Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازتبریز؛توحید ولی نژند پژوهشگر مرکز رشد شهید فراحی بسیج مراغه، این دستگاه را در مدت یک سال طراحی کرده و با هزینه ۱۵۰ میلیون ریال ساخته است.
این دستگاه قادر است انواع دیوار‌ها را در ارتفاع و عرض‌های متفاوت سیمان زنی و تگری پاشی کند.
پاشش یک نواخت سیمان و تگری روی دیوار، سرعت و دقت بالا و استفاده از مصالح کم از ویژگی‌های این دستگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مبتکر مراغه‌ای گفت: این دستگاه بدون استفاده از داربست و بدون دخالت کارگر، عمل سیمان زنی و تگری پاشی را با مکانیزم خاص و جدید کارتریج سیمان زنی انجام می‌دهد.
ولی نژند افزود: مکانیزم کارکرد این دستگاه مشابه پرینتر‌های جوهر افشان است.
وی با اشاره به نحوه عملکرد این سیستم اضافه کرد: عمل حرکت کارتریج در این دستگاه با مکانیسم خاص اسکاچ یوک و عمل پاشش سیمان ازهد کارتریج به کمک فشار باد کمپرسور انجام می‌شود.
طرح مبتکر مراغه‌ای به شماره ۷۷ هزار و ۷۸۹ در سازمان ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صعنتی ایران ثبت اختراع شده است.

انتهای پیام/خ

مکانیزم کارکرد این دستگاه مشابه پرینتر‌های جوهر افشان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با هدف خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان‌قیمت و قابل حمل برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی، حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت افزایش یافته است.

حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای ‌اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های مرتبط با علوم شناختی، از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در این مقوله بوده و تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزارها و دستگاه‌‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از سیاست‌های ستاد علوم شناختی محسوب می‌شود.

در همین راستا، ستاد توسعه علوم و فناوری‌‌های شناختی در سال گذشته حمایت از سرمایه­‌گذاری درباره طراحی و ساخت ابزارهای شناختی ارزان قیمت و قابل حمل (Handheld Devices) را برای استفاده عموم جامعه و در راستای ارتقای سلامت و کارکردهای شناختی در دستور کار قرار داد و از شرکت‌‌های فعال در حوزه شناختی، اساتید دانشگاه‌ها و سایر محققان حوزه علوم شناختی دعوت شد تا اطلاعات و جزئیات دستگاه‌هایی که توسط آنها  قابلیت ساخت دارد را به ستاد علوم شناختی ارسال کنند تا پس از تأیید، حمایت ستاد از فعالیت در حوزه مورد نظر انجام شود.

"زبان" از ابزارهای کمکی برای تشخیص برخی اختلالات شناختی است

در چارچوب این سیاست و فراخوان ستاد چندین شرکت آمادگی خود را برای طراحی و ساخت ابزارها و دستگاه‌های ارزان قیمت قابل‌حمل در زمینه‌های تحریک مغزی خانگی ( نوروفیدبک و بیوفیدبک)، دستگاه‌های پرتابل ثبت و پردازش سیگنال‌های مغزی 4  تا 16 کانال با هدف بکارگیری در BCI، سیستم غربالگری زودهنگام اوتیسم با استفاده از صدای گریه کودکان و نوزادان، دستگاه آنالیز گفت وگو، سامانه ارزیابی آمادگی تحصیلی کودکان پیش‌دبستانی و ابزار پوشیدنی جهت تشخیص حملات تشنج در بیماران مبتلا به صرع اعلام کردند.

این ابزارها و دستگاهی در زمینه درمان افسردگی، اضطراب، بی‌خوابی، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز،کاهش استرس، کاهش دردهای میگرنی، افزایش سیستم‌های توانبخشی، درمان اختلالات شناختی ـ رفتاری مبتنی بر گفت‌وگو، غربالگری، درمان افسردگی و اضطراب، تست ارزیابی آمادگی تحصیلی و  پیش‌بینی صرع کاربردهای درمانی دارد.

براساس اهداف و برنامه‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی درسال‌های اخیر بیش از 100 آزمایشگاه تحقیقاتی در مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در سطح کشور به ابزارهای شناختی ساخت ایران تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟