Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- پنجاهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با بررسی مشکلات تولید و صادرات فرش در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، استاندار اصفهان در این جلسه گفت:طی سه ماه ابتدای سال جاری صادرات صنایع دستی و فرش استان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است و کاهش رتبه صادراتی استان در جدول استان ها در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول زرگرپور افزود:کاهش صادرات این بخش در افزایش نرخ بیکاری تاثیر ویژه ایی دارد و شورای گفتگو نسبت به مسایل و مشکلات این بخش جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرده است.

وی به مساله مطالبه حقوق گمرک و عوارض واردات از فرش های مرجوعی صادرکننده اشاره کرد و گفت:با همکاری کمرگ و سازمان صنعت، معدن و تجارت این مساله به زودی برای تسهیل صادرات فرش دستباف استان برطرف می شود.

زرگرپور تاکید کرد:قوانین و مقررات در راستای حل مسایل و مشکلات است و هرجایی که قانون مشکل ایجاد می کند باید ازطریق مجلس آنرا اصلاح کرد.

استاندار اصفهان از اتاق بازرگانی، گمرک، تشکل های صادراتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که نسبت به کاهش معنا دار صادرات کالا و خدمات استان اصفهان حساس باشند و خواستار پیگیری علل این کاهش باشند.

وی خاطر نشان کرد: فرش به عنوان یک بخش اقتصادی مهم در بین طبقات محروم جامعه شناخته می شود و زمینه سازی تولید و صادرات آن می تواند کمک بزرگی به مردم باشد.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی منطقه علمی و فناوری را نقطه عطفی برای توسعه استان دانست و گفت:شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه پایدار کشور بویژه استان اصفهان دارند.

وی از اختصاص ۵۰۰ هکتار زمین در محوطه دانشگاه صنعتی استان به کریدور علمی و فناوری استان خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی به همراه شهرداری و شرکت فولاد مبارکه اصفهان در هیات مدیره این منطقه عضویت دارند.

استاندار تاکید کرد: این منطقه بیش از ۱۵ سال است که در استان مطرح است و در دولت یازدهم مراحل تصویب اساسنامه و نهایی شدن هیات مدیره به پایان رسیده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این جلسه گفت:اصلاح ساختار هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی و حضور نماینده وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در آن نقش مهمی در تعادل سازی این هیات ها دارد.

مصطفی رناسی رعایت جایگاه قضاوت در هیات های حل اختلاف را عامل موفقیت این هیات ها دانست و گفت:هیات ها باید محیطی بی طرف برای بررسی پرونده فعالان اقتصادی باشد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

معاون صنایع‌دستی وزارت گردشگری بیان کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078460 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • مهارت کاشی هفت‌رنگ اصفهان نشان جغرافیایی بین‌المللی دریافت کرد
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند