Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعه دو هفته پیش جرقه ای در انبار باروت اعتراض های فلسطینیان بود. پس از آنکه سه جوان فلسطینی در اعتراض به اشغالگری رژیم صهیونیستی چند نظامی اسرائیلی را در اطراف مسجد الاقصی کشتند، صهیونیست ها این رویداد را بهانه ای برای اعمال محدودیت های جدید علیه فلسطینیان ساختند.
در همان روز صهیونیست ها مانع از برپایی نمازجمعه در مسجد الاقصی شدند و در اقدامی بی سابقه اذان از این مسجد پخش نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آن نیز صهیونیست ها دروازه های الکترونیکی در ورودی مسجد الاقصی نصب کردند. هرچند مانع از ورود افراد کمتر از 50 سال به مسجد شدند.
این محدودیت ها باعث شد تا یک هفته بعد فلسطینیان در «جمعه خشم» به خیابان ها بریزند و در اعتراض به محدودیت های اخیر تظاهرات کنند. تظاهراتی که با سرکوب صهیونیست ها روبرو شد و سه فلسطینی به ضرب گلوله به شهادت رسیدند.
علاوه بر بیت المقدس شهرهای دیگر فلسطین و حتی کشورهای دیگر شاهد برپایی تظاهرات جمعه خشم بود.
تحولات جدید فضای فلسطین را وارد مرحله جدیدی کرده است و برخی معتقدند این تحولات می تواند نقطه شروعی برای اعتراض ها علیه صهیونیست ها باشد.
شیخ «عکرمه صبری» رئیس شورای عالی اسلامی و سخنران مسجد الاقصی در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که هیچ کس قادر به شکستن اراده مردم قدس نبوده و نیست و این مردم بر حق خود در رفتن به مسجد الاقصی بدون هرگونه قید و شرطی و بدون دخالت نیروهای رژیم صهیونیستی پافشار می کنند.
صبری گفت: ما بر موضع اصولی خود پافشاری می کنیم حتی اگر کسانی ما را در این مسیر تنها گذاشته و خوار کنند.
وی پیش بینی کرد که در صورت ادامه تجاوزگری های رژیم صهیونیستی، درگیری ها در اطراف مسجد الاقصی در مرحله آینده تشدید شود.
صبری از امت عربی و اسلامی خواست تا صفوف خود را در برابر رژیم صهیونیستی یکپارچه سازند و به تهدیدهایی که از جانب این رژیم متوجه مسجد الاقصی است توجه کنند.
«عباس زکی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز تاکید کرد که نباید خیال کرد که مردم فلسطین به این سادگی ها شکست خورده و عقب نشینی می کنند. این اتفاق در سایه ایمان و شجاعت و دلاوری مردم امکان پذیر نیست.
وی در گفت و گو با ایرنا افزود: اصرار اهالی قدس در مخالفت با تصمیم های اتخاذ شده از سوی رژیم صهیونیستی عجز و ناتوانی امت در لبیک گفتن به درخواست کمک مسجد الاقصی را جبران کرد.
زکی تصیح کرد: ما امروز نیاز مبرمی به تجدید نظر در محاسبات قبلی خود داریم تا با این کار، بر سر دیدگاهی جامع و یکپارچه به توافق برسیم و بتوانیم آرمان ملی مان را که هدف توطئه ها و دسیسه چینی های متعدد قرار گرفته نجات دهیم.
«مصطفی البرغوثی» نماینده پارلمان فلسطین نیز اتفاقات اخیر در شهر قدس را آغاز انتفاضه جدید و حقیقی دانست و تاکید کرد که ملت فلسطین اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی نقشه های خطرناک خود را به پیش ببرد.
البرغوثی پایان دادن به سیاست تبعیض آمیز رژیم صهیونیستی در حق گروه های سنی مختلف مردم برای حضور در مسجد الاقصی را که بر خلاف قوانین و عرف بین الملل است مهم دانست.
خاورم*387*390*2054
انتشاردهنده:محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سالیوان در مصاحبه خود که روز شنبه منتشر شد، پیشنهادات اخیر را مبنی بر اینکه در صورت امتناع رژیم صهیونیستی از دادن امتیاز به فلسطینیان، توافق دوجانبه بین دولت بایدن و عربستان بررسی خواهد شد، رد کرد.

اظهارات سالیوان در حالی مطرح شده است که دو روز پیش، خبرگزاری بلومبرگ از افزایش سرعت مذاکرات میان آمریکا و عربستان سعودی در دوره اخیر و نزدیک بودن دو کشور به دستیابی به یک «توافق امنیتی» خبر داده بود.

طبق گزارش فایننشال‌تایمز، پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) که هفت ماه از آن می‌گذرد، دولت بایدن به دنبال یک توافق سه‌جانبه برای ترغیب ریاض برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل بعنوان بخشی از طرح تضمین صلح پایدار در غرب آسیا بود.

دولت بایدن امیدوار است که از چشم‌انداز عادی‌سازی روابط ریاض و دیگر کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی برای متقاعد کردن تل‌آویو برای اعطای امتیازاتی به فلسطینیان بهره گیرد.

با این‌حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو به طور مکرر هرگونه اقدام به سوی راه‌حل دو کشوری برای درگیری‌های طولانی‌مدت بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها را رد کرده است.

سالیوان در مصاحبه خود تصریح کرد «چشم‌انداز یکپارچه در واقع، تفاهم دوجانبه بین ایالات متحده و عربستان سعودی همراه با عادی‌سازی (روابط) بین اسرائیل و عربستان سعودی به همراه اقدامات و گام‌های جدی از طرف مردم فلسطین است. همه اینها در کنار همدیگر است...نمی‌توانید یک بخش را از دیگری جدا کنید».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد «انتظار دارم که در ماههای پیش رو، چیزهای زیادی از رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های آمریکایی درباره مسیری که معتقدیم می‌تواند اسرائیل امن‌تر و منطقه‌ای آرام‌تر به وجود آورد، بشنوید».

سالیوان همچون دیگر مقام‌های آمریکایی به دفاع از مواضع رژیم صهیونیستی پرداخت گفت «تنها کاری که می‌توانیم کنیم این است..که هر تعداد از کشورهای منطقه را که می‌توانیم، وارد کنیم و در نهایت به حاکمیت اسرائیل بستگی دارد و صادقانه، در نهایت این مردم اسرائیل هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند این مسیر را انتخاب کنند یا خیر».

دولت بایدن و قبل از هفتم اکبر، در آستانه رسیدن به خواسته خود برای برقراری توافق بین ریاض و تل‌آویو بود که در نهایت منجر شد تا واشنگتن با یک توافق امنیتی و دفاعی با ریاض و حمایت از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز این کشور در قبال واگذاری یکسری امتیازات از سوی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان موافقت کند.

گرچه پس از جنگ غزه این فرایند متوقف شد اما واشنگتن و ریاض به مذاکرات درباره یک توافق احتمالی بعنوان بخشی از طرح‌های پساجنگی به منظور تضمین صلح در منطقه ادامه دادند.

با اینحال، ریاض به وضوح تصریح کرد که چنین توافقی مستلزم واگذاری امتیازات بیشتری از سوی اسرائیل به فلسطینیان است و تل‌آویو موظف است که گامهای غیرقابل بازگشتی به سوی تشکیل کشور فلسطین بردارد.

وزیر خارجه عربستان شاهزاده فیصل بن فرهان هفته گذشته گفته بود که ریاض و واشنگتن به توافق دوجانبه بسیار نزدیک شده‌اند اما «نیاز است که در حقیقت یک مسیری به سوی کشور فلسطین وجود داشته باشد که معتبر و غیرقابل بازگشت باشد».

کد خبر 849286 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عربستان ایالات متحده آمریکا رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • روز ۲۱۴ طوفان‌الاقصی| حملات سنگین اشغالگران به رفح
  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • «طوفان الاقصی» بزرگترین شکست نظامی را برای اسرائیل رقم زد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴