Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سردشت گفت: در دولت یازدهم نخستین پروژه گازرسانی روستایی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و با اجرای آن ۵ روستای شهرستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند و تا دو سال آینده ضریب نفوذ گاز از ۷ درصد به ۶۶ درصد می‌رسد.

نژاد جهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در سردشتبا شاره به آخرین وضعیت پروژه های گاز رسانی در این شهرستان اظهار کرد: با تکمیل پروژه گازرسانی به شهر میرآباد و 7 روستای تابعه به ویژه روستای بزرگ نلاس با اعتبار بالغ بر 48 میلیارد تومان نیز از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در روستاهای شهرستان سردشت فعلاً پایین است، افزود: ارتقاضریب نفوذ گازرسانی شهرستان در حوزه روستایی نیازمند عزم جهادی است که خوشبختانه با دعوت از مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان غربی اتفاقاتی خوبی تحقق پیدا کرد و سفر وی به این شهرستان دستاورد‌ها و نتایج قابل تقدیری به همراه داشت.

جهانی تصریح کرد: گازرسانی به 89 روستای شهرستان سردشت با برآورد 200 میلیارد تومان هزینه از مهم‌ترین تعهدات مدیر عامل شرکت گاز استان بود که قرار است ظرف دو سال آینده صورت پذیرد و با اجرای آن 5 هزار و 517 خانوار روستایی شهرستان از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و ضریب نفوذ گاز به 66 درصد می‌رسد.

فرماندار سردشت خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شرکت گاز استان، گازرسانی به 89 روستا در 10 محور تعریف شده که محور بیوران شامل 7 روستا با 766 خانوار و محور کولسه شامل 11 روستا با 457 خانوار به‌زودی وارد فاز اجرایی خواهند شد.

وی اظهار کرد: محور عباس آباد شامل 9 روستا با 761 خانوار، محور ساوان شامل 9 روستا با 809 خانوار، محور زوران شامل 4 روستا با 238 خانوار، محور شیوه میر شامل 8 روستا با 555 خانوار، محور نیزه سفلی شامل 16 روستا با 454 خانوار، محور سیسر شامل 5 روستا با 473 خانوار، محور ملاشیخ شامل 8 با 512 خانوار، محور زمزیران شامل 12 روستا با 492 خانوار طراحی و ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

جهانی گفت: گازرسانی به روستا‌ها با اعتباری بالغ بر 248 میلیاردتومان یکی از برنامه‌های راهبردی توسعه روستایی است که می‌تواند بسترهای لازم را برای رشد وشکوفایی و توسعه پایدار مناطق روستایی ایجاد کند.

به گفته وی گازرسانی به منطقه بیوران یکی از مهم‌ترین پروژ‌های تعریف شده در این سفراست که می‌تواند علاوه بر اهمیت ذاتی خود، حوزه‌های دیگر را تحت الشعاع قرار داده و منجر به بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه شود.

جهانی افزود: از اهم مزایایی گازرسانی به منطقه بیوران با توجه به شرایط جنگلی و کوهستانی آن کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف سوخت، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و تحقق شعاراقتصاد مقاومتی است.

فرماندار سردشت گفت: با توجه به اینکه طبیعت بکر و منحصر به فرد منطقه بیوران فرصتی مناسب برای رونق صنعت گردشگری است و یکی از ضروریات این امر نیز ایجاد زیر ساخت‌های توسعه‌ای است که قطعاَ گازرسانی به عناون یکی از شاخص‌های اساسی زمینه ساز توسعه و آبادانی و به تبع آن جذب گردشگر و رونق این صنعت است.

جهانی افزود: از سوی دیگر قرار گرفتن منطقه بیوران در مسیر بازارچه رسمی کیله و منتهی الیه مرز زمینه مستعدی را برای برقراری روابط تجاری و اقتصادی با اقلیم کردستان عراق فراهم آورده و هر اندازه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در این منطقه بالا‌تر باشد در گسترش این روابط و جذب سرمایه گذار موثر‌تر خواهد بود.

فرماندار سردشت اظهار کرد: علاوه بر موارد ذکر شده بعد اجتماعی ارائه خدمات در این منطقه نیز حائز اهمیت است چون بیوران در نقطه صفر مرزی قرار دارد و اهالی این منطقه همواره در معرض تهدید‌های مرزی از جمله رویارویی مستقیم با پدیده قاچاق، بیکاری و روی آوردن به مشاغل کاذب قرار دارند و ارائه خدمات مطلوب و ایجاد فرصت‌های اشتغال می‌تواند تنش‌ها و چالش‌های ناشی از مزر و محرومیت را کاهش داده و موجب بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها شود.

انتهای پیام/

R41361/P1357/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری

حسین بزرگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت‌های صادراتی استان در پارسال گفت: صادرات مغز بادام به بیش از دو هزار تن در پارسال افزایش پیدا کرد که در واقع جهش پنج برابری داشته است.

وی اظهار کرد: پارسال هدف گذاری بخش کشاورز ارتقا تولید محصولی، ارتقا بهره‌وری محصولات، ارتقا سلامت محصولات، توسعه صادرات، توسعه ظرفیت ساختار‌های نیمه دولتی و توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بود که در حوزه ارتقا تولید ۲۵ درصد هدف گذاری شد و در حال حاضر رشد یک درصد سالیانه است و با توجه به نرخ مطلوب جایگزینی جمعیت هدف گذاری‌ها هم به همین مبنا است که پیش بینی می‌شود ۴۰ هزار تن افزایش در بخش کشاورزی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید

بادام مامایی چهارمحال و بختیاری، محصولی با شهرت جهانی + فیلم

بزرگر ادامه داد: با توجه به وضعیت خوب بارندگی‌ها در سال ۱۴۰۱، اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها که منجر به بهره‌وری بهتر در مدیریت آب شد همچنین اجرای برنامه الگوی کشت، افزایش سطح زیر کشت محصولات باغی و طرح‌های توسعه و تأمین و انتقال آب در اراضی شیب دار، توسعه گلخانه‌ای از ۲۹ هکتار به ۱۰۰ هکتار، باعث شد تا تولید کشاورزی در سال گذشته به بیش از پنج درصد و بیش از ۸۰ هزار تن افزایش تولید داشته رقم خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارتقا بهره‌وری محصولات کشاورزی در استان، اظهار کرد: نزدیک به ۷۰ هزار هکتار از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی آبی استان مجهز به سامانه‌های نوین شدند و راندمان آب آبیاری به بیش از ۵۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در زمینه ارتقا بهره‌وری محصولات در سال گذشته طرح سازگاری با کم آبی اجرا شد که به دنبال این هستیم که حدود ۱/۵ میلیون متر مکعب مصرف بخش کشاورز را سالانه کاهش پیدا کند.

بزرگر با اشاره به ارتقای سلامت محصولات اضافه کرد: پس از دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مجوز‌های لازم برای احداث مرکز ملی تشخیص آبزیان را دریافت شد که در سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: مدیریت پذیر کردن میدان عرضه دام، صدور بیش از ۳۰ درصد QR کد گلخانه‌های استان، راه اندازی مرکز درجه بندی محصولات گلخانه‌ای که منجر به نظارت پذیرتر شدن این موضوع در شهرستان بروجن شد، راه اندازی دفع آفات نباتی بروجن، دریافت مصوبه برای شهرک نهاده‌های بخش کشاورزی که منجر به متمرکز کردن نهاده‌ها و نظارت بیشتر می‌شود، افزایش تولید بذر اصلاح شده که عاری از آفات و بیمار‌ها هستند و میزان سم پاشی را در محصولات کاهش می‌دهند، توسعه کلینیک‌ها و خدمات گیاه پزشکی در سطح استان، این موارد از جمله اقدامات مؤثر است که در حوزه سلامت محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخلیه ۵۰ خانوار روستا‌های کرمان به علت وقوع سیلاب
  • برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی
  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • برخورداری ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • بهره مندی بیش از ۱۴ هزار مشترک خانگی در استان همدان
  • افزایش ۲ هزار تنی صادرات مغز بادام از چهارمحال و بختیاری
  • ضریب پیچیدگی پتروپالایشگاه تهران تا ۱۴۱۰ به ۱۲.۶ درصد می‌رسد
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۷۰ روستا