Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شايد برخي از پي سي گيمرها علاقه داشتند باشند به جاي ماوس و کيبورد، از کنترلر براي بازي کردن استفاده کنند. لازم به ذکر نيست که ماوس و کيبورد در بازي هاي شوتر و استراتژي بهتر جواب مي دهد، اما بهتر است براي بازي هاي سبک مبارزه اي، رانندگي و هک ان اسلش از کنترلر استفاده شود.
اگر دنبال يک کنترلر خوب هستيد، دسته دوال شاک 4 پلي استيشن 4 مي تواند انتخاب مناسبي براي شما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طراحي جايگاه دکمه ها و تعداد آن، هيچ فرق خاصي با ديگر کنترلرهاي مخصوص پي سي ندارد و حتي مي توانيد از پد لمسي آن به عنوان ماوس استفاده کنيد.
تنها مشکلي که وجود دارد اين است که در صورت وصل شدن به پي سي، از جک صوتي آن پشتيباني نمي شود و هدفون خود را بايد مستقيماً به کامپيوتر وصل کنيد.

شما براي استفاده از دسته دوال شاک 4 حتي نيازي به کنسول پلي استيشن 4 نداريد. تمام چيزهايي که به آن نياز داريد يک دسته، کامپيوتر با سيستم عامل ويندوز و يک کابل يو اس بي است. قبلاً براي استفاده از دوال شاک 4 نياز به يک سري نرم افزارهاي خاص داشتيد اما شرکت سوني کار را براي کاربران راحت کرده و ديگر نيازي به اضافه کاري نيست.
حتي مي توان دوال شاک 4 را با استفاده از وايرلس و از طريق بلوتوث به پي سي وصل کرد. براي اينکار بايد کامپيوتري که از بلوتوث پشتيباني کند (همانند بسياري از لپ تاب ها) و يا دانگل مخصوص دوال شاک 4، که همانند يو اس بي به کامپيوتر متصل مي شود، استفاده کنيد. با وجود آنکه شرکت سوني دانگل مخصوص خود را وارد بازار کرده، اما شما مي توانيد هر آداپتور بلوتوثي که از بلوتوث 2 پشتيباني مي کند را براي اينکار انتخاب کنيد.
چگونه از دسته پلي استيشن 4 براي بازي کردن روي استيم استفاده کنيم؟استيم، محبوب ترين فروشگاه و اجرا کننده بازي حال حاضر، بروزرساني جديدي منتشر کرده که به راحتي  دسته پلي استيشن 4 با کامپيوتر خود هماهنگ مي شود.
اين پشتيباني از دسته در فاز بتا قرار دارد، اما هنوز کار را براي شما آسان تر مي کند. قابليت «Big Picture Mode» در استيم، که بازي هاي پي سي را با تلويزيون شما همگام سازي مي کند، نيز با دسته پلي استيشن 4 سازگاري دارد و ديگر بازي ها در بخش تنظيمات، دکمه هاي دوال شاک 4 را به شما نشان مي دهند.
براي استفاده از کنترلر پلي استيشن 4 روي استيم، ابتدا نرم افزار را باز کرده و آخرين بروزرساني منتشر شده را روي پي سي خود نصب کنيد. بعد از آن، يا با کابل يو اس بي دوال شاک 4 را به پي سي متصل کنيد يا از قابليت بلوتوث بهره ببريد.
اگر از استيم براي اجرا کردن بازي ها استفاده نمي کنيد، مطلب پايين را بخوانيد.
چگونه از دسته پلي استيشن 4 براي بازي کردن روي پي سي استفاده کنيم؟
1. نرم افزار DS4Windows را دانلود کنيدبا آنکه بهره مندي از دوال شاک 4 براي کامپيوترهاي خانگي بسيار آسان است، اما در صورت عدم استفاده از استيم بايد يک سري مراحل ساده را طي کنيد. يک نرم افزار جداگانه براي اينکار نياز داريد که کار را برايتان انجام مي دهد.
اين نرم افزار که DS4Windows نام دارد، وصل شدن کنترلر پلي استيشن 4 به کامپيوترتان را به شدت آسان مي کند. در واقع، با فعال شدن اين نرم افزار پي سي شما خيال مي کند که دسته ايکس باکس 360 به دستگاه متصل شده، که از ويندوز پشتيباني مي کند.
براي دانلود اين نرم افزار روي اين کلمه کليک کنيد.

2.نرم افزار DS4Windows را نصب کنيدفايل زيپ دانلود شده را پيدا کرده، روي آن کليک راست کنيد و گزينه "Extract All" را برگزينيد.
پنجره اي ظاهر مي شود که از شما مي خواهد مکان فايل هاي خارج شده را مشخص کنيد. انتخاب يک پوشه ديگر، يا همان پوشه اي که فايل دانلود شده دست شما است.
هنگامي که فايل ها از حالت زيپ خارج شدند، شما دو تا فايل مشاهده مي کنيد؛ يکي فايل "DS4Updater.exe" است که نرم افزار را هميشه به روز نگه مي دارد. اگر هنگام استفاده از نرم افزار دچار مشکل شديد بارگذاري اين فايل شايد بتواند مشکل شما را حل کند.
روي فايل دوم يعني "DS4Windows.exe" کليک کنيد، تا روند نصب برنامه طي شود و در نهايت مي توانيد از کنترلر پلي استيشن 4 روي پي سي خود استفاده کنيد.

3. برنامه DS4Windows را تنظيم کنيدوقتي نرم افزار DS4Windows را براي اولين بار اجرا مي کنيد، از شما خواسته مي شود که تنظيمات و پروفايل ها در کدام بخش از کامپيوتر ذخير شود. بهتر است همان پوشه "Appdata" که خود برنامه پيشنهاد داده را برگزينيد.
پنجره جديد باز مي شود. روي عبارت "Install the DS4 Driver" کليک کنيد تا کنترلرتان با ويندوز 8، ويندوز 8.1 و ويندوز 10 سازگاري داشته باشد. اگر از ويندوز 7 يا ويندوزهاي قبلي استفاده مي کنيد روي عبارت "Install 360 Driver" کليک کنيد.

4. کنترلر پلي استيشن 4 را با استفاده از يو اس بي به کامپيوتر وصل کنيدحالا مي توانيد بازي هاي پي سي را با استفاده از دسته پلي استيشن 4 تجربه کنيد.  دو راه برايتان وجود دارد: يا دسته را با استفاده از کابل يو اس بي به کامپيوتر وصل کرده، يا از بلوتوث استفاده مي کنيد.
براي وصل کردن کنترلر با استفاده از يو اس بي، شما فقط به يک کابل ميکرو يو اس بي معمولي نياز داريد که از آن براي اسمارت فون ها نيز استفاده مي شود.
هنگامي که کابل را به کامپيوتر و دسته وصل کرديد، ويندوز آن را شناسايي مي کند و کار تمام است.

5. کنترلر پلي استيشن 4 را با استفاده از بلوتوث به کامپيوتر وصل کنيدقاعدتاً استفاده از کنترلر بدون استفاده از کابل کار شما را هنگام بازي کردن راحت تر مي کند. اين قابليت براي دوال شاک 4 هنگام بازي کردن با پي سي نيز وجود دارد.
دسته پلي استيشن 4 از بلوتوث براي وصل شدن استفاده مي کند، پس بايد مطمئن باشد که پي سي يا لپ تاب شما از بلوتوث پشتيباني کند. در غير اين صورت بايد دانگل بلوتوث مخصوص را خريداري کنيد.
ابتدا دکمه وسط کنترلر که لوگوي پلي استيشن را دارد و دکمه Share  را به مدت سه ثانيه همزمان فشار دهيد تا لايت بار دسته شروع به خاموش روشن شدن کند.
بعد از آن بخش تنظيمات بلوتوث در کامپيوترتان را باز کنيد. در ويندوز 10، روي بخش Taskbar در بخش پايين سمت راست رفته، روي Action Center کليک کنيد و گزينه Bluetooth و سپس "Wireless Controller" را انتخاب کنيد.
شايد از شما خواسته شود که يک Pair Code براي اينکار درنظر بگيريد؛ در اين صورت 0000 را بنويسيد. حالا مي توانيد دسته پلي استيشن 4 را با استفاده از وايرلس به کامپيوتر خود وصل کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور

تیم هندبال فتح نماینده قم در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور که مرحله نهایی این دوره از رقابت‌ها رسیده بود با کسب نتایج ضعیف از صعود به لیگ دسته اول بازماند.
تیم هندبال فتح در دیدار اول به مصاف پارس پویان بهبان رفت و با نتیجه ۳۰ بر ۲۴ حریف خود را شکست داد. در دیدار دوم بازی را با نتیجه ۳۲ بر ۳۷ به تیم نجف‌آباد واگذار کرد؛ و در دیدار پایانی نیز در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۳۰ بر ۲۹ برابر تیم کات شاهرود شکست را متحمل شد.
لازم به ذکر است؛ چهار تیم کات نوین شاهرود و فتح قم از منطقه شمال و پارس پویان سوزیانا بهبهان و نجف‌آباد از منطقه جنوب به مرحله نهایی رسیده بودند تا تکلیف تیم‌ها برای صعود به لیگ دسته اول کشور مشخص شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • سالرنیتانا به سری بی سقوط کرد
  • ناکامی هندبالیست های قم از صعود به لیگ دسته اول کشور
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • «فتح قم» از راهیابی به لیگ دسته اول هندبال کشور باز ماند
  • شادی دسته‌جمعی برای گل انفرادی ارونوف (عکس)
  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست