Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پرونده افزایش مرخصی زایمان در دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، شهیندخت مولاوردیدر مراسم امضای تفاهم‌ نامه همکاری میان جمعیت هلال‌احمر و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، افزود: در ارتباط با بیمه پایه اجتماعی برای زنان هنوز در کمیسیون اجتماعی دولت مباحث مطرح بوده و این طرح راه‌های طولانی را طی کرده است؛ هرچند زنان می‌ توانند اکنون بیمه خویش‌ فرما برای خود در نظر گرفته و تنها با پرداخت ماهیانه حدود ۱۸۰ هزار تومان بعد از ۱۰ تا ۱۵ سال از مستمری بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما خانه ‌داری هنوز شغل محسوب نمی ‌شود، اضافه کرد: موضوع زنان سرپرست خانواده و زنان بهبودیافته مورد توجه معاونت قرار گرفته و اقدامات زیادی در این راستا صورت گرفته است.
مولاوردی تصریح کرد: کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان در دستور کار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری قرار گرفته و به همین منظور اقدامات خوبی انجام شده است.

وی یکی از این اقدامات را ارزش‌گذاری کار خانگی زنان در پژوهش های انجام شده برشمرد و ادامه داد: نتایج این پژوهش ها بزودی منتشر می شود.

مولاوردی با بیان اینکه هلال‌احمر ظرفیت‌های بالایی در حوزه توانمندسازی زنان دارد، گفت: از همه گروه‌های داوطلب، زنان می‌ توانند نقش‌های مؤثری در موضوعاتی همچون مدیریت بحران داشته باشند.

وی تسکین آلام بشری و انجام فعالیت‌های بشردوستانه را از دیگر ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه زنان توصیف کرد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره پیگیری‌های انجام شده در این معاونت برای مرخصی زایمان، گفت: در زمینه مرخصی ۶ و ۹ ماهه روند فرسایشی طی شده که برخی از دستگاه‌ها در این زمینه تنها به مرخصی ۶ ماهه اکتفا کرده و مدت ۹ ماه را در نظر نمی‌گیرند.

به گفته وی، این موضوع فعلا در دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است و جلساتی هم برای رفع موانع اجرایی و بودجه‌ ای برگزار شده است.
مولاوردی با بیان اینکه اکنون منتظر نظر سازمان برنامه و بودجه ایم و راه‌هایی را به عنوان جایگزین اعلام کرده‌ ایم، ادامه داد: برای این منظور با سازمان های امور استخدامی، ‌تأمین اجتماعی، برنامه و بودجه جلسات متعددی برگزار شده است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری

روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به شدت نگران و آشفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

از سوی دیگر روزنامه تایمز انگلیس نیز اعلام کرد که احتمالا دیوان بین‌المللی دادگستری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل اتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشت که ممکن است حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده است که تصمیم‌های دیوان لاهه بر تصمیم‌های رژیم صهیونیستی تاثیری نخواهد گذاشت، اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران