Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: پنجره واحد تجارت فرامرزی باعث کاهش قاچاق و تخلفات شده و گمرک با اجرای چنین طرح هایی پیشران دولت الکترونیکی شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد لاهوتی با اشاره به دستورالعمل ماده ۲ و ۳ قانون بهبود فضای کسب وکار افزود: اگر بخواهیم به یکی از سازمان‌های پیشران در پیگیری این دستورالعمل اشاره کنیم، قطعاً می‌توانیم نام گمرک را بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه از زمانی که آقای کرباسیان مسئولیت پذیرفت، بسیاری از مشکلات با شنیدن صدای بخش خصوصی و بررسی آن‌ها برطرف شده است.
او در باره ایجاد پنجره واحد تجارت فرامرزی در دولت یازدهم گفت: برغم اینکه این سیستم ممکن است در اجرا با نقدهای همراه باشد، اما در کل فاصله میان گمرک و بازرگانان را کوتاه کرده و قدم بسیار خوبی برداشته شده است.
به عقیده رئیس کنفدراسیون صادرات، از یک جهت دولت الکترونیک شکل گرفته و از جهت دیگر ارتباط مدیریت گمرک با بخش خصوصی می‌تواند روزبه روز پنجره را قوی‌تر کند. لاهوتی همچنین گفت:: گمرک مجری مصوبات سازمان‌های دیگر است و به همین دلیل اگر مشکلی هم وجود دارد عمًلا نمی‌تواند مشکل گمرک باشد. گمرک دستورات و مسئولیت‌های واگذار شده را اجرا می‌کند.
رئیس کنفدراسیون صادرات افزود: مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان عمدتاً در بحث واردات مواد اولیه است. هزینه‌های بندری و ماندگاری و رسوب آنها، لابراتور و بحث‌های موردی کالا‌ها است که هزینه بر و زمانبر است؛ بنابراین اگر بتوانیم مشکلات حوزه واردات
به ویژه ورود موقت را برای واحدهای تولید و صادرکننده برطرف کنیم، این می‌تواند کمک شایانی به افزایش ورود موقت در جهت صادرات باشد.
وی برخی از انتقادات وارد شده به گمرک درخصوص افزایش قاچاق را وارد ندانست و گفت: اگر انتقاداتی هم وجود دارد باید مستند و براساس آمار باشد. کسانی که انتقاداتی به گمرک وارد می‌کنند مستنداتی برای آن ارائه نکرده اند. آنچه آمارهای رسمی اعلام می‌کند قاچاق در دولت یازدهم از ۱۲. ۵ میلیارد به ۲۵ میلیارد دلار رسیده است.
رئیس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: واردات در دولت دهم ۶۸ میلیارد دلار بود که رکورد واردات کشور را زد، اما این رقم به ۴۳ میلیارد دلار در دولت یازدهم رسیده است واگر آمار سال‌های قبل را نگاه کنیم همین وضعیت را دارد.
بنابراین، ملاک ارزیابی وضعیت واردات و صادرات، آمارهای گمرک و آمارهای رسمی مانند بانک مرکزی و مرکز آمار کشور است.
بنابر گزارش گمرک ایران؛ لاهوتی تأکید کرد: هر جا دولت از نظر بخش خصوصی استفاده کرده و گوش شنوا داشته در پیشبرد اهداف ملی و منافع کشور سرعت بهتری داشته است. هرجا توجه به حرف بخش خصوصی ندارد مشکلات جدی تری خواهد داشت. مصداق آن، دریافت عوارض صادراتی بود که بدون توجه به بخش خصوصی وضع شد و بعد از مدت کوتاهی مجبور به لغو آن شدند، ولی بازارهای صادراتی را از دست دادیم و لطمات جدی به صادرات وارد شد. خوشبختانه در دولت یازدهم کمتر شاهد چنین تصمیماتی بودیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه در گفتگو با فارس از ابراز پشیمانی برخی چهره‌های فعال که در ایام اغتشاشات «زن، زندگی، آزادی»  به خارج از ایران رفته بودند، خبر داده است.

به گفته این منبع آگاه برخی از این چهره‌ها همچنین درخواست‌های را مستقمیا و یا با واسطه برای بازگشت به ایران مطرح کرده‌اند.عدم توفیق در موضوعات کاری، حس فریب خوردن از اپوزیسون خارج نشین و اختلافات و از هم گسیختگی ضدانقلاب، سبب ناامیدی، پشیمانی، احساس سرخوردگی و برخی بیماری‌های روحی در این چهره‌ها شده است.

دیگر خبرها

  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین