Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اطفال و نوجوانان در دیوان عالی کشور،شورا نرخ طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها را تعیین می‌کند،و غیره از مهمترین و پر بازدیدترین بحث‌های روز یکشنبه(یکم مردادماه) در حوزه اجتماعی بود.

در ادامه مهمترین اخبار یکم مردادماه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان را مرور می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهری در استان هرمزگان/ بخش خصوصی تمایلی به بازیافت زباله نشان نمی‌دهد

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: اجرای طرح جامع مدیریت پسماند شهری در 80 درصد شهرهای استان هرمزگان آغاز شده است.

اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اطفال و نوجوانان در دیوان عالی کشور
دبیر مرجع ملی حقوق کودکان از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اطفال و نوجوانان در دیوان عالی کشور خبر داد.

شورا نرخ طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها را تعیین می‌کند/ عوارض سالیانه در مرحله نخست ثبت نام دریافت نمی‌شود
مدیر مرکز صدور آرم طرح ترافیک شهرداری تهران گفت: برای تعیین نرخ طرح ترافیک موتورسیکلت‌ها باید پیشنهادات به شورا ارایه شود و شورا در خصوص میزان آن تصمیم گیری خواهد کرد.

نقش آفرینی پررنگ زنان ایرانی در عرصه‌های ملی
رئیس جمعیت سازمان هلال احمر گفت: زنان ایرانی در عرصه‌های ملی از جمله بخش‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و غیره حضوری فعال و اثرگذار دارند.

روزنامه ایران مجرم شناخته شد
دبیر هئیت منصفه دادگاه مطبوعات گفت: روزنامه ایران به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.

افزایش مرخصی زایمان در گرو تأیید نهایی سازمان برنامه و بودجه
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه در جهت افزایش مرخصی زایمان زنان انجام شده است.

پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده همدستان بابک زنجانی برگزار می‌شود
پنجمین جلسه دادگاه 2 متهم پرونده نفتی فردا صبح در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار می شود.

پرواز های حج از ۹ مرداد ماه آغاز می شود / صدور بیش از 20 هزار ویزای حج برای زائران ایرانی
رئیس سازمان حج و زیارت گفت:بیش از 20 هزار ویزای حج برای زائران ایرانی صادر شده و پرواز های حجاج از 9 مرداد آغاز می شود.

هاشمی در شورای پنجم باقی می‌ماند/ هیچ شخصی از حضور در شورا انصراف نمی‌دهد
رئیس سنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس صلاحدید و میثاق نامه امضاء شده محسن هاشمی در لیست شورای پنجم باقی می‌ماند.

مهلت دادستانی به 13ساختمان نا ایمن درمنطقه11و12
رئیس کمیته عمران شورای شهر گفت:7 ساختمان بزرگ در منطقه 12 و 6 ساختمان بزرگ در منطقه 6 شناسایی شده‌، که از سوی دادستانی به آنها ابلاغ شده است.

۶۶ درصد از زکات پرداختی صرف فقرا شده است
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:طبق مصوبه شورای زکات، حداقل ۶۰ درصد زکات صرف تأمین نیازمندی های فقرا و ۴۰ درصد صرف امور عمرانی می شود.

برای حضور در شورای شهر قبا و ردا ندوختیم/ فرمانداری تهران بازشماری آرای صندوق ها را قبول نمی‌کند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتقدیم در پذیرش آرای انتخابات شورا سلیقه‌ای عمل شده، چرا که فرمانداری تهران درخواست ما را برای بازشماری 10 درصد از آرا قبول نمی‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود