Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: قوانین مرتبط با معلولان در کشور نیازمند بازنگری و اتخاذ رویکرد حمایتی بیشتر است تا حتی الامکان مشکلات این قشر از جامعه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در جلسه با مدیرکل و معاونان اداره کل بهزیستی استان مرکزی در اراک اظهار داشت: بهزیستی مجموعه ای است که کارمندان آن با قشری که در جامعه آسیب های جسمی و روحی دیده اند سر و کار دارند و به همین دلیل ممکن است مشکلات و سختی هایی برای پرسنل این بخش ایجاد کند و از شادابی و نشاط لازم در محیط کاری برخوردار نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان کرد: حوزه کاری بهزیستی بسیار متنوع و گسترده است و می توان گفت مسائل و مشکلات اجتماعی بسیاری را تحت پوشش قرار می دهد و با آن درگیر است.

کریمی بیان کرد: علی رغم اقدام برای پیشگیری از معلولیت، بر اساس آمار متاسفانه آمار معلولیت ها در کشورمان بالا است و رسیدگی به این جمعیت کار بسیار سختی است.

وی تصریح کرد: بهزیستی علاوه بر معلولان، کودکان و زنان بی سرپرست و بدسرپرست را نیز باید مدیریت کند که یکی از وظایف مهم این اداره است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: معلولان نباید احساس طرد شدگی از جامعه داشته باشند و کمک های بهزیستی به این افراد به آن ها بها می دهد، رشد پیدا می کنند، آموزش و تحصیلات می بینند و امید خواهند داشت، در نهایت جامعه از این طریق بهبود پیدا می کند.

کریمی اظهار داشت: در حوزه بهزیستی نیازمند قوانین و مقرراتی هستیم که بتوانیم از معلولان حمایت و پشتیبانی کنیم، مثل اختصاص دادن اشتغال و استخدام به این افراد و باید این پیشنهادها در حوزه قوانین و مقررات را در مجلس دنبال کنیم.

وی افزود: سلامت روح و روان انسان ها در جامعه امری ضروری است و نباید صرفا مسائل جسمی برای ما در اولویت باشد، تغذیه روح و روان انسان در کنار جسم از اهمیت به سزایی برخوردار است و سلامت روح و روان معلولان نیز بسیار مهم است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس خاطرنشان ساخت: مراجعان و متقاضیان بهزیستی در شهر اراک بسیار زیاد هستند که خدمات ارائه شده از سوی این سازمان به آن ها قابل تقدیر است.

کریمی گفت: حوزه بهزیستی حوزه ای است که به مسائل اجتماعی می پردازد و از سال های گذشته نهادی مردمی محسوب می شود در حالی که وظایف اجتماعی به دیگر سازمان ها نیز مربوط می شود.

وی تشریح کرد: این نوع خدمات فارغ از رویکردهای سیاسی دولت ها امری ماندگار است و چنین نهادی رویکرد مردمی، اجتماعی و حمایتی صرف دارد و به همین دلیل نوع خدمات این مراکز فارغ از مباحث سیاسی بوده و بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد: بهزیستی بنا به اعتماد مردم به این نهاد و نوع فعالیت های آن می تواند محل خوبی برای جلب و جذب کمک های مردم چه خُرد و چه عمده باشد، پس بهزیستی باید از ظرفیت های مردمی برای ارائه خدمات بیشتر به مددجویان حداکثر استفاده را داشته باشند.

کریمی ادامه داد: تفاوت قضاوتی که مردم بین کمیته امداد و بهزیستی دارند این است که مردم کمیته امداد را مردمی تر و بهزیستی را دولتی تر تشخیص می دهند و این در حالی است که حجم کمک های دریافتی کمیته امداد از دولت بسیار گسترده تر از بهزیستی است.

وی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اداره امور مددجویان از مواردی است که بهزیستی باید به سوی آن حرکت کند و صرفا نباید برای هزینه های سنگین این نهاد منتظر مساعدت و بودجه دولت بماند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، احمد نادری در نشست علنی (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در زمان برگزاری کنکور سراسری در روز‌های گذشته وقوع سیل در حاجی آباد زیرکوه خراسان جنوبی موجب تخریب جاده شده بود به طوری که عبور از این مسیر امکان‌پذیر نبوده است به همین دلیل نزدیک به ۶۰ دانش آموزی که یک سال تمام برای کنکور سراسری زحمت کشیده بودند امکان دسترسی به حوزه امتحانی نداشتند و از آزمون سراسری جا ماندند.
 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: فرماندار شهرستان باید نسبت به تخریب‌های ناشی از سیل گزارش کاملی به وزارت کشور و مجلس شورای اسلامی ارائه کند و سازمان سنجش نیز با نگاهی منصفانه و عادلانه به شرایط خاص دانش‌آموزان جامانده از کنکور رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان نماینده مردم خطاب به این فرزندان مظلوم در این واقعه عرض می‌کنم من احمد نادری تا زمانی که در این جایگاه هستم، صدای شما خواهم بود و از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای صدای شما بودن و پیگیر حقوق از دست رفته شما استفاده خواهم کرد.

نادری یادآور شد: با توجه به زمان برگزاری نوبت اول کنکور یعنی اردیبهشت ماه که هر ساله احتمال رگبار و بارندگی شدید در فصل بهار است باید دستگاه‌های امدادرسان از قبل پیش‌بینی‌های لازم را در این مناطق می‌داشتند. ضمن اینکه مناطق کوهستانی و صعب‌العبور خودشان باید حوزه امتحانی البته با تمهیدات لازم داشته باشند تا به مشکل قطع راه و دسترسی به حوزه امتحانی در شهر‌های مجاور دچار نشوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: باید این منطقه شامل سهمیه سیل‌زدگان شده و آزمون مجدد و مکتوب برای افرادی که به خاطر قطع راه و مسیر دسترسی به حوزه امتحانی موفق نشده‌اند خودشان را به محل آزمون سراسری برسانند برگزار شود تا حقی از هیچ دانش آموزی ضایع نشود.

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • پرسپولیس به توانایی فراموشی نیازمند است!
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد