهادی که در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش باشد در این شورا بحث و بررسی می‌شود.

وی با اعلام اینکه به تجربه و اندیشه خیران نیاز داریم و حضور خیران در اداره مدارس باعث می‌شود تا دانش آموز از منش خیر و اقدام نیکوی او الگوگیری کند، افزود: به دنبال ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه خیران برای آموزش و پرورش دیروز مدرسه نسازند، گفت: آنان باید متناسب با ویژگی‌های آموزش و پرورش فردا اقدام به مدرسه‌سازی کنند.

وی‌ تصریح کرد: ساخت مدارس بزرگ‌ در شهرها نیاز اصلی آموزش و پرورش در آینده بوده که خیران به این موضوع باید توجه جدی کنند.

نوید ادهم با بیان اینکه هم‌اکنون 46 هزار مدرسه از 106 هزار مدرسه موجود کشور دارای کلاس زیر 50 نفر هستند، افزود: خیران را به سمت احداث مدارس بزرگ و متوسط در آینده سوق دهیم.

وی با اشاره به تعداد مدارس تخریبی موجود در استان، تصریح کرد: این تعداد مدارس تخریبی برازنده استان عالم پرور مازندران نبوده و باید خیران در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۴۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد