Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛ حسنی افزود: به دلیل تمایل مردم به شنا و آب تنی در فصل تابستان نظارت بر استخرهای آب نیز شدت گرفته است.

وی گفت: این نظارت به دو صورت خوداظهاری یا خودکنترلی و نظارت مستقیم با حضور همکاران بهداشت محیط انجام می شود.

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در نظارت خودکنترلی وضعیت بهداشت استخرها به جهت شرایط ساختمانی و محیطی، تاسیساتی و تجهیزاتی، کیفیت آب و فاکتورهای کنترل کیفیت اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی گفت: در نظارت های صورت گرفته در ابتدا وضعیت بوفه و در ادامه تاسیسات استخر، وضعیت تصفیه و گندزدایی آب، شرایط محیطی استخر از لحاظ سرویس های بهداشتی، رختکن، کفش کن و در نهایت کیفیت آب مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: مدیریت استخر نباید بیش از ظرفیت مشخص شده استخر که بر اساس آن تعداد کمدهای رختکن استخر نصب شده پذیرش داشته باشد زیرا در این صورت استاندارد لازم رعایت نشده و بهداشت آب دچار مشکل می شود.

حسنی گفت: از سوی دیگر مراجعه کنندگان نیز باید دقت کنند که دوش قبل از ورود به استخر، پا زدن در آب کلر ورودی استخر و بهداشت فردی خود را رعایت کرده تا سلامت آب را حفظ و به دنبال آن سلامت استفاده کنندگان تامین شود.

وی در خصوص به مشام رسیدن بوی کلر در استخرهای آب، گفت: استاندارد استفاده از کلر در آب در ازای هر لیتر آب یک تا سه میلی گرم است؛ که گاهی اوقات استفاده بیش از حد از کلر موجب حس بوی کلر برای مراجعه کنندگان، سوزش چشم، سرخی و خارش پوست می شود؛ که با نظارت ها از این موارد نیز جلوگیری می شود.

مدیر بهداشت و محیط حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی افزود: سامانه ۱۹۰ در اختیار مراجعه کنندگان استخرهای آب شهر مشهد قرار دارد؛ تا در صورت مشاهده عدم شفافیت یا کیفیت پایین آب مراتب را به سامانه برای بازرسی کارشناسان بهداشت محیط قرار دهند.

انتهای پیام// م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۱۳۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۸۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۸ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۴ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۲ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • هوای مشهد امروزچهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ همچنان قابل قبول است
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار است
  • خرید و نصب پارکت چوبی؛ ترکیبی از زیبایی و کیفیت
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟